Autor Wątek: MMORPG  (Przeczytany 2731 razy)

Offline veto

  • Użytkownik

# Listopad 16, 2009, 22:45:42
Tibia - na pewno każdy z was chociażby słyszał o tej grze. Chociaż mało kto wie, że powstały 2 odpowiedniki tej gry (Szwedzki i Brazylijski).
http://phobosonline.com/community/gallery
http://www.zezeniaonline.com/screenshots/index.html
Obydwa te projekty, są w pełni skończone(wciąż updateowane) lecz można zagrać tylko w zezenie gdyż phobos wciąż boryka się z kłopotami finansowymi. Projekt Zezenia prowadzi 15 letni szwed!
Również nasi rodacy chcieli ów grę stworzyć z mizernym skutkiem. Był jednak pewien projekt, który lada dzień miał ujrzeć światło dzienne. Rp-online.
http://rponline.pun.pl/gallery.php?pid=16
Niestety główny koder sprawę olał a reszta pracować bez niego nie mogła. Projekt upadł. Byłem jednym z grafików pracujących nad grą. Miałem wielką wizje tego projektu i szczerze wierzyłem, że ujrzy on światło dzienne. Wiele razy próbowałem wskrzeszać ten projekt, jednak bez dobrego programisty na nic się to dało. Dlatego pisze tego posta do was, do ludzi z ambicjami i chęciami stworzenia czegoś co może stać się w przyszłości taki ewenementem jakim stałą się Tibia i w której ślady idą Phobos jak i Zezenia. Ja mam dalej zapał do pracy lecz sam niczego nie osiągnę. Została mi masa grafik i pomysłów lecz poszukuje głownie programisty/tów. Sam mogę zwerbować kilku grafików bądź scenarzystów.

Jeżeli ktoś ma podobną wizje i chęci do stworzenia czegoś własnego proszę o kontakt. GG:5984090. Pod tym numerem możecie mnie zastać, mogę pokazać wam jakie grafiki posiadam lub jakie mam pomysły.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Ciunkos

  • Użytkownik
    • Black Sheep

# Listopad 16, 2009, 23:03:55
O, tak się składa, że też byłem tam "grafikiem" ;) Można nick poprosić?
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2009, 23:09:19 wysłana przez Ciunkos »

Offline veto

  • Użytkownik

# Listopad 16, 2009, 23:42:07
Jeżeli to ty Ciunu to Caddie z tej strony :D

Offline Will

  • Użytkownik

# Listopad 17, 2009, 00:14:41
Po co robić grę, która wygląda i ma takie same zasady jak tibia? 0o

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Listopad 17, 2009, 00:52:26
Po co robić grę, która wygląda i ma takie same zasady jak tibia? 0o
Moze dlatego ze Tibia w wersjach DO 7.6 (ew. 7.8) byla zajebista, jedyna w swoim rodzaju gra. Miala klimat, gameplay i ogolnie byla innowacyjna. Szkoda ze Cipsoft zmarnowal cos tak fajnego, bo czesto mam ochote pograc w taka starsza Tibie.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Listopad 17, 2009, 01:04:24
A niby co zepsuli w następnych (jak można zepsuć mmorpg!?)?

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Listopad 17, 2009, 01:12:40
A niby co zepsuli w następnych (jak można zepsuć mmorpg!?)?

Hotkeye. Wlasciwie to hotkeye wszystko poposuly. W wersjach <=7.6 trzeba bylo miec troche oleju w glowie i skilla, nawet postac o kilkakrotnie mniejszym lvl mogla zabic lepsza postac, wystarczylo potrafic korzystac z takich rzeczy jak pushowanie, trapy i ogolnie potrafic trafia z run. Obecnie wszystko sprowadza sie do trzymania hotkeya z czyms do leczenia (nawet UHow juz nie ma jako takich) i uciekaniem przed siebie. Teraz nawet trapa nie da sie zrobic. Nie wiem na ile ogarniasz starsze wersje, ale jezeli chociaz troche je pamietasz to wiesz o czym mowie ; )

Offline Joker

  • Użytkownik

# Listopad 17, 2009, 01:14:50
Klimacik.Teraz głównie idziesz na exp wbijasz na stronę patrzysz opis questa robisz i już.A kiedyś tyle tajemnic.I ta piękna grafika która umożliwiała graczowi wyobrazić sobie świat gry nieomal dowolnie.

Offline yomyn

  • Użytkownik
    • yomyn::dev

# Listopad 17, 2009, 01:31:59
Dokladnie ;) Dodalbym jeszcze rozmowy z NPC - zywa kolejka, "prawdziwy" dialog, a nie jak teraz - standardowe dla kazdego MMORPG okienko sprzedazy/kupna ew. podswietlone mozliwosci dialogu,

Offline Will

  • Użytkownik

# Listopad 17, 2009, 13:34:38
Cytuj
Moze dlatego ze Tibia w wersjach DO 7.6 (ew. 7. byla zajebista, jedyna w swoim rodzaju gra. Miala klimat, gameplay i ogolnie byla innowacyjna. Szkoda ze Cipsoft zmarnowal cos tak fajnego, bo czesto mam ochote pograc w taka starsza Tibie.

Nie wiem jaka jest teraz tibia. Ja grałem kilka lat temu bodajże 7.4/7.6. O ile się nie mylę jest coś takiego jak ots więc dalej nie widzę sensu pisania tego samego. Jeśli już coś pisać to innowacyjnego coś co zaskoczy i będzie miało szanse na dalszy rozwój..

Offline veto

  • Użytkownik

# Listopad 17, 2009, 14:32:24
Ile jest gier 3D niemalże identycznych? Jednak różnią się grą, niektóre to typowe RPG inne to marne hack&slash. Moja wizja przypominała by Tibie - tak ale głownie z grafiki. Tworzysz postać. Postać loguje się u bram nowego miasta - jesteś obcy. Żaden NPC z tobą nie porozmawia póki to ty nie porozmawiasz w pierwszej kolejności z burmistrzem(królem). Gdy już nada ci status obywatela (oczywiście najpierw będzie potrzebował twojej pomocy w przepędzeniu kilku szczurów, które pustoszą miejski spichlerz) społeczność uzna cie za swojaka. Dostaniesz swojego przewodnika, u którego będziesz mógł zostawić kilak rzeczy, których obecnie nie potrzebujesz (oczywiście nie będzie on chodził za tobą krok w krok). W mieście wielu ludzi potrzebować będzie pomocy, czy to w przesunięciu kilku skrzynek lub beczek z piwem, czy pozbyciu się natrętnych lisów, które "tylko" wieczorem podkradają sie do gospodarstw i kradną kury. Doświadczenie można by zdobywać również na własna rękę, co dziesiąty poziom gracz otrzymywał by zapomogowe w wysokości kilku srebrników i jakiejś konkretnej rzeczy. No wymyślać można dużo, znajomi którzy wymyślali świat gry wcześniej, również mieli by wiele pomysłów.

Offline Will

  • Użytkownik

# Listopad 17, 2009, 14:54:17
Cytuj
Ile jest gier 3D niemalże identycznych?
Jeśli chodzi o mmorpg to nie wiem nie gram w gry 3D tego typu(Zabiera to znacząco za dużo czasu).

Od razu uprzedzam, że nie jestem przeciw twojemu pomysłowi . Twoja historyjka natomiast kompletnie nie ma sensu bo tyczyć się może każdej gry. Jak dla mnie: "Zdobądź zaufanie mieszkańców, odgoń lisy" to nic sensownego i ciekawego(Mnie kompletnie nie zainteresowała). To musi być coś co stawia przed graczami cel(nie typu zostań najlepszy w walce). Tak na szybko: W świecie X trzeba odnaleźć 7 kamieni czegoś tam. Zjednoczone razem dają graczom, którzy odnaleźli all 7 możliwość czegoś tam(jest tylko jeden egzemplarz na serwie). Teraz cała gra opiera się na odnalezieniu wszystkich części. Nie wiem jak inni ale znacznie chętniej zagrał bym w coś takiego niż grę gdzie bijemy tylko lvl i liczy się wyłącznie ilość przesiedzianych godzin a questy ograniczają się do itemów czy doświadczenia. Oczywiście to jest przykład w 10s nic mocno przemyślanego chce tylko pokazać o co mi chodzi. Cała gra miała by się opierać się na tym, że gracze muszą łączyć się w grupy i działać cały czas razem.
 
Cytuj
Moja wizja przypominała by Tibie - tak ale głownie z grafiki
A dlaczego musi być taka jak w tibi?


Offline veto

  • Użytkownik

# Listopad 17, 2009, 15:20:35
No dokładnie też nad czymś takim myślałem, żeby był główny wątek, wyżej wypisałem tylko jakbyś zaczynał. 7 kamieni, 9 demonów, 12 jeźdźców można wymyślać i próbować stworzyć ten najciekawszy główny wątek, do którego rozwiązania gracze by dążyli.

Grafika taka jak w tibi, bo ten sposób kreowania świata jest dość łatwy i nie stawia za dużo wymagań, plus to, że masa ludzi jest do niego przyzwyczajona i w jakiś sposób uprzedzona pozytywnie. Jeżeli chcielibyśmy pozostać w 2D i upodobnić się do gier takich jak Diablo, no to praca nad grafiką była by znacznie trudniejsza i musieli byśmy zaczynać ją od nowa.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 17, 2009, 18:44:18
No dokładnie też nad czymś takim myślałem, żeby był główny wątek, wyżej wypisałem tylko jakbyś zaczynał.
I właśnie dlatego MMO zwykle mają nudne/dziwne/bezsensowne questy: ;)
http://thenoobcomic.com/index.php?pos=19
http://thenoobcomic.com/index.php?pos=20

Powód jest prosty - 10000 graczy jednocześnie nie może ratować w pojedynkę tego samego świata. ;) Co byś ciekawego nie wymyślił w fabule i tak rozbije się to o problem masy graczy próbujących wykonać tego questa jednocześnie.

Cytuj
Grafika taka jak w tibi, bo ten sposób kreowania świata jest dość łatwy i nie stawia za dużo wymagań, plus to, że masa ludzi jest do niego przyzwyczajona i w jakiś sposób uprzedzona pozytywnie.
Ja do tibiowej grafiki jestem uprzedzony negatywnie (właściwie to mam wrażenie, że od samego patrzenia na screeny można zeza dostać). :)

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Listopad 17, 2009, 18:52:13
No dokładnie też nad czymś takim myślałem, żeby był główny wątek, wyżej wypisałem tylko jakbyś zaczynał.
I właśnie dlatego MMO zwykle mają nudne/dziwne/bezsensowne questy: ;)
http://thenoobcomic.com/index.php?pos=19
http://thenoobcomic.com/index.php?pos=20

Powód jest prosty - 10000 graczy jednocześnie nie może ratować w pojedynkę tego samego świata. ;) Co byś ciekawego nie wymyślił w fabule i tak rozbije się to o problem masy graczy próbujących wykonać tego questa jednocześnie.
To jest czesto duzy urok MMORPG. W WOWie duzo frajdy dawali wlasnie bossowie poza instancjami (Kazaak, 4 smoki), gdzie mozna bylo przeszkadzac przeciwnej frakcji w quescie :)