Autor Wątek: [3xKulka + Raytracing] Alerian Orbit - gra na compo  (Przeczytany 5590 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 09, 2009, 01:27:51
OK, compo się skończyło, więc w oczekiwaniu na paczkę od Xa postanowiłem przedstawić swój projekt: gierkę pod tytułem Alerian Orbit. Zgodnie z zasadami compo, cały gameplay opiera się na trzech raytracowanych kulach. Naszym celem jest aktywacja pradawnego systemu obrony planety Alerii (nie doszukujcie się znaczenia tej nazwy - została wygenerowana losowo), aby jej mieszkańcy żyli długo i szczęśliwie. Więcej szczegółów w samej grze. :)

Wymagania:
- karta graficzna wspierająca Shader Model 3.0 (z uwagi na raytracing w shaderze, najlepiej mocna)
- reszta składowych kompa (acz już bez większych wymagań wydajnościowych)


Wszystko, co trzeba wiedzieć do grania jest w plikach readme. :)

Paczkunek z grą:
http://sphere.pl/~krzysiek/warsztat/AlerianOrbit.zip

Pozdrawiam,
Krzysiek K.


A na koniec - last, but not least - obowiązkowy screen dla niecierpliwych: :)


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 09, 2009, 02:52:50
Wow. Graficznie wymiata. :)

Offline sobol

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2009, 13:24:49
Fajne, tylko przesadziłeś z poziomem trudności.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Listopad 09, 2009, 13:29:06
I z wymaganiami :D. (No dobra, komentarz nie na miejscu przy tym temacie compo :P)

Planujesz wersje youtube? :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 09, 2009, 13:44:46
Cytuj
Wow. Graficznie wymiata. :)
Pochwal się lepiej swoja pracą, bo przeciez coś robiłeś - dobrze pamiętam? :)

Fajne, tylko przesadziłeś z poziomem trudności.
Na której mapie? Bo ja ciągle mam wrażenie, że poziom trudności jest nieco za niski. :)

Cytuj
I z wymaganiami :). (No dobra, komentarz nie na miejscu przy tym temacie compo :P)

Planujesz wersje youtube? :)
Planuję wersję z mniejszymi wymaganiami (na klasycznej siatce trójkątów i shadowmapach zamiast raytracingu), ale wszystko kwestia tego, jak czas pozwoli (a na razie nie pozwala na zbyt dużo). :)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 09, 2009, 13:56:24
Cytuj
Wow. Graficznie wymiata. :)
Pochwal się lepiej swoja pracą, bo przeciez coś robiłeś - dobrze pamiętam? :)

Ja wrzuciłem do projektów, http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=1146


Pograłem w Twoją grę i muszę powiedzieć że wspomniane wcześniej powiedzenie "jedną kulkę zgubić a drugą popsuć" nabiera nowego znaczenia ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2009, 13:59:06 wysłana przez Dab »

Offline sobol

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2009, 14:00:06
Na pierwszej Oo Chyba, że ja nie czaję do końca o co w tym chodzi (szczególnie jak sterować czarną kulką - przez odbijanie?). I fakt faktem, niski fps mi nie pomaga :D Generalnie albo różowa mi wpada do pierwszego bajorka i nie mam co zrobić z czarną, albo potem na mostku się wykładam, i po jakiś 6 próbach mi się znudziło :P
A btw - jak się samemu robi grę, to ona się zawsze wydaje łatwiejsza niż jest faktycznie ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 09, 2009, 14:01:34
E, przesadzacie, gra Krzyśka na budżetowej karcie graficznej (GF 9800GT) wyciąga w 1680 vsync (60FPS) ;)

Offline sobol

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2009, 14:02:59
Przeca nic nie mówię, że coś jest nie tak :P Twierdzę, że niski FPS mi nie pomaga grać, ale i tak się dziwię, że w ogóle to śmiga u mnie :)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2009, 14:04:44
domyślam się że kulka jest płaska a wszystko to parallax?

u mnie na 9600GT działa bez problemu tylko trochę przymula jak się edytorem teren dodaje

a i pierwszego levelu nie przeszedłem bo nie wiem w sumie co mam robić z tą kulką :D

Offline maVes

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2009, 14:06:26
U mnie na lapku chodzi całkiem nieźle :)

Jeśli chodzi o grafikę to muszę przyznać, że się na Tobie nie zawiodłem :).
Pod względem grywalności też jest nieźle. Z początku faktycznie trudno jest tym sterować, ale po chwili da się przyzwyczaić. Na razie udało mi się przejść pierwszą planszę, a na drugiej niby wtrąciłem obie kule ale nic się nie stało :D.

Potem spróbuję przejść pozostałe mapy, tymczasem próbuję zmusić do działania grę Daba  ;).

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 09, 2009, 14:53:03
Cytuj
(szczególnie jak sterować czarną kulką - przez odbijanie?)
Oczywiście. Skoro w bilardzie nie stanowi to problemu, to tutaj też chyba nie powinno. ;) Nawet w poczatkowych wersjach kula gracza była biała, ale doszedłem do wniosku, że z kolorem wygląda dużo fajniej. :)

Cytuj
Generalnie albo różowa mi wpada do pierwszego bajorka i nie mam co zrobić z czarną, albo potem na mostku się wykładam, i po jakiś 6 próbach mi się znudziło
Trochę mniej nerwowych ruchów myszą, a wszystko będzie w porządku. Ta gra wymaga nieco spokoju i opanowania (w czym niski FPS jednak też nie pomaga). :)

Cytuj
domyślam się że kulka jest płaska a wszystko to parallax?
Cała geometria jest płaska. Na dobrą sprawę, musisz pogodzić się z faktem, że przez cały czas gry tak naprawdę ślepiłeś się w jednego quada (co prawda z ciężkim pixel shaderem, ale nadal to był jeden quad). ;)

Cytuj
u mnie na 9600GT działa bez problemu tylko trochę przymula jak się edytorem teren dodaje
Konieczność policzenia normalnych (zwłaszcza z wykorzystaniem niezbyt optymalnego kodu) i aktualizacji cubemapy swoje robi. :)

Cytuj
a i pierwszego levelu nie przeszedłem bo nie wiem w sumie co mam robić z tą kulką :D
Wepchnąć czarną kulę do niebieskiej dziury, po czym samemu pojechać do drugiej takowej.

Cytuj
Na razie udało mi się przejść pierwszą planszę, a na drugiej niby wtrąciłem obie kule ale nic się nie stało :D.
Bo pewnie wtrąciłeś obie do tej samej dziury. ;)


Tak, czy inaczej, dzięki za komentarze. Postaram się dorobić pare prostszych poziomów. :)

Offline sobol

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2009, 15:23:48
Cytuj
Trochę mniej nerwowych ruchów myszą, a wszystko będzie w porządku.
Mów tak jeszcze człowiekowi który miał wszystkie możliwe stawy zwichnięte / skręcone :D

Cytuj
Cała geometria jest płaska. Na dobrą sprawę, musisz pogodzić się z faktem, że przez cały czas gry tak naprawdę ślepiłeś się w jednego quada (co prawda z ciężkim pixel shaderem, ale nadal to był jeden quad). Wink
Ostatnio napisałeś, że jak na IGK wymyślisz temat to zrobisz referat. Nie widzisz tutaj potencjalnego tematu ? :P

Anyway, gierka ma potencjał, grats.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 09, 2009, 15:43:05
Cytuj
Ostatnio napisałeś, że jak na IGK wymyślisz temat to zrobisz referat. Nie widzisz tutaj potencjalnego tematu ?
Potencjalnie widzę (aczkolwiek myślę bardziej w kontekście raytracowanych intr 4k). ;)

Cytuj
Anyway, gierka ma potencjał, grats.
Thxs. :)

Offline mi-ku

  • Użytkownik
    • miku DevBlog

# Listopad 09, 2009, 17:40:19
Bardzo fajne.

U mnie na GeForce 9600GT wszystko działa płynnie.

Pytanko techniczne. Czy efekt ruchu lavy to po prostu displacement 2d w post processingu ?

// EDIT: Ok, zaglądnąłem do kodu shadera i znalazłem odpowiedź :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2009, 17:47:11 wysłana przez mi-ku »