Autor Wątek: Rzutowanie współrzędnych 3d na 2d  (Przeczytany 2075 razy)

Offline zwierz

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2009, 19:53:15
Witam,

Czy możecie polecić jakiś artykuł, książkę, cokolwiek skąd mógłbym nauczyć się jak rzutować współrzędne 3d na 2d? Zupełnie nie mam o tym pojęcia, przeszukałem już kawałek internetu, ale nie udało mi się znaleźć niczego interesującego :(

Piszę aplikację we flexie z użyciem biblioteki Papervison3d i tam jest możliwość przeliczania współrzędnych 3d na 2d. Oto przykład: klik

Problem pojawia się kiedy zaczynam obracać płaszczyzną. Wygląda na to, że współrzędne wierzchołków nie zmieniają się przy obrotach. W związku z tym może ktoś wie co trzeba z nimi zrobić żeby uzyskać poprawne wartości x,y,z?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Charibo

  • Redaktor

# Listopad 02, 2009, 19:59:38
Całkiem niezłe wyjaśnienie masz TUTAJ. :)

Offline DrUiD

  • Użytkownik
    • HaCra Team

# Listopad 03, 2009, 23:29:39
poszukaj o macierzach projekcji:

http://en.wikipedia.org/wiki/3D_projection

Offline RedHot

  • Użytkownik

# Listopad 04, 2009, 13:56:00
@up
Google daje mniej wartościowych wyników dla "Macierz projekcji" , niż "Macierz rzutowania". Sprawdzone empirycznie ;)

@zwierz


Znajdziesz także coś tu : http://www.komires.pl/programming/games/3d/Page05.aspx i tu : http://mediawiki.ilab.pl/index.php/GKIW_Moduł_5_-_Reprezentacja_przestrzeni_trójwymiarowej_na_płaszczyźnie