Autor Wątek: Poszukuję programistów i grafików na niskim poziomie  (Przeczytany 38453 razy)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Luty 24, 2010, 11:55:40
Cytuj
Potrzeba tylko koordynatora. Chętny nie musi mieć nawet doświadczenia. Powinien mieć czas, nie-słomiany zapał, chęci i łeb na karku. Oraz być przygotowany na największy zapieprz w całej ekipie  Grin
to powodzenia z koordynatorem bez doswiadczenia :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Luty 24, 2010, 12:04:09
A czy ty zaczynałeś pierwszy projekt mając doświadczenie?
OK, być może zaczynałeś od czegoś innego ;)

Jak nie znajdzie się ktoś doświadczony, to trzeba ryzykować z kimś świeżym. Da radę, jeśli umie myśleć i będzie miał uwagi od tych bardziej doświadczonych. W końcu zamysł był taki, by ekipa składała się z ludzi naprawdę początkujących.
To nie komercja, mają czas na popełnianie błędów  :P Byle tylko uczyli się na nich :)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Luty 24, 2010, 12:17:07
Cytuj
A czy ty zaczynałeś pierwszy projekt mając doświadczenie?
OK, być może zaczynałeś od czegoś innego Wink
miałem największe doświadczenie w teamie jak zaczynałem. Tak powinno być, osoba zarządzająca powinna znać się na rzeczy, a nie domyślać się.

Cytuj
Jak nie znajdzie się ktoś doświadczony, to trzeba ryzykować z kimś świeżym
To można zrobić rzeczy prostrze, choćby skupić się na proposalu i GDD, może to zainteresuje kogoś z doświadczeniem?

Cytuj
Da radę, jeśli umie myśleć i będzie miał uwagi od tych bardziej doświadczonych.
No spoko, tylko skąd taka osoba będzie wiedzieć, że ten bardziej doświadczony ma racje a inny się myli?

Cytuj
To nie komercja, mają czas na popełnianie błędów
wyjdzie tak samo jak z tym 'wielkim szukamy niedoswiadczonych programistow'. Bez 'doswiadczonego' (chocby takiego co książki o produkcji gier przeczytał) padnie to tak samo jak wszystko inne.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Luty 24, 2010, 12:42:07
(chocby takiego co książki o produkcji gier przeczytał)
Polecisz jakieś? :)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Luty 24, 2010, 12:45:06
game project management
game producent handbook 1st edition
game producents handbook 2nd edition
game development and production
agile project development
project management handbook

wszystko inne co zwiazane z game design, production, QA.

Ja jeszcze czytalem ksiazki o programowaniu takie jak:
game engine production (czy cos takiego)
making rpg
making rts

duzo tego przeczytalem swego czasu, teraz czytam game producents handbook 2nd edition i sobie odświeżam informacje

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Luty 24, 2010, 13:09:54
Pewnie, że doświadczony zarządzający daje większe szansę powodzenia. Ale nikt taki nie znajdzie czasu? Chłopaki mają podkulić ogon i nic robić?
Rozumiem twoje podejście, ale przecież to przecież game dev. Amatorski. Naturalne jest to, że każdy się uczy i podejmuję ryzyko.

Wybacz, ale z twoim podejściem za pracę powinni brać się tylko doświadczeni. I to chyba tacy, którzy doświadczenia zrywają na drzewach  ;)

Cytuj
Jak nie znajdzie się ktoś doświadczony, to trzeba ryzykować z kimś świeżym
To można zrobić rzeczy prostrze, choćby skupić się na proposalu i GDD, może to zainteresuje kogoś z doświadczeniem?
No tak. Wydawało mi się to oczywiste. Ale masz rację, początkujący mogą w ten sposób nie pomyśleć  ;D

Cytuj
Cytuj
Da radę, jeśli umie myśleć i będzie miał uwagi od tych bardziej doświadczonych.
No spoko, tylko skąd taka osoba będzie wiedzieć, że ten bardziej doświadczony ma racje a inny się myli?
A skąd wiesz, że szef twojej obecnej firmy ma rację, a ktoś się myli?

Cytuj
Cytuj
To nie komercja, mają czas na popełnianie błędów
wyjdzie tak samo jak z tym 'wielkim szukamy niedoswiadczonych programistow'. Bez 'doswiadczonego' (chocby takiego co książki o produkcji gier przeczytał) padnie to tak samo jak wszystko inne.
Książki? Nic z nich nie zapamięta/zrozumie/poczuje przed rozpoczęciem faktycznej pracy. Równie dobrze można liczyć na to, że chłopak po uniwerku będzie potrafił odpowiednio podejść do programowania gier.

Ale książki przejrzę. Dzięki :)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Luty 24, 2010, 13:22:18
Cytuj
Wybacz, ale z twoim podejściem za pracę powinni brać się tylko doświadczeni. I to chyba tacy, którzy doświadczenia zrywają na drzewach  Wink
Niezbędne doświadczenie do zaczęcia projektu amatorskiego każdy może nabrać we własnym zakresie nie biorąc się za żaden projekt. Zaczynając amatorski projekt bez zadnego doswiadczenia od zera nic nikt się nie nauczy bo zanim zacznie się prace wszystko padnie - przykład: "szukamy zajebiscie niedoswiadczonych programistow"

Cytuj
A skąd wiesz, że szef twojej obecnej firmy ma rację, a ktoś się myli?
Mam sztab doświadczonych ludzi blisko siebie i jestem wstanie zorientować się w jaki sposób przenieść odpowiedni feedback w strone wydawcy. Klient nasz Pan jak to się mówi, ale nie zawsze klient ma rację. Nie ma czegoś takiego jak 'Ty się mylisz', 'Ty mówisz prawdę' osoba zarządzająca powinna wiedzieć co z danym feedbackiem zrobić. Nie powinna się wzorować na uwagach jednej osoby. Koordynator zbiera całość do kupy i sam musi być w stanie stwierdzić co robimy a czego nie. Musi wiedzieć z czym dany feature się je, ile resourceow potrzeba by coś zrobić i ile czasu to zajmie. Niedoświadczony koordynator będzie robił wszystko o co go poproszą, a prośby zawsze są inne, zależnie od ludzi. Żadko kiedy jest tak, że wszyscy się w danej kwestii zgadzają. Ktoś kto tego nie ogarnie zabije projekt na samym początku.

Cytuj
Książki? Nic z nich nie zapamięta/zrozumie/poczuje przed rozpoczęciem faktycznej pracy. Równie dobrze można liczyć na to, że chłopak po uniwerku będzie potrafił odpowiednio podejść do programowania gier.
A przeczytales chociaz jedna z nich? Jesli tak to nic Ci ona nie dala? Nawet teraz jak czytam jakąś książke zawsze znajdę nowa informacje, która mi się przydaje w pracy. Jak ktoś nie zapamięta tego co jest w książce to niech sie nie bierze za gamedev, bo jak zapamięta np. trackline projektu?

jesteśmy daleko za murzynami

Btw mając Twoje podejście, przyszedł by do Ciebie Carmack i powiedział 'to powinno być tak zrobione dlatego, że" a Ty byś mu powiedział: nie wiem czy masz racje. Bzdura. Po co w takim razie robi się wykłady? Po co w takim razie są konsultanci którzy pomagają w różnych projektach..w końcu nie wiadomo czy mają racje...
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2010, 13:27:51 wysłana przez intoxicate »

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Luty 24, 2010, 13:54:06
Cytuj
Wybacz, ale z twoim podejściem za pracę powinni brać się tylko doświadczeni. I to chyba tacy, którzy doświadczenia zrywają na drzewach  Wink
Niezbędne doświadczenie do zaczęcia projektu amatorskiego każdy może nabrać we własnym zakresie nie biorąc się za żaden projekt. Zaczynając amatorski projekt bez zadnego doswiadczenia od zera nic nikt się nie nauczy bo zanim zacznie się prace wszystko padnie - przykład: "szukamy zajebiscie niedoswiadczonych programistow"
We własnym zakresie, jako pojedyncze osoby, to nawet piwa byśmy się napili.
Wybacz, ale mój zespół powstał z całkowitych amatorów w swoich dziedzinach, włącznie ze mną.
Nikt nie miał doświadczenia, nabraliśmy go, dajemy sobie radę. Nic nie padło, uczymy się nieustannie.
Może jesteśmy wyjątkowi na skalę globalną. Ale takie są nasze doświadczenia. Codziennie udowadniamy, że można. Przez zespół przewinęło się grubo ponad 100 osób - często zajebiście niedoświadczonych. 2/3 odpadało po paru tygodniach. Ale pozostało kilkanaście osób i tworzą wartość.
Powtórzę, rozmawiamy tu o ludziach, którzy zaczynają prawie od zera. Nie o komercyjnych projektach czy ambitnych homebrew. Oni mają zrobić swoją pierwszą małą pracę. I nic więcej. Przy następnym projekcie już będą mieć jakieś tam doświadczenie.

Cytuj
Cytuj
A skąd wiesz, że szef twojej obecnej firmy ma rację, a ktoś się myli?
Mam sztab doświadczonych ludzi blisko siebie i jestem wstanie zorientować się w jaki sposób przenieść odpowiedni feedback w strone wydawcy. Klient nasz Pan jak to się mówi, ale nie zawsze klient ma rację. Nie ma czegoś takiego jak 'Ty się mylisz', 'Ty mówisz prawdę' osoba zarządzająca powinna wiedzieć co z danym feedbackiem zrobić. Nie powinna się wzorować na uwagach jednej osoby. Koordynator zbiera całość do kupy i sam musi być w stanie stwierdzić co robimy a czego nie. Musi wiedzieć z czym dany feature się je, ile resourceow potrzeba by coś zrobić i ile czasu to zajmie. Niedoświadczony koordynator będzie robił wszystko o co go poproszą, a prośby zawsze są inne, zależnie od ludzi. Żadko kiedy jest tak, że wszyscy się w danej kwestii zgadzają. Ktoś kto tego nie ogarnie zabije projekt na samym początku.
No tak, jestem tego samego zdania. Nigdzie nie twierdziłem inaczej. Zaoferowałeś się jako osoba z uwagami i sugestiami. Zrozumiałem, że chcesz pomóc tym mniej doświadczonym/niedoświadczonym. Jeśli zespół miałby doświadczonego lidera, który świetnie wiedziałby jakie rzeczy należy i nie należy robić, to poradziłby sobie bez osób, których rolą są uwagi i sugestie. Jak ty czy ja.

Cytuj
Cytuj
Książki? Nic z nich nie zapamięta/zrozumie/poczuje przed rozpoczęciem faktycznej pracy. Równie dobrze można liczyć na to, że chłopak po uniwerku będzie potrafił odpowiednio podejść do programowania gier.
A przeczytales chociaz jedna z nich? Jesli tak to nic Ci ona nie dala? Nawet teraz jak czytam jakąś książke zawsze znajdę nowa informacje, która mi się przydaje w pracy. Jak ktoś nie zapamięta tego co jest w książce to niech sie nie bierze za gamedev, bo jak zapamięta np. trackline projektu?
Znów nadinterpretujesz ;)
Nieustannie czytam tego rodzaju książki czy inne materiały. Dały mi sporo, są niezbędne, by się rozwijać. Ale same w sobie dałyby niewiele, gdybym nie stosował tej wiedzy w praktyce.
Trackline? Można dojść do tego samemu. Oczywiście, że zajmie to znacznie więcej czasu, który zmarnujesz. No ale można to wypracować i zapamiętać ;) 

Cytuj
Btw mając Twoje podejście, przyszedł by do Ciebie Carmack i powiedział 'to powinno być tak zrobione dlatego, że" a Ty byś mu powiedział: nie wiem czy masz racje. Bzdura. Po co w takim razie robi się wykłady? Po co w takim razie są konsultanci którzy pomagają w różnych projektach..w końcu nie wiadomo czy mają racje...
Zgadzam się, że sporą częścią twoich wypowiedzi. Nigdy nie piszę "nie masz racji, kropka". Staram się polemizować i zadawać pytania.

Widzisz, mam inne podejście. Uważam, że każdy może zacząć od zera i zakończyć robotę powodzeniem. Udaje się to małemu procentowi, ale to chyba norma?

Mając twoje podejście, przyszedłby do ciebie Carmack i powiedział "mam taki sposób na robienie rzeczy". A ty odpowiedziałbyś "ja mam swój sposób, który jest w paru punktach jest inny od twojego. Wiedz gadasz bzdury i zakładam, że mnie słuchasz."

Gdyby uważał twoje słowa za bzdury, zwyczajnie bym je olał. A bardzo chętnie popolemizuję dalej :)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Luty 24, 2010, 14:05:41
Cytuj
We własnym zakresie, jako pojedyncze osoby, to nawet piwa byśmy się napili.
Jeśli tak uważasz, każdy uważa inaczej. Wg mnie każdy z nich może:
- uczyć się tworzyc SFXy we własnym zakresie
- uczyć się modelować we własnym zakresie
- uczyć się programować silnik/renderer/uczyć się silnika we własnym zakresie
- uczyć się zarządzać samym sobą i swoimi zadaniami we własnym zakresie
- uczyć się animować we własnym zakresie
- uczyć się wrzucać assety do jakiegoś silnika we własnym zakresie
- uczyć się jezyka skryptowego we własnym zakresie

Cytuj
Nikt nie miał doświadczenia, nabraliśmy go, dajemy sobie radę. Nic nie padło, uczymy się nieustannie.

Teraz pomyśl o ile sprawniej produkcja gry nad która pracowałeś by przeszła gdyby ludzie mieli podstawowe doświadczenie. Coś tam mówiłeś, że robiliście jakiegos moda do Wiedzmina - chyba nie zaczynaliście od zera, musieliście znać edytor wiedźmina wcześniej i coś na nim sobie dziubać czyż nie?

Cytuj
Przez zespół przewinęło się grubo ponad 100 osób - często zajebiście niedoświadczonych. 2/3 odpadało po paru tygodniach. Ale pozostało kilkanaście osób i tworzą wartość.
Ja mówie o producentach/koordynatorach - oni muszą mieć wiedzę. Nie musisz mi mówić o ludziach, którzy nic nie potrafili a czegoś się nauczyli w Twoich projektach. U mnie zaczynali ludzie którzy np stworzyli swój pierwszy koncept a teraz zarabiają konkretny hajs na artach, pracują w różnych firmach (w tym platige), ale ktoś musiał ich tego nauczyć nie? Jak by uczyła ich osoba bez podstawowego doświadczenia dawno by dały sobie spokój.

Cytuj
Powtórzę, rozmawiamy tu o ludziach, którzy zaczynają prawie od zera.
A ja myślałem, że mówisz o ludziach bez doświadczenia.

Cytuj
No tak, jestem tego samego zdania. Nigdzie nie twierdziłem inaczej.
to po co w takim razie zadałeś mi pytanie skąd wiem czy mój szef ma racje.

Cytuj
Znów nadinterpretujesz
Twoj cytat: Nic z nich nie zapamięta/zrozumie/poczuje przed rozpoczęciem faktycznej pracy.

Cytuj
Nieustannie czytam tego rodzaju książki czy inne materiały. Dały mi sporo, są niezbędne, by się rozwijać. Ale same w sobie dałyby niewiele, gdybym nie stosował tej wiedzy w praktyce.
No właśnie ; stosował tą wiedzę w praktycę ; więc chyba jednak można się czegoś nauczyć ZANIM się zacznie robić jakiś projekt.

Cytuj
Widzisz, mam inne podejście. Uważam, że każdy może zacząć od zera i zakończyć robotę powodzeniem. Udaje się to małemu procentowi, ale to chyba norma?
to czemu 1% z tego co jest tworzone amatorsko kończy się powodzeniem?

Cytuj
Mając twoje podejście, przyszedłby do ciebie Carmack i powiedział "mam taki sposób na robienie rzeczy". A ty odpowiedziałbyś "ja mam swój sposób, który jest w paru punktach jest inny od twojego. Wiedz gadasz bzdury i zakładam, że mnie słuchasz."
nvm

Cytuj
Gdyby uważał twoje słowa za bzdury, zwyczajnie bym je olał. A bardzo chętnie popolemizuję dalej
a ja nie mam ochoty polemizować. Stwierdzam tylko fakty.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Luty 24, 2010, 14:44:03
Cytuj
Cytuj
We własnym zakresie, jako pojedyncze osoby, to nawet piwa byśmy się napili.
Jeśli tak uważasz, każdy uważa inaczej. Wg mnie każdy z nich może:
- uczyć się tworzyc SFXy we własnym zakresie
- uczyć się modelować we własnym zakresie
- uczyć się programować silnik/renderer/uczyć się silnika we własnym zakresie
- uczyć się zarządzać samym sobą i swoimi zadaniami we własnym zakresie
- uczyć się animować we własnym zakresie
- uczyć się wrzucać assety do jakiegoś silnika we własnym zakresie
- uczyć się jezyka skryptowego we własnym zakresie
Zgoda. Ale wtedy znajduję błędy i krytykuję się tylko we własnym zakresie ;)


Cytuj
Cytuj
Nikt nie miał doświadczenia, nabraliśmy go, dajemy sobie radę. Nic nie padło, uczymy się nieustannie.
Teraz pomyśl o ile sprawniej produkcja gry nad która pracowałeś by przeszła gdyby ludzie mieli podstawowe doświadczenie. Coś tam mówiłeś, że robiliście jakiegos moda do Wiedzmina - chyba nie zaczynaliście od zera, musieliście znać edytor wiedźmina wcześniej i coś na nim sobie dziubać czyż nie?
No to cię zaskoczę, bo większość nie dłubała wcześniej. Zespół powstał zanim udostępniono edytor. W końcu to tylko narzędzie. Wchodząc do zespołu, programiści często zaczynają od nauczenia się narzędzi.
Pierwsza produkcja poszłaby znacznie sprawniej, gdyby więcej ludzi miało doświadczenie. Ale rzadko trafiają się takie komfortowe warunki, czy to homebrew czy komercha. Dlatego zakładam, że koordynator inicjatywy Krulika będzie miał marne doświadczenie. I trzeba będzie mu sporo podpowiadać i sam będzie musiał się napocić.
Stać mnie na bycie optymistą, bo staram przygotować się na najgorsze. Jakkolwiek to zabrzmiało ;)

Cytuj
Cytuj
Przez zespół przewinęło się grubo ponad 100 osób - często zajebiście niedoświadczonych. 2/3 odpadało po paru tygodniach. Ale pozostało kilkanaście osób i tworzą wartość.
Ja mówie o producentach/koordynatorach - oni muszą mieć wiedzę. Nie musisz mi mówić o ludziach, którzy nic nie potrafili a czegoś się nauczyli w Twoich projektach. U mnie zaczynali ludzie którzy np stworzyli swój pierwszy koncept a teraz zarabiają konkretny hajs na artach, pracują w różnych firmach (w tym platige), ale ktoś musiał ich tego nauczyć nie? Jak by uczyła ich osoba bez podstawowego doświadczenia dawno by dały sobie spokój.
Ano. U mnie ludzie przechodzą podobną ścieżkę. Choć z początku nie miałem doświadczenia, by uczyć ludzi ich warsztatu. I nigdy nie będę miał, mogę wytknąć błędy, dać zalecenia. Pokazać podstawy pracy. Ale przecież nie wyuczę rzemiosła grafika. Oceniam efekt, sposób wykonania. Mogę nauczyć kogoś pracy w stadzie.
Część dała sobie spokój, owszem.

Cytuj
Cytuj
No tak, jestem tego samego zdania. Nigdzie nie twierdziłem inaczej.
to po co w takim razie zadałeś mi pytanie skąd wiem czy mój szef ma racje.
Ok, my fault  ;)

Cytuj
Znów nadinterpretujesz
Twoj cytat: Nic z nich nie zapamięta/zrozumie/poczuje przed rozpoczęciem faktycznej pracy.

Cytuj
Nieustannie czytam tego rodzaju książki czy inne materiały. Dały mi sporo, są niezbędne, by się rozwijać. Ale same w sobie dałyby niewiele, gdybym nie stosował tej wiedzy w praktyce.
No właśnie ; stosował tą wiedzę w praktycę ; więc chyba jednak można się czegoś nauczyć ZANIM się zacznie robić jakiś projekt.
Dobra, tutaj marudzę nad miarę.

Cytuj
Cytuj
Widzisz, mam inne podejście. Uważam, że każdy może zacząć od zera i zakończyć robotę powodzeniem. Udaje się to małemu procentowi, ale to chyba norma?
to czemu 1% z tego co jest tworzone amatorsko kończy się powodzeniem?
Czemu 1% amatorsko tworzonych filmów da się oglądać? Czemu 1% pisanych przez ludzi wierszy ma wartość? Czemu w Polsce powstaje znacznie mniej ciekawych filmów niż w US?
Prawo wielkich liczb. By powstało jedno dobre dzieło, muszą powstać dziesiątki kiepskich. Większość ludzi, który chcą coś tworzyć, nie potrafi tego.

Offline Krutki

  • Użytkownik
    • Kyo-Group

# Luty 24, 2010, 14:53:03
Do Bonsai =>  Założyłem tą stronkę akurat bo się ją szybko konfiguruje a wg mnie nie ma wielkiego znaczenia czy to PhP-Fusion czy coś innego. Chodzi mi o to, żeby zacząć działać jak najszybciej.
Do intoxicate => Jeśli byłbyś w stanie pomóc jakimikolwiek uwagami i pomocy przede wszystkim w wytyczeniu zadań to byłbym wdzięczny, bo ja chicaiłbym skupić się na kodowaniu a nie zarządzaniu, a wg mnie robić  jedno i drugie to kawał pracy.

Generalnie ja chciałem zacząc od małych rzczy i jeśli entuzjazm nie osłabnie, to zaczać tworzyć projekt czegoś dużego(np RPG) 2D i w między czasie dalej robić coś innego. Gdy dojdziemy do wniosku, że już czas i damy radę stworzyć coś większego to okaże się, że stworzyliśmy kilka mniejszych projektów i mamy zebrane rzeczy na naszego rpg.(może niezbyt dokładnie to wytłumaczyłem, ale chyba wiecie o mi mi chodzi)

Poza tym wasza kłótnia jest bez sensu. Tak zwane za przeproszeniem pierdo***ie kotka za pomocą młotka. Oczywiście, że jeśli znajdzie się ktoś kto doprowadził jakiś projekt zespołowy do końca i zechcę mi(nam) pomóc to będzie super. Jeśli nie to nawet ja się mogę tego podjąć, co jednak wydaje mi się znacznie opóźni zam cel - czyli naukę i tworzenie, dlatego właśnie napisałem, że zwracam się z prośbą do ludzi znających się na zarządzaniu projektem typu gra komputerowa. Poza tym kilka uwag:
- wybrałem XNA ponieważ na początek ma kilka fajnych cech jak np starter kit'y i dla ludzi którzy znają tylko podstawy C# można zacząc np. od stworzenia samodzielnie 5 lvl do gry platformowej. Pożniej można stworzyć bardzo podobną samemu, pod warunkiem, że znajdą się graficy. Poźniej coś trudniejszego  itp, przynajmniej ja tak to widzę. Chodzi o to, żeby nabrać wprawy i zbudować bazę grafik itp.

Dlatego po raz kolejny zwracam się z prośbą o wpisaywanie tutaj kto chce programowac, a kto zarządzać. Jeśli znajdą się 2-3 osoby do programowania poza mną i 1 zarządzający to zaczynamy działać następnego dnia. Później pewnie jak ludzie zobaczą, że to działa to może zechcą nas wspomóc.

Pozdrawiam i zachęcam do działąnia a nie gadania o sprawach oczywistych.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Luty 24, 2010, 15:23:13
Cytuj
Do Bonsai =>  Założyłem tą stronkę akurat bo się ją szybko konfiguruje a wg mnie nie ma wielkiego znaczenia czy to PhP-Fusion czy coś innego. Chodzi mi o to, żeby zacząć działać jak najszybciej
No nie ma w zasadzie.

Widzę, że skupiasz się na konkretach :)
Może miałbym czas, by pomóc ze stronką. Na zarządzanie nie, co najwyżej uwagi/sugestie. Jeśli zatem sam nie zamierzasz koordynować, mam nadzieję, że znajdziesz kogoś chętnego i rozgarniętego  :)

Offline Krutki

  • Użytkownik
    • Kyo-Group

# Luty 24, 2010, 15:32:47
Oczywiście, ze skupiam się na konkretach, bo z ogólników nic nie wynika. tak ze 2 lata temu działałem dużo w XNA na które przerzuciłem się z C++. Jednak z powodu braku grafik itp zniechęciłem się. Teraz mam zamiar zrobić coś na serio, ale jako iż miałem przerwę nie czuję się na siłach robić duży projekt, więc szukam osób które także chcą, nawet jeśli zmusi to grupę do powolniejszego działania, ale myslę , ze to wyjdzie wszystkim na dobre - doświadczeni będą jeszcze bardziej doświadczeni, zespół się zgra, a nowicjusze nabiorą doświadczenia szybciej niż gdyby pracowali samemu. Nauczenie się języka w stopniu podstawowym z dużym samozaparciem to wcale nie jest duży okres czasu, przykładowo znając OO i C++ w stopniu średnim nauczyć sie C# w stopniu wystarczającym do działania w XNA to max miesiąc. Ja nie szukam ludzi, którzy nie wiedzą nic o programowaniu, bo jak dla mnie umiejętność programowania a znajomość języka programowania to mimo wszystko 2 różne sprawy.

Jaki masz zatem plan na stronkę? Uwagami na jaki temat mógłbyś służyć? BTW jak znajdzie się 2-3 chętnych programistów chcących działać to pierwsze 2-3 projekty można ruszać. Jak się coś zrobi to istnieje dużo większa szansa na to, ze dołączy ktoś kto się zna na organizacji, lub ktoś z ekipy stwierdzi, że się tym zajmie(np). Pisz konkrety bo widzę, ze ci się chce ale nie do końca bo boisz się upadku i straty czasu.

BTW. Może założymy nowy temat na forum bo jak dla mnie tutaj chaos total panuje?

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Luty 24, 2010, 16:50:21
Cytuj
Pisz konkrety bo widzę, ze ci się chce ale nie do końca bo boisz się upadku i straty czasu.
Nie boje się upadku. Każdy projekt zawiera sobie ryzyko porażki, gdybym się bał, to poszedłbym pracować w warzywniaku.
Ale czas muszę oszczędzać ;) Dlatego podoba mi się, jak twoje podejście i postaram się pomóc.

Stronka - Wordpress. Niedościgniona wygoda redakcji newsów i stron informacyjnych. Make games, not websites. Jako, że staram się pobudzić miejsce dla takich małych grupek, to muszę zaprosić (choćbym nawet zaczął nienawidzić siebie, że takie podtykanie linka) www.creativegroups.net. Od paru dni przygotowuje nową postać tego, więc możesz trafić na moment, gdy nic tam nie ma ;)
Krótko: każda grupa dostaje własny blog pod Wordpressem wedle wzoru nazwa_zespołu.creativegroups.net, zamkniętą dla siebie część forum roboczego. Forum jednocześnie służy do dyskusji między różnymi grupami - brak syndromu "tysiące postów w części roboczej forum, na publiczną nikt nie zagląda". Plus usługi dodatkowe wraz z rozwojem serwisu. Domenę miałem zacząć wykorzystywać od wiosny, ale znalazło się nieco osób chętnych uczestniczyć pilotażowo w tym pomyśle.

Czym mógłbym służyć zespołowi? Mogę pomóc przy planowaniu rekrutacji. Sklejaniu ludzi w zespół - zwłaszcza jeśli chodzi o współpracę zdalną. Nie czuję się, jakiś specjalnie niesamowity jeśli chodzi o zarządzanie projektem, ale co będę mógł, to pomogę. No i co tam się trafi po drodze.

Cytuj
BTW. Może założymy nowy temat na forum bo jak dla mnie tutaj chaos total panuje?
Ano. Przydałaby się robocza nazwa zespołu/projektu/czegokolwiek, zwięzły opis i można rzucać oddzielny wątek rekrutacyjny. Nie wiadomo nic o tym, jaką konkretnie grę, chcesz zrobić. To źle.
Za to sporo jest na tym forum ludzi grzebiących w XNA, ale wydają się nie mieć konkretnego zajęcia.

Offline Krutki

  • Użytkownik
    • Kyo-Group

# Luty 24, 2010, 16:56:21
Powstała nowa grupa o nazwie KYO! Zapraszam do zapoznania się z tematem http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,15710.0.html .
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2010, 19:33:54 wysłana przez Krutki »