Autor Wątek: UE3 darmowy  (Przeczytany 22171 razy)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 07, 2009, 13:51:22
I jak tylko w powszechne użycie wejdzie sprzęt, na którym UDK da się odpalić (2 lata?), pisanie gier w C++ przestanie mieć jakikolwiek sens - sprzęt zbytnio się skomplikuje, by osiągać jakiekolwiek korzyści z pisania niskopoziomowego,
LOL. UE3 ma wysokie wymagania? To jak wytłumaczysz że większość gier bazujących na nim śmiga na karcie pokroju 7300, a na 9800 można grać w max. ustawieniach w 1920?

Swoją drogą, ściągnąłem te UDK, ale że nie mam teraz czasu by się nim bawić, to mam pytanie do wtajemniczonych -- czym się różni korzystanie z tego od korzystania z edytora UT3?

Pomijam już że gry które powstały na UE3 to nie jest żaden next-gen. Totalnie statyczne środowisko, praktycznie brak dynamicznego oświetlenia... może i UE3 jest fajny dla developera, ale dla gracza średnio.
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 13:53:12 wysłana przez Dab »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline bananu7

  • Użytkownik
    • komiks RFMN

# Listopad 07, 2009, 13:56:23
No dobra, wysokie może tylko dla mnie, ale SM2.0 wymagany do _uruchomienia_ edytora to troszke dużo, nie sądzisz? (Pamiętaj, że do pisania gier w c++ wystarczy notatnik, co innego testy).
Nie mówię, że jest słabo zooptymalizowany, ale wymaga wysokich technologicznie, ergo - nowych kart graficznych, które nie wszyscy jeszcze mają.
A różni się z grubsza tym, że jest tych edytorów, o ilę się nie mylę, więcej ;P. Bo jest tam kompletny UnrealEd, ale do tego jeszcze kupa tych dodatkowych, Cascade, Matinee itp...

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 07, 2009, 14:01:31
No dobra, wysokie może tylko dla mnie, ale SM2.0 wymagany do _uruchomienia_ edytora to troszke dużo, nie sądzisz? (Pamiętaj, że do pisania gier w c++ wystarczy notatnik, co innego testy).

LOL^2. To co, edytor ma pokazywać edytowany level w trybie ASCII? :D SM 2.0 jest niezbędny żeby odpalić nowoczesny system operacyjny (Vista/7), a co dopiero edytor do gry 3D.

Cytuj
Wymaga wysokich technologicznie, ergo - nowych kart graficznych, które nie wszyscy jeszcze mają.

O matko, czyżby następny fanatyczny miłośnik Rivy TNT? :D 6200 to jest wysoka technologicznie i nowa karta? Proszę...

Cytuj
A różni się z grubsza tym, że jest tych edytorów, o ilę się nie mylę, więcej ;P

Nie, poza UED jest tylko SpeedTree, który się zresztą nie odpala ;D
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 14:03:26 wysłana przez Dab »

Offline Charibo

  • Redaktor

# Listopad 07, 2009, 14:08:51
No dobra, wysokie może tylko dla mnie, ale SM2.0 wymagany do _uruchomienia_ edytora to troszke dużo, nie sądzisz? (Pamiętaj, że do pisania gier w c++ wystarczy notatnik, co innego testy).
Nie mówię, że jest słabo zooptymalizowany, ale wymaga wysokich technologicznie, ergo - nowych kart graficznych, które nie wszyscy jeszcze mają.
A różni się z grubsza tym, że jest tych edytorów, o ilę się nie mylę, więcej ;P. Bo jest tam kompletny UnrealEd, ale do tego jeszcze kupa tych dodatkowych, Cascade, Matinee itp...
Raczysz żartować? SM2 to jest "troszkę dużo" i do tego "wysoka technologia"? Karty SM2 weszły na rynek, jak dzisiejsi studenci szli do podstawówki :P

Offline bananu7

  • Użytkownik
    • komiks RFMN

# Listopad 07, 2009, 14:41:06
No dobra, niech wam będzie, ale moja karta obsługuje tylko VS1.1, i DLA MNIE to wysokie wymagania :D A serio, jesli rzeczywiscie jest tak, jak mowicie, no to tylko przyspieszy wejscie tej technologii pod strzechy i upadek "klasycznie" tworzonych gier. Howgh.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Listopad 07, 2009, 15:03:35
Z jednej strony to faktycznie mała rewolucja. Osobiście podejrzewam, że tworzenie amatorskich gier w Unreal Engine stanie się teraz bardzo popularne i ta platforma być może zdobędzie nawet większą popularność, niż XNA (o ile można je porównać).

Ale z drugiej strony... Nie wiem jak wielu z was faktycznie ściągnęło i zapoznało się z UDK. Ja to zrobiłem i dla mnie to nawet nie zasługuje na miano Engine czy tym bardziej SDK. To nie jest biblioteka. Tam nie tylko nie ma źródeł, ale nie ma nawet nagłówków i libów. Nie pisze się gry w C++ z użyciem silnika Unreal. To jest właściwie sam edytor, w którym jedyne, co można robić oprócz układania planszy, to pisać skrypty w Unreal Script. Taki rozbudowany Game Maker ;) Czy tak się pisze prawdziwe gry AAA z użyciem Unreal Engine?

Tym nie mniej mam ochotę się tym pobawić. Póki co zacząłem czytać specyfikację języka Unreal Script i jestem zachwycony. Ale tak sobie myślę, że tworzenie gry w ten sposób będzie polegało, oprócz oskryptowania logiki gameplayu, przede wszystkim na zrobieniu grafiki i ułożeniu plansz. A że na grafice ani level designie się nie znam, to pewnie szybko wrócę do kodu swojego silnika :)

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2009, 15:13:02
Idea jest chyba podobna do Unity, tak przynajmniej wygląda mi to z wierzchu (choć ani jednemu ani drugiemu nie przyglądałem się dłużej niż 20 minut ;)). Fajna sprawa, jakbym chciał zrobić jakąś platformówkę czy strzelankę to byłoby idealne :) (nie, nie jestem silnikologiem :P)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Listopad 07, 2009, 15:17:41
Cytuj
Czy tak się pisze prawdziwe gry AAA z użyciem Unreal Engine?
Mozna, City tak zrobilo z tego co pamietam.

Do tego pamietac musisz ze kupujac binarki mozesz zarzyczyc sobie jakies funkcjonalnosci (by ja developer dorobil) ktorej Ci brakuje. W tej opcji 'darmowego UT3' to nie dziala, cale szczescie :P

Offline bananu7

  • Użytkownik
    • komiks RFMN

# Listopad 07, 2009, 15:19:02
No właśnie, i cała rzecz w tym, Reg, że już niedługo wszystkie _własne_ silniki pójdą w odstawkę. Ano dlaczego? Twierdzisz, że to nie pisanie gry w Unreal Engine. No dobrze, ale możliwości tych edytorów i kismeta są na tyle rozbudowane, że i tak większe od większości Tweak'owalnych silników. Po co się używa Game Makerów? Żeby móc robić gry bez użerania się z kodem. Po co się robi silniki? Gdy nie wystarcza nam to, co oferuje Game Maker. A tutaj mamy Game Makera Absolutnego, mającego możliwości, których pewnie większość i tak nie wykorzysta. Już nie potrzeba silnika, bo edytory zostały na tyle rozbudowane...

A odnosząc się jeszcze do:
Cytuj
am nie tylko nie ma źródeł, ale nie ma nawet nagłówków i libów. Nie pisze się gry w C++ z użyciem silnika Unreal
A co to daje? Odpada nam zajmowanie się wydajnością, optymalizacją, czasem kompilacji, koniecznością uwzględniania sprzętu, technologią.
I o ile ja sam jestem zwolennikiem oldschoolu, to jak sobie teraz pomyślę, ile czasu mógłbym zaoszczędzić, czasu, który zmarnowałem na szukanie błędów, liczenie (ręczne!) kwaternionów i gapienie się w czarny ekran... chyba nie mam wyboru xD

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Listopad 07, 2009, 15:25:39
Cytat: Reg
Tym nie mniej mam ochotę się tym pobawić. Póki co zacząłem czytać specyfikację języka Unreal Script i jestem zachwycony. Ale tak sobie myślę, że tworzenie gry w ten sposób będzie polegało, oprócz oskryptowania logiki gameplayu, przede wszystkim na zrobieniu grafiki i ułożeniu plansz.

Reg, dobrze widzę że w tym silniku nie podoba Ci się, że ma już gotowy silnik :)?

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2009, 15:32:33
Myślę, że to dopiero początek. Jak się okaże że to było opłacalne posunięcie ze strony Epica to może udostępnią pełne źródła albo inne firmy udostępnią swoje zabawki ( może chociażby Diuna Engine ? ).

To prawda że jak ktoś chce pisać swój 3 razy lepszy engine to i tak go napisze. Nie wszyscy jednak chcą spędzać długie godziny nad pisaniem narzędzi skoro nie ma żadnego efektu w postaci gry. A tu mamy taki bardzo rozbudowany klik, przepustka do sławy, bogactwa i zapisania się złotymi głoskami w branży ( już nie w gamedevie ale raczej gameclick'u ) Zmieni się z www.gamedev.pl na www.gameclick.pl i będzie dobrze tylko trzeba szybko rezerwować domenę :)

Ja ściągnąłem UDK i na razie się zapoznaje z nim. Nie wygląda to źle ;)

st3tc

  • Gość
# Listopad 07, 2009, 15:32:59
Te wasze biadolenia o brak naglowkow i libkow i Bóg wie czego są po prostu troszkę dziecinne ;). (Sorki za szczerość). To tak jak by biadolić: "ueee nie dali źródełek do Visuala !. Co oni sobie myślą !. Że ja mam skryptować programy w Visualu !?. To ja dziękuję wracam do notanika."
Taka osoba zapytana po co jej te nagłówki, libki i Bóg wie co jeszcze, podrapie się w głowę i po namyśle odpowie "bo tak !".

To jest kompleksowa platforma do tworzenia gier. TO jest silnik. Narzędzia i wszystko co potrzebne do zrobienia gry. Silnikiem nie jest renderek, jakiś framework czy inne drobiazgi.

Ale to moje prywatne zdanie więc proszę mnie nie nabijac na pal ;).
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 15:42:40 wysłana przez st3tc »

Offline bananu7

  • Użytkownik
    • komiks RFMN

# Listopad 07, 2009, 15:48:55
@up - Agree.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2009, 17:24:27
Cytuj
Czy tak się pisze prawdziwe gry AAA z użyciem Unreal Engine?
Mozna, City tak zrobilo z tego co pamietam.
Wow, City i AAA w jednym zdaniu.

Offline toxic

  • Użytkownik

# Listopad 07, 2009, 18:04:59
O matko, czyżby następny fanatyczny miłośnik Rivy TNT?
Tak jest, Riva TNT for the win! Pożremy Wasze bezbronne Radeony i Wasze maleńkie Dżiforce! Muahahaha.