Autor Wątek: Super gry i kupa kasy?  (Przeczytany 4271 razy)

Offline s0d

  • Użytkownik

# Listopad 27, 2009, 16:32:49
gadańsko na ten temat już był, a jedyną różnicą jest to że klientem jest komórka a nie terminal/komputer w domu.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Listopad 27, 2009, 16:43:01
Czyli musiałbyś zawrzeć dodatkowe bajty informacji o tym, które piksele się zmieniły lub nie zmieniły. Ciekawe ile byś zaoszczędził, jeśli średnio się ich w grach 3D zmienia 90% :P.
Policz zmianę klatka do klatki.
I zawsze można dorzucić blura ;)

C'mons, nowej platformy sam nie zbudujesz. Ale jeśli będziesz kręcił się dłużej w temacie, to i może znajdziesz kiedyś dobrą robotę w tej specjalizacji. W końcu GaiKai i podobne będą najszerzej dostępnymi platformami growymi.

Offline C'mons

  • Użytkownik

# Listopad 28, 2009, 10:56:15
Przypomniał mi się pomysł poniekąd dotyczący owej technologi aczkolwiek sprawa trochę inna.

Otóż dla biedniejszych szkół:

Serwer w każdej klasie albo szkole jak udźwignie, który obsługuje laptopy z każdej ławki ale nie są to zwykłe laptopy. Pozwalają jedynie na odbiór obrazu i wysłanie danych o klawiszach i wskaźniku myszy. W ten sposób wystarczy jeden dosyć drogi serwer i tanie laptopy/pustaki że tak to ujmę oraz odpowiednie oprogramowanie.

Wszystko służyłoby nauce. Co wy na to?
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2009, 11:00:00 wysłana przez C'mons »

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Listopad 28, 2009, 11:01:11
Co wy na to?
A może byś poczytał?
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_terminal
Stary pomysł jak sam internet... a nawet starszy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2009, 11:02:50 wysłana przez rm-f »

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Listopad 28, 2009, 11:21:41
Hm, policzmy: Ekran 320x240, 16 bitów koloru - wychodzi 38400 bajtów na klatkę. Razy 20FPS: 750 kB na sekundę, woo! Doliczamy kompresję w locie (rzutniki umieją, to i telefon sobie poradzi), nie wiem ile się wyciągnie, załóżmy dziesięciokrotną: wychodzi te 75 kB/s, czyli więcej niż internet który mam w domu :).

Hmmm, albo coś źle liczę... ale 320x240 jest 76800, a skoro 16 bitów koloru na piksel powinniśmy pomnożyć to przez 2 i wychodzi 153600 bajtów na klatkę :D

Offline Limal

  • Użytkownik
    • http://wolnik.co.uk

# Listopad 28, 2009, 11:26:36
Czyli musiałbyś zawrzeć dodatkowe bajty informacji o tym, które piksele się zmieniły lub nie zmieniły. Ciekawe ile byś zaoszczędził, jeśli średnio się ich w grach 3D zmienia 90% :P.
Ale te 90% nie zmienia się się w sposób nagły. Dlatego do zapisu wystarczy mała liczba bitów na piksel. Gry powinny się dużo ładniej kompresować, bo nie ma tam częstych zmian ujęć (wyłączając cut-scenki). Co innego gra, co innego taki Pulp Fiction.

I nie ma sensu podawać wielkości nieskompresowanego strumienia. Nikt o zdrowych zmysłach nie umieściłby go w Sieci. Nawet odpalając film w HD na płycie Blu-ray ogląda się obraz skompresowany, a przecież krzywda się nie dzieje.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Listopad 28, 2009, 16:06:30
Co wy na to?
A może byś poczytał?
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_terminal
Stary pomysł jak sam internet... a nawet starszy.
Tudzież... Chrome OS  ;)