Autor Wątek: Modding '2D'  (Przeczytany 1496 razy)

Offline really

  • Użytkownik

# Październik 28, 2009, 12:15:54
Od niedawno zainteresowałem się modowaniem gier, ale w taki sposób, że mam pomysł (choć jeszcze nie do końca sprecyzowany) i szukam gry, która pozwoli na jego wykonanie.

To '2D' w tytule jest trochę mylące, bo chodzi mi również o gry w rzucie z góry lub izometrycznym. Druga sprawa to możliwość całkowitej zmiany gameplayu - zrobienie z RTSa gry logiczno-zręcznościowej, zmiana sterowania z myszki na klawiaturę itd. Wiem, że da się to wszystko zrobić w Warcraft III, ale prosiłbym o jakieś inne propozycje. Mogą być mniej znane produkcje.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 28, 2009, 16:07:20
Hmm, ciekawa myśl. Szczerze przyznam, że całkowita zmiana mechaniki w grze 2D to rzecz dość rzadka. Praktycznie można podpiąć się pod zasoby, markę i klimat takich gier jak Fallout, ale kodzić własny silnik. Nazywanie tego moddingu jest dość kontrowersyjne, ale potrafi przynieść bardzo ciekawe efekty, jak FOnline.

Ale jak rozumiem, chodzi ci po głowie bardziej standardowy modding. Unreal i Source SDK dają znaczne możliwości. Te silniki normalnie pracują w 3D, ale normą jest, że modderzy robią coś zupełnie niestandardowego.  Można by się na wstęp rozejrzeć po Make Something Unreal.

EDIT
Coś mi świta SimCity. Nie mam pojęcia, czy to da się modować, ale dobranie się do tego mogłoby być całkiem owocne ;)

# Październik 28, 2009, 23:09:45
Spring engine daje spore możliwości

Offline really

  • Użytkownik

# Październik 28, 2009, 23:24:53
Ok, pobawiłem się trochę World Editorem z W3 i jestem mile zaskoczony. Może nie jest to to samo, co Source SDK, jeśli chodzi o możliwości, ale obsługa jest bardzo prosta. W sumie w ciągu kilku dni można zrobić mechanikę gry przygodowej, czy prostego role-playa.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2009, 13:21:43 wysłana przez really »