Autor Wątek: [3xKulka + Raytracing] The Orb Game - gra na compo  (Przeczytany 7539 razy)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 09, 2009, 14:09:17


http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=1146
http://dabroz.scythe.pl/upload/2009/11/orbgame.rar
w razie problemów z odpaleniem: http://dabroz.scythe.pl/upload/2009/11/orbgame2.rar

Dorzucam źródełka. Trzeba ustawić sobie katalog "working directory" (w Debug) na /Debug/. VS nie zapisuje tej informacji w pliku projektu.
http://dabroz.scythe.pl/upload/2009/11/orbgame-sources.rar
Źródła są paskudne, jak to kod pisany na czas ;)

Jestem realistą: prawdopodobnie nie pójdzie na żadnym Radeonie. Jeżeli ktoś ma chwilę czasu i jako-takie pojęcie o GL3/GLSL to byłbym wdzięczny gdyby sprawdził/pokombinował co jest nie tak
Stanęło na nieudokumentowanym bugu kompilatora ATI ;)
ERROR: 0:116: Compiler error: bindable uniform is forbidden for this shader

« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2009, 21:53:47 wysłana przez Dab »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline maVes

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2009, 14:18:44
U mnie niestety na GT130M nie odpala się. Działam na Win7 Pro x64.

Wyskakuje mi takie okienko:
Cytuj
orbgame.exe

[Main Instruction]
orbgame.exe has stopped working

[Content]
A problem caused the program to stop working correctly. Please close the program.

[Close the program] [Debug the program]

Najnowszy PhysX zainstalowany, redisty również. Moje sterowniki to 186 z hakiem (najnowsze na moją kartę). Ściągam jeszcze wersję 195 betę - może pomoże.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 09, 2009, 14:26:11
Sterowniki muszą być nowe, dla NV najlepiej 191.07 (ale nowsza beta też powinna być ok).
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2009, 14:27:59 wysłana przez Dab »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 09, 2009, 14:56:00
Wygląda ciekawie - jak wrócę do domu to obadam. Mógłbyś póki co opowiedzieć o co mniej więcej chodzi?


(swoją drogą zakładam, że ta szachownica to sfera o bardzo dużym promieniu?) ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 09, 2009, 15:02:13
Wygląda ciekawie - jak wrócę do domu to obadam. Mógłbyś póki co opowiedzieć o co mniej więcej chodzi?

Wymyślenie tego co trzeba zrobić, żeby wygrać, jest częścią gry ;) Mam nadzieję że nie okaże się to niemożliwe do zrobienia.

Cytuj
(swoją drogą zakładam, że ta szachownica to sfera o bardzo dużym promieniu?) ;)

Dokładnie tak. :)

Offline Witek9002

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2009, 15:25:16
ATI Radeon HD 4850 Catalyst 9.10
Win XP x86 SP3
Q8200
PhysX v2.8.1
VS2008 redistibutable są

Żaden log mi się nie tworzy. Wyskakuje tylko windowsowe okienko, że "aplikacja zostanie zamknięta". Jak kliknę, żeby pokazał więcej info o błędzie to pokazuje:

Sygnatura błędu ------
AppName: orbgame.exe AppVer: 0.0.0.0 ModName: atioglxx.dll
ModVer: 6.14.10.9026 Offset: 00846230


I jeszcze taki plik Wnidws wypluwa:
  <?xml version="1.0" encoding="UTF-16" ?>
- <DATABASE>
- <EXE NAME="orbgame.exe" FILTER="GRABMI_FILTER_PRIVACY">
  <MATCHING_FILE NAME="fmodex.dll" SIZE="376832" CHECKSUM="0xA643103C" BIN_FILE_VERSION="0.4.28.1" BIN_PRODUCT_VERSION="0.4.28.1" PRODUCT_VERSION="4.28.1" FILE_DESCRIPTION="FMOD Ex SoundSystem" COMPANY_NAME="Firelight Technologies" PRODUCT_NAME="FMOD Ex" FILE_VERSION="4.28.1" ORIGINAL_FILENAME="fmodex.dll" INTERNAL_NAME="FMOD Ex" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © Firelight Technologies 2004-2009" VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="0.4.28.1" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="0.4.28.1" LINK_DATE="11/04/2009 14:13:26" UPTO_LINK_DATE="11/04/2009 14:13:26" VER_LANGUAGE="Angielski (Australia) [0xc09]" />
  <MATCHING_FILE NAME="orbgame.exe" SIZE="47616" CHECKSUM="0x167123C5" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0xC738" LINKER_VERSION="0x0" LINK_DATE="11/08/2009 22:51:38" UPTO_LINK_DATE="11/08/2009 22:51:38" />
  <MATCHING_FILE NAME="SDL.dll" SIZE="1019904" CHECKSUM="0xACA7BD9F" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x107859" LINKER_VERSION="0x0" LINK_DATE="11/07/2009 22:33:21" UPTO_LINK_DATE="11/07/2009 22:33:21" />
  </EXE>
- <EXE NAME="atioglxx.dll" FILTER="GRABMI_FILTER_THISFILEONLY">
  <MATCHING_FILE NAME="atioglxx.dll" SIZE="12644352" CHECKSUM="0xE0DA8986" BIN_FILE_VERSION="6.14.10.9026" BIN_PRODUCT_VERSION="6.14.10.9026" PRODUCT_VERSION="6.14.10.9026" FILE_DESCRIPTION="ATI OpenGL driver" COMPANY_NAME="ATI Technologies Inc." PRODUCT_NAME="ATI OpenGL driver" FILE_VERSION="6.14.10.9026" ORIGINAL_FILENAME="atioglxx.dll" INTERNAL_NAME="atioglxx.dll" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright (C) 1998-2002 ATI Technologies Inc." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="6.14.10.9026" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="6.14.10.9026" LINK_DATE="09/23/2009 21:58:14" UPTO_LINK_DATE="09/23/2009 21:58:14" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" />
  </EXE>
- <EXE NAME="kernel32.dll" FILTER="GRABMI_FILTER_THISFILEONLY">
  <MATCHING_FILE NAME="kernel32.dll" SIZE="1018368" CHECKSUM="0xDFB784AB" BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.5512" BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.5512" PRODUCT_VERSION="5.1.2600.5512" FILE_DESCRIPTION="Biblioteka DLL klienta Windows NT BASE API" COMPANY_NAME="Microsoft Corporation" PRODUCT_NAME="System operacyjny Microsoft® Windows®" FILE_VERSION="5.1.2600.5512 (xpsp.080413-2111)" ORIGINAL_FILENAME="kernel32" INTERNAL_NAME="kernel32" LEGAL_COPYRIGHT="© Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0xFD4C6" LINKER_VERSION="0x50001" UPTO_BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.5512" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.5512" LINK_DATE="04/14/2008 17:19:14" UPTO_LINK_DATE="04/14/2008 17:19:14" VER_LANGUAGE="Polski [0x415]" />
  </EXE>
  </DATABASE>

Offline Zero_Cool

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2009, 15:56:35
U mnie jest takie coś:

Unhandled exception at 0x00000000 in orbgame.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x00000000.
a debugger wskazuje na linijke w msize.c (z tego co wyczytałem to w środku jest funkcja do obliczania wielkości bloku na stercie, ale to nie ma raczej nic do rzeczy)  :

retval = (size_t) HeapSize( _crtheap, 0, pblock );
PhysX 2.8.1
Radeon X1900XT - w tym miejscu to raczej stawiam na to ze moja staruszka po prostu nie obsłuży tego ze względu na wiek  8)
XP SP2



« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2009, 16:03:13 wysłana przez Zero_Cool »

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 09, 2009, 16:10:27
Wrzuciłem kod źródłowy, więcej info w pierwszym poście.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 09, 2009, 16:12:59
Cytuj
Stanęło na nieudokumentowanym bugu kompilatora ATI ;)
Może to nie bug, tylko feature? ;) (czytaj: NVidia pozwala na coś, na co według wszelkich standardów pozwalać nie powinna)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 09, 2009, 16:16:11
To że NVidia jest liberalna to jest mi wiadome, ale poprawiłem wszystko (wszystko o czym wiedziałem), żeby było zgodne ze specyfikacją GLSL. W szczególności nie rozumiem zwracanego błędu. ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 09, 2009, 16:53:21
Cytuj
W szczególności nie rozumiem zwracanego błędu. ;)
W linii 116 masz jakiś bindable uniform, który jest niedozwolony dla tego shadera. ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 09, 2009, 17:02:55
Nie rozumiem błędu, a nie jego tekstowej reprezentacji ;)

Offline IIablo

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2009, 18:34:49
Uzyj GPU ShaderAnalizer

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 09, 2009, 18:55:22
Nie mam Radeona.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2009, 19:38:10
Na pewno na radeonie takie akcje nie przejdą:

float maa=500000;
kolorek=float3(1,1,1);

trzeba dać

float maa=500000.0;
kolorek=float3(1.0,1.0,1.0);