Autor Wątek: UE3 darmowy  (Przeczytany 22535 razy)

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 14:31:00

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 05, 2009, 14:42:16
Straciłem sens życia... ;)


A tak na poważnie, przynajmniej będzie na czym wzorować silnik. :)

therealremi

  • Gość
# Listopad 05, 2009, 14:47:58
Straciłem sens życia... ;)

Są ludzie (np. ja), którzy nie używają bibliotek udostępnianych jako prekompilowane liby. Więc jeśli zamierzasz sprzedawać pełne źródła to jak najbardziej czekam ;)

Offline głos

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 14:49:39
Biedne Unity...
http://www.udk.com/index.html

cyt: "Use of the UDK for noncommercial purposes is free of charge ..." itd, itd, ...
Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 05, 2009, 14:54:30
Cytuj
Są ludzie (np. ja), którzy nie używają bibliotek udostępnianych jako prekompilowane liby. Więc jeśli zamierzasz sprzedawać pełne źródła to jak najbardziej czekam ;)
Każdy poważny silnik sprzedaje się ze źródłami (tyle że w przypadku UE3 cena takiej licencji wyrażona jest w mln USD). :)

cyt: "Use of the UDK for noncommercial purposes is free of charge ..." itd, itd, ...
Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.
A czytałeś zakładkę "Licensing"? Jeżeli chcesz sprzedawać na tym gry, to biorą 25% od sprzedaży ponad $5000. Czyli dopóki nie nasprzedajesz gier za 14 tysięcy złotych, wiele Cię to kosztować nie będzie. ;)

Offline głos

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 14:59:04
Cytuj
Są ludzie (np. ja), którzy nie używają bibliotek udostępnianych jako prekompilowane liby. Więc jeśli zamierzasz sprzedawać pełne źródła to jak najbardziej czekam ;)
Każdy poważny silnik sprzedaje się ze źródłami (tyle że w przypadku UE3 cena takiej licencji wyrażona jest w mln USD). :)

cyt: "Use of the UDK for noncommercial purposes is free of charge ..." itd, itd, ...
Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.
A czytałeś zakładkę "Licensing"? Jeżeli chcesz sprzedawać na tym gry, to biorą 25% od sprzedaży ponad $5000. Czyli dopóki nie nasprzedajesz gier za 14 tysięcy złotych, wiele Cię to kosztować nie będzie. ;)


Cytat z tej zakładki właśnie. 5000$ to wg mnie działalność niekomercyjna. Przy poważnej produkcji taka licencja to pułapka.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 14:59:59
LOL, jaka pulapka, przeciez pisze czarno na bialym. Zawsze mozesz kupic wersje za 2.5k/seat bez royalties.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 05, 2009, 15:01:36
LOL, jaka pulapka, przeciez pisze czarno na bialym. Zawsze mozesz kupic wersje za 2.5k/seat bez royalties.
No właśnie nie zawsze. ;)

Cytuj
If you are creating a game or commercial application using UDK for sale or distribution to an end-user or client, or if you are providing services in connection with a game or application, the per-seat option does not apply.

therealremi

  • Gość
# Listopad 05, 2009, 15:24:53
No to nieźle pojechali żeby wybić konkurencję :)... Tylko czekać jak teraz Crysis przyparty do muru zrobi to samo. Inna (smutna) sprawa to to, że teraz kompletnie traci sens pisanie własnych silniczków, skoro i tak nikt nie będzie chciał na nie nawet spojrzeć ...

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 15:31:29
LOL, jaka pulapka, przeciez pisze czarno na bialym. Zawsze mozesz kupic wersje za 2.5k/seat bez royalties.
No właśnie nie zawsze. ;)

Cytuj
If you are creating a game or commercial application using UDK for sale or distribution to an end-user or client, or if you are providing services in connection with a game or application, the per-seat option does not apply.
Ouch.

therealremi

  • Gość
# Listopad 05, 2009, 15:36:46
No to nieźle pojechali żeby wybić konkurencję :)... Tylko czekać jak teraz Crysis przyparty do muru zrobi to samo. Inna (smutna) sprawa to to, że teraz kompletnie traci sens pisanie własnych silniczków, skoro i tak nikt nie będzie chciał na nie nawet spojrzeć ...

Że silinikologia zamiera to zaiste smutne  :D
Ale moim zdaniem na rynku silników jest ciągle miejsce: UDK nie jest dla każdego idealną opcją (nie ma źródeł, prowizja wysoka, tylko na Windows, można pomarzyć o kontakcie z developerami)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 05, 2009, 15:39:55
Cytuj
Inna (smutna) sprawa to to, że teraz kompletnie traci sens pisanie własnych silniczków, skoro i tak nikt nie będzie chciał na nie nawet spojrzeć ...
Nie tak do końca. Opcja 25% royalities nie każdemu będzie pasowała, zwłaszcza jeżeli developer dostaje 40-60% od wydawcy i musi te 25% jeszcze odciąć. Drugą kwestią są oczywiście zamknięte źródła.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 15:48:22
Taka gratka się trafiła w Wy jeszcze narzekacie ;)

Offline Mertruve

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 16:02:57
Cytuj
Tylko czekać jak teraz Crysis przyparty do muru zrobi to samo.
lol

http://www.crytek.com/news/news/?tx_ttnews[tt_news]=160&tx_ttnews[backPid]=1&cHash=8d98a47e0c

Offline Shlack Traphiw

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 16:23:55
Mnie ciekawi jedno - jak twórcy UE3 zamierzają się zabezpieczyć przed unikaniem płacenia należnych udziałów w przypadku produktów komercyjnych. Przecież skoro mam liby to mogę je wykorzystać równie dobrze do komercyjnej produkcji, kto mnie sprawdzi jakiego slinika użyłem?