Autor Wątek: 15 Rozdział z |OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III|  (Przeczytany 1227 razy)

# Listopad 01, 2009, 19:08:56
OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III
Rozdział 15. GLX - OpenGL w Linuksie (735)
Książkę nie można kupić , jest stara .
Potrzebuję tylko 15 rozdziału.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

# Listopad 01, 2009, 19:41:35
1. Nie mam karty obsługującej  OpenGL 3.x (Mam ATI Radeon 3100 )
2. Fajnie jak by było po polsku (jeśli dajecie linka)
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2009, 19:48:20 wysłana przez Wladekprogramista »

Offline skalniak

  • Użytkownik
    • Home page

# Listopad 01, 2009, 20:46:04
1. Nie mam karty obsługującej  OpenGL 3.x (Mam ATI Radeon 3100 )
2. Fajnie jak by było po polsku (jeśli dajecie linka)


Nie pisalem nigdy pod linux aplikacji uzywajacych OpenGL ale google cos wyplulo - to nie jest w pl ale przetlumaczone translatorem:
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en%7Cpl&u=http://www.opengl.org/wiki/Programming_OpenGL_in_Linux:_GLX_and_Xlib&prev=/translate_s%3Fhl%3Dpl%26q%3DGLX%2B%2BOpenGL%2Blinux%26tq%3DGLX%2BOpenGL%2Blinux%26sl%3Dpl%26tl%3Den

W najgorszym przypadku jesli tekst jest tak przetlumaczony ze ciezko jest zrozumiec mozesz odwolac sie do specyfikacji biblioteki i sprawdzic co robi dana funkcja - to pomoze zrozumiec calosc kodu.

Pozdr.
skalniak
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2009, 20:50:52 wysłana przez skalniak »

# Listopad 01, 2009, 21:04:54
Nie pisalem nigdy pod linux aplikacji uzywajacych OpenGL
Jeśli nie chcesz specjalnie pisać pod konkretny system , to możesz użyć SDLa , GLUTa , GLFW lub innego ATP
Ale jeśli nasz więcej czasu to można robić okienka dla openGLa w GLX , WGL , AGL , i innych zależnych od platformy
Ciekawe też jest OpenGL ES , dla urządzeń przenośnych , kompatybilne chyba z OpenGLem 2 .
Jest nawet wersja OpenGL ES 2 , obsługująca nawet shadery (z tego co czytałem)
Dodane
Dzięki poza tym za link , nie domyśliłem się zapomniałem że można przetłumaczyć tekst przez googla
Dodane
Nie zrozumiałem tylko rozszerzenia OpenGL ES o nazwie EGL przeznaczonego dla PC.
To wszystko jest takie zagmatwane  :-\
dodane
Ja chce zrobić okienko do renderowania w GLX , bo lubię , piszę w nim i mam linuxa
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2009, 21:34:20 wysłana przez Wladekprogramista »