Autor Wątek: UE3 darmowy  (Przeczytany 23379 razy)

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 16:30:30
To akurat jest banalne.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 16:31:37
Mnie ciekawi jedno - jak twórcy UE3 zamierzają się zabezpieczyć przed unikaniem płacenia należnych udziałów w przypadku produktów komercyjnych. Przecież skoro mam liby to mogę je wykorzystać równie dobrze do komercyjnej produkcji, kto mnie sprawdzi jakiego slinika użyłem?
Jeśli Ci się powiedzie - Epic znajdzie sposób na zweryfikowanie gry a prawnicy Epic znajdą autora.

Swoją drogą to symptomatyczne, że dyskusja z miejsca zbacza na "a jak mogę oszukać system?" Typowo polskie...

Offline rAum

  • Użytkownik
    • blog

# Listopad 05, 2009, 16:36:22
Mnie ciekawi jedno - jak twórcy UE3 zamierzają się zabezpieczyć przed unikaniem płacenia należnych udziałów w przypadku produktów komercyjnych. Przecież skoro mam liby to mogę je wykorzystać równie dobrze do komercyjnej produkcji, kto mnie sprawdzi jakiego slinika użyłem?
Każdy silnik jest specyficzny. Bez problemu można do tego dojść (czasem wystarczy zerknąć wyłącznie na dllki) tym bardziej że nie dostajesz źródeł a "odcisk binarny" zawsze zostanie :P

W każdym razie mi się to bardzo podoba :) Być może powstanie więcej gier tak jak dawniej, kiedy to skupiano się bardziej na gameplayu :]

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 22:40:54
Ściągam...

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Listopad 05, 2009, 22:41:57
Jak nie ma dostępu do źródeł i bezpośredniego wsparcia technicznego, to dla mnie bardziej to bliższe tworzenie modów, choć cholernie rozbudowanych, często z ciekawą mechaniką (vide Make Something Unreal) niż coś dla gry tworzonej od zera.
Dobra, żartowałem ;) Choć jednak kusi, by zalinkować kolegę :P
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,13842.msg170095.html#msg170095

Daję toto spore możliwości, udostępnia za free wiele profesjonalnych rozwiązań i wsparci cudzych technologii (np. Bik, SpeedTree).
Co do Unity, UDK nie jest dla niego żadną konkurencją. Jest ograniczone do Windowsa, ledwie z jednej kilku platform. Unity daje łatwy dostęp już do kilku platform, to inny kawałek silnikowego tortu ;)

Mnie ciekawi jedno - jak twórcy UE3 zamierzają się zabezpieczyć przed unikaniem płacenia należnych udziałów w przypadku produktów komercyjnych. Przecież skoro mam liby to mogę je wykorzystać równie dobrze do komercyjnej produkcji, kto mnie sprawdzi jakiego slinika użyłem?
Każdy silnik jest specyficzny. Bez problemu można do tego dojść (czasem wystarczy zerknąć wyłącznie na dllki) tym bardziej że nie dostajesz źródeł a "odcisk binarny" zawsze zostanie :P

W każdym razie mi się to bardzo podoba :) Być może powstanie więcej gier tak jak dawniej, kiedy to skupiano się bardziej na gameplayu :]
Czasem wystarczy zerknąć na strukturę katalogów, format zastosowanego VFS ;)

Swoją drogą, kolejne SDK, które zamieniło "software" na nazwę własną. Jakby silnik nie był software'm. Ale chociaż krócej się piszę niż "Unrel Engine 3 SDK" ;)

bs.mechanik

  • Gość
# Listopad 06, 2009, 05:35:21
Swiat staje na glowie. No nie ma co ;D
Ale podoba mi sie cos takiego. Zauwazyc mozna, ze coraz wiecej 'mitycznych' firm z branzy gamedev, staje sie bardziej coder friendly.
Na poczatku nV udostepnilo pX, intel dal havoka, a teraz mamy UE3. Nic, tylko kodowac.

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Listopad 06, 2009, 09:13:11
Biedne Unity...
http://www.udk.com/index.html

No fajnie. Tylko mam pytanie. Czy jest ktoś kogo jara tworzenie gry na cudzym silniku? Ja próbowałem i... wolę już być spawaczem albo pracować w Biedronce. Zupełnie nie przypominało mi to tworzenia gry (przynajmniej z punktu widzenia programisty). Zero motywacji, zero przyjemności, zero zabawy. Dosłownie jak praca...

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2009, 10:25:52
Biedne Unity...
http://www.udk.com/index.html

No fajnie. Tylko mam pytanie. Czy jest ktoś kogo jara tworzenie gry na cudzym silniku? Ja próbowałem i... wolę już być spawaczem albo pracować w Biedronce. Zupełnie nie przypominało mi to tworzenia gry (przynajmniej z punktu widzenia programisty). Zero motywacji, zero przyjemności, zero zabawy. Dosłownie jak praca...
Kogo? Pomyslmy... Hmm, pewnie te tysiace osob, ktore to robia? Mysle, ze panowie z Rocksteady nie plakali gdy robili Batmana na UE3. Zostala garstka firm, ktore maja wlasne silniki, czesto bardziej dla idei niz z racjonalnych powodow.

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Listopad 06, 2009, 10:29:13
Biedne Unity...
http://www.udk.com/index.html

No fajnie. Tylko mam pytanie. Czy jest ktoś kogo jara tworzenie gry na cudzym silniku? Ja próbowałem i... wolę już być spawaczem albo pracować w Biedronce. Zupełnie nie przypominało mi to tworzenia gry (przynajmniej z punktu widzenia programisty). Zero motywacji, zero przyjemności, zero zabawy. Dosłownie jak praca...
Kogo? Pomyslmy... Hmm, pewnie te tysiace osob, ktore to robia? Mysle, ze panowie z Rocksteady nie plakali gdy robili Batmana na UE3. Zostala garstka firm, ktore maja wlasne silniki, czesto bardziej dla idei niz z racjonalnych powodow.

No tak. Tylko, że dla niektórych przyjemność z robienia pod coś takiego jest porównywalna z pracą w Biedronce. :) Dla pieniędzy oczywiście można to robić. Ale żeby mieć z tego radość (mam na myśli programistę)? Hmmm...

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2009, 10:34:56
No tak. Tylko, że dla niektórych przyjemność z robienia pod coś takiego jest porównywalna z pracą w Biedronce. :) Dla pieniędzy oczywiście można to robić. Ale żeby mieć z tego radość (mam na myśli programistę)? Hmmm...
Ale czemu zakladasz, ze kazdy programista chce byc programista silnika? Gra to troche wiecej niz silnik. Nie mowiac o tym, ze zeby zrobic dobry engine in-house to juz nie wystarczy usiasc samemu. Trzeba miec 10+ dobrych specjalistow, ktorzy nie pracuja za orzeszki, wiec koszty sa naprawde niebagatelne. Pracowalem na silnikach cudzych, pracowalem na wlasnych, dramatycznej roznicy nie widze.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 06, 2009, 11:04:30
Cytuj
Ale czemu zakladasz, ze kazdy programista chce byc programista silnika?
Bo inaczej nie jest godny miana programisty. ;)

Cytuj
Nie mowiac o tym, ze zeby zrobic dobry engine in-house to juz nie wystarczy usiasc samemu.
Zależy jak dobry. Jest masa ludzi, którzy robią własne silniki w pojedynkę i sporo z nich doszło do etapu, na którym coś można sensownego na nich zrobić. :)

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2009, 11:13:45
Zależy jak dobry. Jest masa ludzi, którzy robią własne silniki w pojedynkę i sporo z nich doszło do etapu, na którym coś można sensownego na nich zrobić. :)
"Cos" - dobrze ujete. Niemniej jednak piszemy w temacie o UE3, wiec zakladam, ze mowa o silnikach o podobnej skali. Jak ktos chce robic Maluch Racera 3, no to wtedy to pewnie inaczej wyglada.

Offline rumi

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2009, 15:14:07
ostatnio red dot marudził z unity to teraz przesiada się pod unreala.

Moim zdaniem Unity3D jest dla małych studiów a unreal dla większych grup. W unity szybko coś napiszesz
:) , a unreal co innego i JAKIE WYMAGANIA !!!

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2009, 15:27:33
ostatnio red dot marudził z unity to teraz przesiada się pod unreala.

Moim zdaniem Unity3D jest dla małych studiów a unreal dla większych grup. W unity szybko coś napiszesz
:) , a unreal co innego i JAKIE WYMAGANIA !!!
Zalezy co rozumiesz przez 'wieksza grupe. Przykladowo, mod bylego kumpla z firmy - The Ball http://www.moddb.com/mods/the-ball - jest robiony przez 13 osob, a zaczynali w duzo mniejszej ekipie. Patrzac na projekty oglaszane czesto na Warsztacie, to wrecz kameralna ekipa :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 06, 2009, 15:48:30
Cytuj
Niemniej jednak piszemy w temacie o UE3, wiec zakladam, ze mowa o silnikach o podobnej skali.
Dyskusja głównie dotyczy tanich/darmowych silników, w które to grono właśnie UE3 próbuje się zakraść. Jeżeli ktoś ma zakusy na duże silniki, to prawdopodobnie nie będzie na nich aż tak drastycznie oszczędzał, żeby odwoływać się do darmowych rozwiązań.

Cytuj
Przykladowo, mod bylego kumpla z firmy - The Ball http://www.moddb.com/mods/the-ball - jest robiony przez 13 osob, a zaczynali w duzo mniejszej ekipie. Patrzac na projekty oglaszane czesto na Warsztacie, to wrecz kameralna ekipa :)
W piłkę też polecam pograć (standalone demo jest w SDK UE3, dostepne też do ściągnięcia osobno ze stronki UDK). Inna kwestia, że ten mod nie wygląda na robiony wieczorami po pracy, a poziom graficzny daleko odbiega od projektów Warsztatu. :)