Autor Wątek: Założenie teamu - szukam programistów  (Przeczytany 2925 razy)

Offline Bez

  • Użytkownik

# Październik 29, 2009, 14:39:16
Witam.

Chciał bym skompletować mały team który stworzył by średnio rozbudowaną grę cRPG sci-fi.
Gra była by podobna do Diablo, z tą różnicą że zamiast ludzką postacią, sterowalibyśmy latającym pojazdem.
Grafika była by trójwymiarowa z widokiem z góry ( jak w Tyrianie http://www.abandonware.nl/gfxgames/tyrian.gif). Gracz zdobywał by poziomy umożliwiające mu ulepszanie statku ( drzewko rozwoju ). Z przeciwników wypadałyby różnego rodzaju przedmioty ( bronie, pancerze, tarcze energetyczne ) dzięki którym gracz mógłby wzmocnić swój statek .
Akcja gry toczyłaby się na obcej planecie ( mógłby to być np. Mars ) gdzie ludzie rozpoczęli proces terra-formacji budzą przy tym pradawną rasę, która od tysięcy/milionów lat przebywała w hibernacji. ( Design Doc w drodze )

Grę tą chciałbym cały czas rozwijać dodając nowe przedmioty, lokacje, przeciwników, czy nawet tryb MP. Następnie użyć tego samego świata gry/narzędzi do stworzenia RTS'a, a z czasem może nawet i FPS'a.


W chwili obecnej w teamie jestem tylko ja – grafik 2D/3D portfolio

Poszukuje programistów do napisania silnika graficznego oraz różnego rodzaju narzędzi. ( tak, domyślam się że jest przy tym sporo roboty )

Jak na razie jest to praca za friko, może się to jednak zmienić gdy projekt się rozwinie ( ofc najpierw musi on w ogóle wystartować :P )

Wszystkich zainteresowanych prosił bym o kontakt pod tym adresem :

Mail / MSN : BlackCoreEnt@Gmail.com


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline arturooo3

  • Użytkownik

# Październik 29, 2009, 15:08:35
Szukasz profesjonalistów, czy amatorów? ;>
Sądząc po portfolio pewnie amatorów. Ciężko aby profesjonalista szukał profesjonalistów. Popraw je, bo obrazek na stronie głównej to jakaś porażka.. 1680x1050px i gratis 350KB do ładowania.

W Tyrianie nie ma grafiki 3d, więc ciężko mówić "jak w Tyrianie" :P
Podobnie jak jeden w temacie niedawno, który chciał robić GTA. Za dużo marzeń. To nie jest takie proste ;)
Tak czy siak - życzę powodzenia :)

Za to.. jeżeli potrafisz robić dobre animacje do gry 2d ( postaci, potworki ), mogą to być dzieła 3d renderowane w odpowiedniej perspektywie - pisz na gg: 959479.  Szukam grafika animatora 2d.

Pozdro!

Offline Liosan

  • Redaktor

# Październik 29, 2009, 15:19:12
Hej,

choć nie jestem zainteresowany udziałem w Twoim projekcie (gdybym miał czas, to czemu nie... :)), to spróbuję dać Ci kilka uwag na początek - może się przydadzą :)

"Tryb MP" - albo na początku załóżcie, że to będzie, albo uznajcie, że rezygnujecie z tej opcji. Jest to dużo bardziej skomplikowane niż się wydaje - dodanie trybu MP do istniejącej gry SP prawdopodobnie będzie wymagać przepisania większości logiki gry na nowo, żeby dodać możliwości synchronizacji świata gry pomiędzy komputerami. Jeśli nie znajdziesz nikogo do teamu, kto się na tym zna, to radzę z tego zrezygnować... ewentualnie napisać najpierw prototyp - prościutką strzelankę top-down przez LAN.

Jeśli w ogóle rozważasz robienie projektu komercyjnego, to zdecyduj się na to od razu - projekt komercyjny bez perspektyw na zarobek to zupełnie co innego niż projekt amatorski, inaczej się tam pracuje, inaczej się rozlicza. Jeśli będziesz próbował coś ustalić pod koniec projektu, będzie to dużo trudniejsze niż teraz - dlatego lepiej od razu coś ustalić i spisać to.

Szczerze powiedziawszy, jeśli nie robiłeś nic podobnego do tej pory, to radzę zrobić grę amatorską (np. open-source, na licencjach MIT-X11 i CC-SA), a potem, mając doświadczenie i zespół, brać się za komercję. Dopiero wtedy będziecie mieli szanse :)

A jeśli nie uda Ci się zebrać programistów, albo za mało by zrobić ten projekt w całości... daj mi znać. Tego typu gra powinna pójść na "silniku" "gry warsztatowej" (nie jest nasz "flagowy" (:D) produkt, po prostu parę osób z tego forum robi coś takiego). Mimo, będzie to wymagać sporych modyfikacji i dopisania paru modułów od podstaw, to jednak będzie to prostsze niż pisanie całej gry od zera. Tylko od razu mówię - w tej chwili WG nie jest przystosowane do aż takiego modowania (mimo, że jest RPGiem top-down 2D, to do Twojego pomysłu jednak trochę brakuje :) ) - więc jest tam praca koderska do zrobienia, a ja nie mam czasu się za to wziąć :)

Liosan

Offline MatiSSJ

  • Użytkownik

# Październik 29, 2009, 15:19:50
Podobnie jak jeden w temacie niedawno, który chciał robić GTA. Za dużo marzeń. To nie jest takie proste ;)

Czemu za duzo marzen? Wiadomo, ze proste nie bedzie, ale wszystko jest mozliwe. Jeszcze nie tak dawno temu mialem marzenie zrobienia cos na wzor ElfTress... coz udalo sie :).

Szukaj, a znajdziesz - zycze powodzenia w projekcie.

Pozdrawiam.

Zucz3k

Offline Bez

  • Użytkownik

# Październik 29, 2009, 15:54:51
Hej,

choć nie jestem zainteresowany udziałem w Twoim projekcie (gdybym miał czas, to czemu nie... :)), to spróbuję dać Ci kilka uwag na początek - może się przydadzą :)

"Tryb MP" - albo na początku załóżcie, że to będzie, albo uznajcie, że rezygnujecie z tej opcji. Jest to dużo bardziej skomplikowane niż się wydaje - dodanie trybu MP do istniejącej gry SP prawdopodobnie będzie wymagać przepisania większości logiki gry na nowo, żeby dodać możliwości synchronizacji świata gry pomiędzy komputerami. Jeśli nie znajdziesz nikogo do teamu, kto się na tym zna, to radzę z tego zrezygnować... ewentualnie napisać najpierw prototyp - prościutką strzelankę top-down przez LAN.

Jeśli w ogóle rozważasz robienie projektu komercyjnego, to zdecyduj się na to od razu - projekt komercyjny bez perspektyw na zarobek to zupełnie co innego niż projekt amatorski, inaczej się tam pracuje, inaczej się rozlicza. Jeśli będziesz próbował coś ustalić pod koniec projektu, będzie to dużo trudniejsze niż teraz - dlatego lepiej od razu coś ustalić i spisać to.

Szczerze powiedziawszy, jeśli nie robiłeś nic podobnego do tej pory, to radzę zrobić grę amatorską (np. open-source, na licencjach MIT-X11 i CC-SA), a potem, mając doświadczenie i zespół, brać się za komercję. Dopiero wtedy będziecie mieli szanse :)

A jeśli nie uda Ci się zebrać programistów, albo za mało by zrobić ten projekt w całości... daj mi znać. Tego typu gra powinna pójść na "silniku" "gry warsztatowej" (nie jest nasz "flagowy" (:D) produkt, po prostu parę osób z tego forum robi coś takiego). Mimo, będzie to wymagać sporych modyfikacji i dopisania paru modułów od podstaw, to jednak będzie to prostsze niż pisanie całej gry od zera. Tylko od razu mówię - w tej chwili WG nie jest przystosowane do aż takiego modowania (mimo, że jest RPGiem top-down 2D, to do Twojego pomysłu jednak trochę brakuje :) ) - więc jest tam praca koderska do zrobienia, a ja nie mam czasu się za to wziąć :)

Liosan

Dzięki za wszystkie uwagi ... dały mi one trochę do myślenia :).

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Październik 29, 2009, 16:35:23
Z tego co widze w twoim portfolio, to już masz udział w projektach na kącie. Np. widziałem twój screen w Art Of Combat. Projekt umarł?

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 29, 2009, 19:04:48
Z tego co widze w twoim portfolio, to już masz udział w projektach na kącie.
Ciekawy błąd, wart zapamiętania ;)

@Bez
Możesz też spróbować Unity ;)

Offline Bez

  • Użytkownik

# Październik 29, 2009, 19:24:52
Z tego co widze w twoim portfolio, to już masz udział w projektach na kącie.
Ciekawy błąd, wart zapamiętania ;)

@Bez
Możesz też spróbować Unity ;)

Dzięki, znalazłem już osobę do współpracy która korzysta z innego gotowego silnika :).

Offline arturooo3

  • Użytkownik

# Październik 29, 2009, 20:39:29
Podobnie jak jeden w temacie niedawno, który chciał robić GTA. Za dużo marzeń. To nie jest takie proste ;)

Czemu za duzo marzen? Wiadomo, ze proste nie bedzie, ale wszystko jest mozliwe.

Oby po prostu nie skończyło się na marzeniach :)

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Październik 30, 2009, 00:23:28
Popraw je, bo obrazek na stronie głównej to jakaś porażka.. 1680x1050px i gratis 350KB do ładowania.
Trudno, żeby na stronie-portfolio grafika _nie oczekiwać_ dużych grafik. Ale pewnie jakiś dziwny jestem...

Cytuj
W Tyrianie nie ma grafiki 3d, więc ciężko mówić "jak w Tyrianie" :P
Ale jest rzut z góry, o którym pisał autor.

Cytuj
Podobnie jak jeden w temacie niedawno, który chciał robić GTA. Za dużo marzeń. To nie jest takie proste ;)
W przeciwieństwie do innych - widać, że zdaje sobie sprawę z ogromu pracy. I nawet wie, że potrzeba narzędzi - to gigantyczna różnica. W porównaniu z przeciętnym "mam pomysł na grę" jest o kilkadziesiąt przecznic z przodu.

Cytuj
Za to.. jeżeli potrafisz robić dobre animacje do gry 2d ( postaci, potworki ), mogą to być dzieła 3d renderowane w odpowiedniej perspektywie - pisz na gg: 959479.  Szukam grafika animatora 2d.
Po tym jak go zjechałeś - jestem pewien, że będzie cały podekscytowany Twoją propozycją. ;)

Offline sobol

  • Użytkownik

# Październik 30, 2009, 00:50:49
Cytuj
Podobnie jak jeden w temacie niedawno, który chciał robić GTA. Za dużo marzeń. To nie jest takie proste Wink
Ja widzę bardzo dużą różnicę, choćby w poziomie wypowiedzi, który świadczy o wypowiadającym się. Pomysł - crpg, 3d, etc. - syndrom motyki mi się troszkę nasuwa, ale to bardzo dobrze. Każdy taki projekt czegoś uczy, i każdy wbrew pozorom ma jakąś szansę na pełną realizację.
Co do portfolio - niektóre pracki bardzo fajne, podoba mi się jak kolory dobierasz :)
Powodzenia!

Offline arturooo3

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2009, 17:53:29
ConayR!
No patrz. 1680x1050px a, że zacytuję tutaj mojego Firefox-a "(przeskalowane do 596px × 373px)"  :)
Cóż. Czyż nie lepiej umieścić tej samej grafiki SAMEMU przeskalowanej do 1680x1050px, skoro to nawet nie jest link ( aby ew. podejrzeć powiększoną wersję.. ). Wiele osób nadal ma wolny internet, nawet jeżeli u mnie to się ładuje natychmiast ;)

Cytuj
I nawet wie, że potrzeba narzędzi
Wow. Kurcze, naprawdę myślałem iż to się pstryka palcami  ;)

Cytuj
Po tym jak go zjechałeś - jestem pewien, że będzie cały podekscytowany Twoją propozycją. Wink
No patrz. Ktoś był po tym poście  ;)

Offline kamykadze

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2009, 13:51:28
@Bez

Twoje prace wyglądają fajnie.
Moim zdaniem, jeśli jesteś pewien, że chcesz zrobić taką a nie inną grę, to twórz intensywnie grafiki/modele. Im więcej będziesz miał rzeczy zrobionych, tym bardziej będziesz wiarygodny i tym większe szanse, że dodatkowe osoby będą chciały dołączyć do zespołu.

Powodzenia!

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 05, 2009, 14:19:55
Moim zdaniem, jeśli jesteś pewien, że chcesz zrobić taką a nie inną grę, to twórz intensywnie grafiki/modele. Im więcej będziesz miał rzeczy zrobionych, tym bardziej będziesz wiarygodny i tym większe szanse, że dodatkowe osoby będą chciały dołączyć do zespołu.
Na dobrą sprawę, jeżeli będzie już odpowiednia ilość modeli, to znalezienie kodera to już będzie czysta formalność. Myślę, że ogłoszenia typu "mam gotową grafikę, potrzebuję kogoś żeby mi to spiął w grę" na bank nie pozostaną bez odzewu (chociaż "na bank" w dzisiejszych czasach może nie brzmieć przekonująco). :)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Listopad 05, 2009, 14:31:19
...jeżeli będzie już odpowiednia ilość modeli...
Plus, rzecz jasna, design doc.

Liosan