Autor Wątek: Kolizja poligonów...  (Przeczytany 1442 razy)

Offline gmpro

  • Użytkownik

# Listopad 25, 2009, 15:33:07
Robię właśnie własny silnik fizyki 2D no i jak to zwykle bywa trafiłem na problem -
kolizje ładnie działają (impulsy sir Izaaka Newtona), gdy opieram je na okręgach jest spoko, ale chcę zrobić oparte na wielokątach. Przechodząc do meritum - nie wiem jak obliczyć normalną kolizji...
Tutaj img: http://gmpro.pl/screens.php?id=21

A może ktoś ma projekt PolyColly, który można było ściągnąć tutaj
http://uk.geocities.com/olivier_rebellion/Polycolly.zip
niestety serwer już nie istnieje... (tam było wszystko - przydało by mi się)
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2009, 15:35:46 wysłana przez gmpro »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 25, 2009, 15:46:51
Cytuj
Przechodząc do meritum - nie wiem jak obliczyć normalną kolizji...
Normalna kolizji to wektor pomiędzy najbliższymi punktami między obwodami wielokątów. W przypadku tego screenu bierzesz po prostu normalną tego odcinka.


EDIT: Najbliższymi punktami, czyli takimi, które najgłębiej wchodzą w drugi wielokat.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2009, 15:49:40 wysłana przez Krzysiek K. »

Offline gmpro

  • Użytkownik

# Listopad 25, 2009, 15:57:11
A mógł byś mi to przedstawić pseudokodem chociażby - chodzi mi o wzór.
Umiem znaleźć punkt który jest "powodem" kolizji ale nie znam wzoru na obliczenie normalnej...

A co do tego PolyColly to nie masz może...

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 25, 2009, 16:04:48
A mógł byś mi to przedstawić pseudokodem chociażby - chodzi mi o wzór.
Umiem znaleźć punkt który jest "powodem" kolizji ale nie znam wzoru na obliczenie normalnej...
To nie tyle wzór, co algorytm - bierzesz ten punkt, co znalazłeś i szukasz po prostu krawędzi wielokąta, do którego ma on najbliżej (wzór na odległość punktu od prostej jest w każdym podręczniku matematyki do gimnazjum). Jak już znajdziesz tą najbliższa krawędź, bierzesz jej normalną i po kłopocie (normalna krawędzi rzecz jasna jest do niej prostopadła).

Cytuj
A co do tego PolyColly to nie masz może...
Jakbym miał, napisałbym przecie. :)

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Listopad 25, 2009, 16:17:05
Wrzuciłem na server, bo na twardzielu siedzi ;)
http://kompustelnik.unit1.pl/down/Polycolly.zip

Cytuj
wzór na odległość punktu od prostej jest w każdym podręczniku matematyki do gimnazjum
To przykre, ale nie... :( Jestem w drugiej liceum na mat-fiz i dokładnie dzisiaj to było..

Pozdrawiam! ;)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Listopad 25, 2009, 16:26:25
Btw: Wielokątów, nie poligonów. Poligony to w wojsku lub j. angielskim :P.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 25, 2009, 16:54:51
Cytuj
To przykre, ale nie... :( Jestem w drugiej liceum na mat-fiz i dokładnie dzisiaj to było..
Tak, czy inaczej, masz już rozwiązanie. ;)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Listopad 25, 2009, 17:03:00
Cytuj
wzór na odległość punktu od prostej jest w każdym podręczniku matematyki do gimnazjum
To przykre, ale nie... :( Jestem w drugiej liceum na mat-fiz i dokładnie dzisiaj to było..
Wyprowadzenie go to tylko twierdzenie Pitagorasa + wzór na rozwiązanie równania kwadratowego :)

Liosan

Offline gmpro

  • Użytkownik

# Listopad 26, 2009, 21:25:04
@Kos: ;]
@taki_tam: super że to wstawiłeś ;]

Dzięki wszystkim za pomoc!