Autor Wątek: Saurug - gra cRPG  (Przeczytany 5682 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 03, 2006, 23:42:55
Sorry, ale ten termin jest już zajęty (wyjaśnienie w wikipedii). ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline _ElviS_

  • Użytkownik
    • The Lair.

# Sierpień 03, 2006, 23:58:19
iee tam, w takim razie od teraz w terminologii komputerowej slapowanie przyjmie moją definicję :P i proszę się tu nie sprzeciwiać, po co macie offtop szerzyć niepotrzebnie w topicu o Saurug'u ;)

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2006, 10:18:47
Sorry, ale ten termin jest już zajęty (wyjaśnienie w wikipedii). ;)
Owszem, slapping jest techniką gry, ale slapowanie to inny wyraz ;p
iee tam, w takim razie od teraz w terminologii komputerowej slapowanie przyjmie moją definicję :P i proszę się tu nie sprzeciwiać, po co macie offtop szerzyć niepotrzebnie w topicu o Saurug'u ;)
Saurugu ;p

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 04, 2006, 13:46:09
Owszem, slapping jest techniką gry, ale slapowanie to inny wyraz ;p
Na slapping jako technikę gry też się często mówi slapowanie, przynajmniej w kręgach basistów. :)

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2006, 14:44:17
Na slapping jako technikę gry też się często mówi slapowanie, przynajmniej w kręgach basistów. :)
Ale tu są kręgi programistów i udawajmy, że nie ma tu żadnych basistów ;]
Pozdro,
Kurak

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 04, 2006, 16:01:04
Ale tu są kręgi programistów i udawajmy, że nie ma tu żadnych basistów ;]
Z moją ilością postów to ciężko mi będzie udawać, że mnie nie ma. ;)

Offline zarius

  • Użytkownik

# Sierpień 13, 2006, 04:16:22
Pomysl niezly, ale chcialbym sie odniesc do jednej wypowiedzi bo szczerze to mnie to juz drazni... ;p

Czemu wszyscy podtrzymuja mit ze wszystko co ma miec w gatunku literki RPG jest juz takie makabryczne... chodzi mi tutaj o wypowiedz o grafice.

O jaki aspekt jej chodzilo ? O setki modeli i budynkow potrzebnych do wypelnienia swiata czy o jakies aspekty techniczne ? No bo wkoncu jesli ktos mowi o FPP/TPP widoku to raczej jest to aspekt techniczny i niby czemu mialo by to byc trudniejsze do wykonania w RPG niz np w jakiejs strzelance ?

Po prostu czasem mnie dziwi zalozenie ludzi, ze RPG jest niemozliwe do wykonania ;p Zamiast podtrzymywac ta teze lepiej bylo by ja zaczac obalac ;p wkoncu gatunek to gatunek a to ze RPG jest samo w sobie zlozonym problemem bo dochodzi duzooo logiki to nie znaczy zaraz ze jest to blad w zalozeniach gry (pojawienie sie ww.) ;)

Zawsze, przeciez mozna robic cos stopniowo a majac dobrze przemyslane wszelkie aspekty mozna to robic rowniez skutecznie co wkoncu zaowocuje czyms grywalnym np w 15% ;p Idee rzadza swiatem i co by bylo gdyby pionierzy gatunku zaprzestali tylko dlatego, ze na tamte czasy zrobienie czegos tak zlozonego bylo "niemozliwe"  8)

btw: kiedys na jakims serwisie (nie gamdev.net ;p) znalazlem serie artykolow jak powstawala gra MMO, raczej amatorska bo robil ja jeden programista i jego zona - grafik. Gra miala cos w nazwie z ethernity albo cos takiego :) (jak poszukam to dam znac) no i poczatki byly mizerne ale gra jest teraz 3D i jej popularnosc z tego co sie orientuje znacznie wzrosla biorac pod uwage niefortunne poczatki (Wlasnie w serii artow jej autor stara sie ustrzec ludzi przed tymi bledami) no i po czesci on tez zgadza sie z teza ze napisanie MMORPG czy RPG wymaga xxxxxxxx$ i super teamu to bajka... jednak fakt ze nie bedzie to WoW pozostaje :)

Pozdrawiam i zycze spelnienia planow!
Zarius

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Sierpień 13, 2006, 04:35:31
Osoby które specjalizują się w rpgach powiedzą Ci że jest to najtrudniejsze. Dlaczego?
- ogrom świata (nawet jeśli jest on mały to i tak zazwyczaj większy niż w np. fpp)
- skomplikowana mechanika (nawet w najprostszej postaci jest bardziej złożona od tej z fpp)
- duża liczba obiektów do zarządzania
- skomplikowany proces komunikacji między obiektami oraz podsystemami
- masa podsystemów i dodatkowych features'ów - poza standardowymi dochodzi konieczność obsługi dialogów, questów, dzienników, ekwipunku, etc. Ponadto rozwój postaci, jej tworzenie etc.
- i inne...

Po prostu roboty przy rpgu jest tyle co przy kilku innych grach. I nie jest to mit. Wystarczy porównać czasy produkcji różnych gatunków.

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2007, 23:26:10
Tak dla aby informacje zawarte w tym wątku były pełne, to w październiku 2006 powstał Saurug RPG - mój system do RPGów, który dobrze sprawdzał się na papierowych sesjach, a wygląda na to, że w cRPG też by się sprawdził :) Aha, nie zamierzam pisać tego cRPGa :)

# Kwiecień 09, 2007, 00:39:33
zarius: ta seria artykułów jest na devmasterze.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 09, 2007, 00:59:31
zarius: ta seria artykułów jest na devmasterze.
Myślę, że przez ostatnie dziewięć miesięcy zarius zdązył już te artykuły znaleźć. ;) Proponuję patrzeć czasami na daty postów. :)