Autor Wątek: UDK Pomoc  (Przeczytany 9056 razy)

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Grudzień 01, 2009, 21:37:09
Hej
Zainteresowałem się silnikiem UE3 (trochę szkoda że same binarki ale w końcu free więc i tak dobrze). Zassałem go z neta i zacząłem działać. Tworzenie terenu i te inne rzeczy to pikuś. Lecz jest jeden aspekt który mnie nurtuję i z którym to nie mogę sobie poradzić. Chodzi o zmianę głównego bohatera oraz jego broni. W edytorze nie mogę znaleźć tej opcji więc myślę o podmianie plików odpowiedzialnych za model postaci oraz broni lub zmiana nazwy plików w skrypcie który jest za to odpowiedzialny. Niestety nie mam pewności czy to pomoże oraz który plik skryptowy może znajdować odpowiedni kod.

Za wszelką pomoc dzięki i pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Koshmaar

  • Użytkownik
    • Homepage

# Grudzień 02, 2009, 00:13:01
Nie jestem do końca pewien co masz na myśli przez zmianę "głównego bohatera"... jeśli chodzi o jego wygląd, to w takim razie zmiana modelu jest jak najbardziej rozsądnym wyjściem :) przy czym nie chodzi tu o podmianę zawartości pliku player_model.whatever na coś innego, tylko zmianę ścieżki która na ten model wskazuje. Gdzie tej ścieżki szukać?

W UE3 generalnie są dwa sposoby odnoszenia się do contentu, które w praktyce sprowadzają się do tego samego. W unrealscripcie defniuje się referencję na zasadzie globalproperties { begin object SkeletalMeshComponent mesh\n SkeletalMesh = SkeletalMesh"Package.group.model" \n end object } /* jakoś tak*/, lub też zamiast literałów pobiera się tą wartość z deskryptorów (zwykłe klasy udostępniające zmienne np var() int dupa, różnią się jedynie sposobem używania przez kodera), które można tworzyć i definiować bezpośrednio w edytorze. Który sposób zastosowano w twoim przypadku? Nie wiem, szukaj. Podpowiem że pisząc w UE3, "search in files" jest mega przydatny. Możesz też spróbować tak: w content browser ustaw by filtrował obiekty typu Player, powinno zostać kilka z nich w tym ten należący do twojego gracza; w jego właściwościach znajdź jego SkeletalMeshComponent i zobacz na co wskazuje pole SkeletalMesh.

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Grudzień 02, 2009, 10:52:17
po filtracji znalazlem poszukiwany model lecz nie moglem zmienic nic w jego ustawieniach poniewaz same wracaly do domyslnych a co do skryptow to mam to wpisac w pliku main ktory sam tworzylem

Offline Koshmaar

  • Użytkownik
    • Homepage

# Grudzień 02, 2009, 11:43:11
Nie wiem jak tam z wracaniem do domyślnych, ale ja przecież napisałem żebys spróbował zmienić właściwość SkeletalMesh gracza (aktora który porusza się po świecie), a nie modelu (zbioru wierzchołków). Drugiej części zdania (pomijając nawet to że w UE3 nie pisze się swoich mainów) nie rozumiem.

Btw pomieszało mi się wcześniej, nie o typ Player mi chodziło a o Pawn, czyli o klasę której instancje poruszają się po świecie. Controller to klasa która kontroluje poruszanie się tych istot, w przypadku graczy przekształca wejście na odpowiednie akcje; w przypadku botów odpowiada za AI. Tak więc Controller steruje poruszaniem się Pawnów.

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Grudzień 02, 2009, 12:24:31
w tej wersji free nie ma dostepu do issues/feature request/news/etc feedów UDK?  tzn pewnie supportu nie ma, ale ciekawi mnie czy mozna się zapisać na jakies feedy tak jak w przypadku wykupienia normalnie UDK. Byłbym wdzięczny za info kogoś kto ma tą wersje free.

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Grudzień 02, 2009, 15:16:30
w tutorialach zamieszczonych na youtube tworzy sie plik main w ktorym zamieszcza sie skrypty a co do tej funkcji to mam ja wprowadzic do ktorego pliku

Offline iniside

  • Użytkownik

# Grudzień 05, 2009, 13:48:30
Cytuj
Chodzi o zmianę głównego bohatera oraz jego broni. W edytorze nie mogę znaleźć tej opcji więc myślę o podmianie plików odpowiedzialnych za model postaci oraz broni lub zmiana nazwy plików w skrypcie który jest za to odpowiedzialny. Niestety nie mam pewności czy to pomoże oraz który plik skryptowy może znajdować odpowiedni kod.
https://docs.google.com/fileview?id=0By91YmpSeg58NTZkOTNhMDctYWU4OC00Y2FhLTgxM2QtNmU1MzNlNzAzNThl&hl=en
Jesli chodzi o bronie to mozna to zmienić w Kismet (Inventory), dokładnej sekwencji nie napisze bo nie mam w tej chwili jak sprawdzic :p.

Cytuj
w tej wersji free nie ma dostepu do issues/feature request/news/etc feedów UDK?  tzn pewnie supportu nie ma, ale ciekawi mnie czy mozna się zapisać na jakies feedy tak jak w przypadku wykupienia normalnie UDK. Byłbym wdzięczny za info kogoś kto ma tą wersje free.
Oficjlanego supportu nie ma. Ale duza czesc dokumentacji jest dostepna na udn.
Do tego http://udn.epicgames.com/Three/VideoTutorials.html (3dBuzz, naprawde warto obejrzec).
pozatym udk.com Działa tam prężne community do tego odpowiadaja tam pracownicy Epica (i zazwyczaj udostepniaja wiecej dokumentacji z UDN :D).

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Grudzień 05, 2009, 18:53:16
wielkie dzięki iniside twoja odpowiedz na pewno okaże się pomocna

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Grudzień 10, 2009, 16:41:41
mam kolejne pytanie otoż jaki jest sposob tworzenia gui menu słyszałem że tło tworzy się jak normalny terrain ale co z resztą mogłby mi ktos przybliżyc ten aspekt lub podac jakis link ktory okaże się pomocny

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Grudzień 10, 2009, 18:30:04
Google man i masz pełno stron na ten temat, pierwsza z brzegu;
http://tutorial.toltecstudios.com/ i kategoria "How to make a basic menu".
Poza tym znaki interpunkcyjne nie gryzą  ;).

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Grudzień 10, 2009, 19:58:38
dzięki a pro po znaków to pisze z fona więc na takie coś nie zwracam uwagi

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Grudzień 10, 2009, 23:08:11
O, a mi się wydawało że to forum inaczej oznacza posty pisane z fona (?)

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Grudzień 12, 2009, 20:28:05
a nie wiem w to już nie wnikam

zna się ktoś na tym silniku w stopniu bardzo dobrym chciałem zasięgnąć kilku rad

Offline bananu7

  • Użytkownik
    • komiks RFMN

# Styczeń 10, 2010, 12:10:54
Dziwi mnie Twój podpis pod "awatarem", C++ w UDK za wiele Ci nie da.
Hourencesa polecam...
A co do silnika, polecam popytać na forach moderskich związanych z UnrealEdit ;)

Offline luknik

  • Użytkownik
    • Żuksoft

# Styczeń 11, 2010, 23:18:41
dzięki za odpowiedź już straciłem nadzieję więc przerzuciłem się na Esenthela, ale i tak spoko dzięki...