Autor Wątek: Darmowe silniki, Arch Linux, karta grafiki Intel X3100 - brak renderowania 3D  (Przeczytany 1308 razy)

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Listopad 20, 2009, 16:38:14
Witam.
Piszę ponieważ mam problem z użyciem darmowych silników takich jak Ogre, Irrlicht i Lightfeather na moim laptopie. Problem polega na tym, że nie wyświetlają obiektów 3D, różne przykłady uruchamiałem i widać tylko GUI, albo napisy (to co jest 2D), natomiast wszystkie obiekty 3D (modele, przykładowe sześciany itp.) nie są w ogóle wyświetlane. Irrlicht jedynie bardzo kulawo coś wyświetla, dziury w modelach, całe czarne wielokąty itp. (jak testowałem jakiś budynek oraz model wikinga/krasnoluda z dołączonych przykładów)

Muszę napisać pracę inżynierską właśnie z użyciem jednego z darmowych silników - nie jest sprecyzowane, jakiego - więc da się jakoś z tego wybrnąć. W chwili obecnej testuję silniki, które w ogóle pójdą na moim sprzęcie, więc na razie się nie zagłębiam bardziej w funkcje. Mam komputer stacjonarny z systemem Arch Linux i kartą graficzną Radeon X1650 i na nim bez problemów wszystkie silniki działają, jednak nie tędy droga, bo na laptopie wypadałoby coś pokazać komisji, a nowego laptopa tylko dla karty graficznej raczej nie kupię (teraz mam Dell Vostro A860).

Naszukałem się odnośnie Ogre i jedyne co znalazłem to coś związanego z indeksowaniem wierzchołków, że karta intela obsługuje 16-bitowe, a nie 32-bitowe (ale jak to zmienić?, w modelach, kodzie?).

http://lightfeather.de/e107_files/public/325_screenshot.png - to przykład jak działa Lightfeather na Radeon'ie (obrazek u góry), a jak na Intelu - ilustracja dolna. Cały model bez cieniowania, tekstur, po prostu wstawiłem małpę w Blenderze, wyeksportowałem do *.lfm i podstawiłem do przykładu.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Liki

  • Użytkownik

# Listopad 20, 2009, 17:08:27
Nie jest to przypadkiem problem ze sterownikami? Linuxowe gry wykorzystujące OpenGL działają jak należy?
Jeśli chodzi o karty intela to ja miałem tylko problem, że albo program się wysypał, albo wydajność była wyjątkowo niska, chociaż testowałem je pod Windowsem. Ogólnie znajomi, którzy korzystają na co dzień z linuxa, to sobie bardzo chwalą zintegrowane karty intela z powodu otwartych sterowników.

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Listopad 20, 2009, 17:15:05
No właśnie wszystko inne korzystające z OpenGL śmiga, OpenArena, moje własne projekty (używające moich własnych klasy do ładowania modeli itp. - nie nazwałbym tego silnikiem :) ), Compiz itd.

Głupi błąd...
musiałem downgrade'ować trochę pakietów, szkoda, że twórcy sterowników tak napsuli... Rozwiązanie znalazłem tutaj: http://www.panda3d.org/phpbb2/viewtopic.php?t=7704
Ta strona się przyda na pewno użytkownikom archa ;D - http://schlunix.org/ - są tutaj nie tylko aktualne pakiety, ale również kilka wersji wcześniejsze. Teraz śmigają te silniki.
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2009, 21:08:54 wysłana przez JasonVoorhees »