Autor Wątek: Heroes- toż to nuda  (Przeczytany 2438 razy)

Offline napoleonek

  • Użytkownik

# Listopad 21, 2009, 13:44:09
Jestem na 90% przekonany, że ten pomysł jest wielce genialny ale bez sprawdzenia go nie ma sensu. Jeśli ktoś zna się na programowaniu, grafice itp. proszę pisać w temacie.

Gra jest nastawiona na multi, mimo to wersja robocza będzie player vs computer. Do rzeczy:
Tak samo jak w H wyobraźcie sobie planszę i po jednej stronie 7 postaci i po drugiej tyle samo.
1. Nad każdą postacią będzie widniał pasek Hp,mn czy energii.
2. JEŚLI WIDZIMY NA MAPIE JEDN¡ POSTAć TO JEST JEDNA. W H 1 postać oznacza ileś tam jednostek. Tu jest 7 postaci i koniec.
3. Gra polega na tym aby skompletować powiedzmy 7 kart postaci, które będą tworzyły dla gracza indealną dla niego drużynę, np: można grać ustawieniem: 3 wojowników(wszyscy cięzko uzbrojeni z tarczą)+2 magów+2druidów.
4. Każda postać będzie posiadała załóżmy ok 7 podstawowych umiejętności. W H nie ma czegoś takiego.
5. I teraz każda postać będzie miała swoje okno statystyk,ekwipunku i TALENTÓW=te podzielone na 3 grupy.Np: talenty wojownika: def wojownik, off cięzko uzbrojony(czyli dwuręczna broń) i offensywny lekko uzbrojony(np 2 bronie naraz).
6. Klas będzie sporo do 20, ras jeszcze więcej, tak aby mieszać kombinować, np: ork ma bonus do życia i wytrzymałości, elf do szybkości itd. A więc samych postaci około=140+ stworzone przez gracza=bo też będzie taka opcja.
7.WALKA załóżmy że walczy pan niebieski z panem czerwonym(pc). Pan niebieski(pn) ma 7 lekko uzbrojonych wojowników a pc ma dajmy na to: czarnoksięznik,druid,wopjownik,paladyn,2magow i szaman. PN rzuca kostką(każda jedn. ma prędkość ruchu w zależności od rasy, uzbrojenia,umiejętności) i rusza się o 5 pól. Wybiera skill szarży i atakuje np maga. Wtem pn ma szanse rzucic kościa(szansa 1 do 10) i może wylosowąc: unik, blok,kontratak itp. Zalozmy ze nic nie wypada, mag obrywa.  PC wybiera maga i uzywa umiejetnosci wiatru i wyrzuca w powietrze wojonika na 5 ruchow.

Ogólnie  chce wam nakreślić, że od heoesow rózni się to: wyborem postaci, umięjetnościami- ogólnie jest o strategia z rpg.


Oczywiście nie będę wam przedstawiał reszty bo już nie ma po co, a dodam tylko, że gracz za wygraną walkę otrzymuje poziom, może przed walką założyć się z przeciwnikiem o jakąś kartę,przedmiot. Oczywiście będą walki 3vs3 5vs5 i 7vs7. Wszystko dograne tak zeby walka nie dluzyla sie powyzej 15 minut.

Na pomysł wpadłem, kiedy przebrnąłem przez większość rpg,mmorpg, w tym: ds,wowa,tq,diablo,venerwinter i wiele innych.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Listopad 21, 2009, 13:52:57
Ten pomysł nie jest genialny.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Listopad 21, 2009, 14:03:13
Pomysł jak pomysł. Z pewnością da się na nim zrobić grę... Ba, da się na nim zrobić 100 różnych gier, zarówno dobrych jak i złych :) Jeśli chcesz, by wynik był grą dobrą, to musisz m.in.:
- Zapewnić tak wiele różnych ficzerów (skilli, współczynników, etc), by strategia w tej grze nie była nudna, lecz nie przesadzić, by dało się to objąć rozumem :),
- Włożyć dużo pracy (i mam tu na myśli dużo, dużo pracy) w zbudowanie dobrej mechaniki i JESZCZE WIĘCEJ w odpowiednie jej zbalansowanie. To nie działa tak, że wymyślasz sobie jakieś systemy współczynników i one od razu są fajne :P. To nie jest łatwe, np. ja (mimo że lubię gdybać i rozważać balans gier lub uczciwość punktacji) śmiało bym powiedział że nie stworzyłbym np. strategii z różnymi stronami konfliktu, zbalansowanej choćby w takim stopniu jak Starcraft czy Red Alert. Nie umiałbym :). To wymaga chyba więcej skilla niż samo programowanie takiej gry.

Poczytaj sobie artykuły o losowości w grach:
http://playthisthing.com/randomness-blight-or-bane (!)
http://www.gamasutra.com/view/feature/3873/a_matter_of_luck.php


Offline s0d

  • Użytkownik

# Listopad 21, 2009, 14:28:51
Nic odkrywczego, wieje nudą :( czekamy na następne pomysły ;)

Offline napoleonek

  • Użytkownik

# Listopad 21, 2009, 15:04:07
Tak, tylko nikt na to jeszcze nie wpadł. Najbliżej chyba był Etherlords. Ale, że to wymaga dużo pracy to wiem tylko ja potrzebuję paru ludzi na warsztat-zrobić wersje robocza.

Offline BartMax

  • Użytkownik
    • Mobile Wings

# Listopad 21, 2009, 15:12:24
Uwielbiam samozwanczych geniuszy :) I genialne pomysly.

Offline Liosan

  • Redaktor

# Listopad 21, 2009, 16:04:39
Brzmi jak skrzyżowanie Magii i Miecza z Disciples :)

140 jednostek...? Powstałych przez kombinacje rasa-klasa, a nie przez ręczne projektowanie? I Ty planujesz to wyważyć ;) ? Druidów-krasnoludów porównywać z łucznikami-elfami?

Liosan

Offline C'mons

  • Użytkownik

# Listopad 21, 2009, 16:18:51
Może i zbalansowanie wydaje się być niemożliwe to jak sobie wyobraże mnogość, różnorodność postaci nie tylko w wyglądzie ale i w właściwościach i to wszystko oblane masowymi rozgrywkami sieciowymi to miodzio jakby jakimś cudem udało się to komuś stworzyć.

Offline napoleonek

  • Użytkownik

# Listopad 21, 2009, 17:47:36
Jaśniej mówiąc jak ktoś z was grał wowa będzie wiedział o czym mówie. To tak jak arenki typu 5vs5, mieszanie kla,ras, kazdy ma inne itemy tylko jest to turówka z planszą, gdzie jak w wowie kazda postać ma skille. Nie ma czegoś takiego jak kapłan, nie ma i już.

140  przykładowo rzecz jasna, a balans musi być mniej więcej między każdą klasą. tylko rasy mieszają ciutkie we współczynnikach i equ.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Listopad 21, 2009, 18:16:10
To rasy/klasy będą się różnić tylko wyglądem ? Bo jeśli nie to przez 5 lat testów tego nie zbalansujesz tak żeby to było w miarę grywalne.

Poza tym nie mów że to jest jakiś genialny czy unikalny pomysł bo o ile sobie przypominam to była kilka lat temu (może nadal jest ? niestety nie pamiętam tytułu) taka gierka z poziomu przeglądarki internetowej, o takich założeniach jak przedstawiłeś.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Listopad 23, 2009, 03:25:44
Tak, tylko nikt na to jeszcze nie wpadł.
Albo wpadł, przetestował i zajął się czymś, co będzie działało.

Nie wspomnę też o tym, że poza kwestiami estetycznymi takich strategii jest całkiem sporo i pisanie, że "nikt na to nie wpadł" jest śmieszne. Brak dowodu nie jest dowodem braku (czyli: to, że Ty takiej gry nie znasz, nie znaczy, że ona nie istnieje).

A co do losowości w grze - David Sirlin ciekawie pisze o balansie w mordobiciach wyróżniając dwa typy balansu: ręcznie tweakowany i taki przez losowość. Oba mają prawo bytu. :)

Offline ArturKo

  • Użytkownik

# Grudzień 13, 2009, 12:14:07
Nie zajmę stanowiska w sprawie programu, a jedynie mechaniki gry.
Jeżeli to ma być rozgrywka na zasadzie pojedynczych postaci to każda z nich musi zostać określona kilkoma współczynnikami, jednakowo ważnymi dla rozgrywki. Nie da się zbalansować nawet 10 postaci na 2-3 współczynnikach, gdyż któraś z nich będzie słabsza, a inna silniejsza. W grach często współczynnikiem balansującym różnice w sile jest ich wyrównanie pod względem ilości. Słabsze jednostki grupuje się po kilka, aby wyrównały zbiorczą siłą siłę przeciwnika. Dochodzi tu też kwestia jak te jednostki powstają, jak je się zdobywa, werbuje, buduje i szkoli. Te współczynniki też mają dość istotny wpływ na przebieg gry i końcowe wyniki. Opis rozgrywki jest nie pełny, dlatego cokolwiek ciężko powiedzieć na temat wyrównania mechaniki gry.