Autor Wątek: Maly problem z kolizja kula-trojkat i odpowiedzia na ta kolizje.  (Przeczytany 732 razy)

Offline JacekCichy

  • Użytkownik

# Listopad 12, 2009, 00:40:11
Witam wszystkich!
Ostatnio napisalem sobie funkcje ktora sprawdza kolizje sfera-trojkat i zwraca wartosc true lub false w zaleznosci czy jest kolizja czy nie no i wyglada ze ta czesc dziala bezblednie. Problem pojawia sie natomiast gdy dolozylem odpowiedz na ten test czyli jezeli jest kolizja to kulka ma sie slizgac po plaszczyznie trojkata dopoki kolizja trwa problem jest taki ze o ile jest jeden trojkat wszystko jest ok, jezeli jest jakas sciana zlozona z trojkatow gdzie kat miedzy plaszczyznami jest wiekszy od 90 stopni czyli sytuacja taka "o>" to tez wszystko wyglada ze dziala ok, natomiast problem pojawia sie kiedy ten kat jest mniejszy od tych 90 stopni.. Czemu jest tak a nie inaczej no to chyba wynika z tego ze w petli sa prawdzane pojedyncze trojkaty i jezeli jest kolizja to wektor jest rzutowany na dana plaszczyzne a nie sortuje w zaden sposob tych trojkatow ani nie biore kilku opcji pod uwage tak wiec wektor zostaje wyliczony dla ostatniego trojkata z ktorym zaszla kolizja no a przeciez wczesniej moglo ich byc kilka. Problem w tym ze nie do konca wiem jak temu zaradzic wiec bardzo bym prosil o jakies wskazowki jak sobie z tym poradzic.  ;)

BTW. Poki co nie odsuwam kuli po kolizji tak wiec slizga sie ona po plaszczyznie ktora ja przecina aczkolwiek to chyba nie jest zrodlem mojego problemu a jedynie wplywa wyglad ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych