Autor Wątek: OpenGL pod Ubuntu.  (Przeczytany 3834 razy)

Offline Cataclysm

  • Użytkownik

# Październik 25, 2009, 18:49:14
Witam, chcąc pisać multiplatformowo, zainstalowałem Ubuntu, Code::Blocks, i kompiluje program korzystający z SDL'a i OpenGL'a, nie widzi SDL.h, zainstalowałem, ale już nie wiem co zrobić z -lopengl32 not found Jak zlinkować liby do OpenGL//Skąd je wziąć? Nie jestem zbyt zaawansowany jeżeli chodzi o Linuksy.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline civis

  • Użytkownik

# Październik 25, 2009, 19:15:51
A masz zainstalowanego OpenGL? (już nie pamiętam czy był czy nie był domyślnie)

Anyway, liby OGLa powinny być w /usr/include/GL.

// błąd, wyjaśniony niżej.
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2009, 20:53:31 wysłana przez civis »

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 25, 2009, 19:23:32
-lopengl32 not found? Wygląda jakbyś na liście libów codeblocksa umieścił -lopengl32 zamiast opengl32 albo opengl32.a

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Październik 25, 2009, 19:32:50
Matko boska.... "-lGL" a nie jakieś "-lopengl32"

flaczki

  • Gość
# Październik 25, 2009, 19:34:02
Jeżeli już to -lGL (ewentualnie jeszcze -lGLU).

EDIT: rm-f był szybszy  ;)

Anyway, liby OGLa powinny być w /usr/include/GL.

O kurcze, to chyba mam jakiegoś zepsutego pingwina.  :D
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2009, 19:36:34 wysłana przez flaczki »

Offline Cataclysm

  • Użytkownik

# Październik 25, 2009, 19:40:00
-lopengl32 jest jako parametr linkera, libów w folderze /usr/include/GL nie znalazłem ;) dzieki za pomoc, teraz jak można ustawić w code::blocks żeby w Windzie dołączało opengl32 zamiast GL?

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Październik 25, 2009, 19:44:07
Cytuj
-lopengl32 jest jako parametr linkera, libów w folderze /usr/include/GL nie znalazłem ;)
Bo są na swym miejscu w folderze /lib i /usr/lib

teraz jak można ustawić w code::blocks żeby w Windzie dołączało opengl32 zamiast GL?
Można, a jak? Poszukaj.

Offline Cataclysm

  • Użytkownik

# Październik 25, 2009, 19:56:35
To że liby są w folderze lib a nie include to wiem :P, zmyliło mnie to o szukaniu(włączyłem google i nic nie znalazlem, a to we właściwościach projektu sobie było ładnie pod zakładką build targets ;))
Dzięki za pomoc.

Offline civis

  • Użytkownik

# Październik 25, 2009, 20:49:45
Anyway, liby OGLa powinny być w /usr/include/GL.

O kurcze, to chyba mam jakiegoś zepsutego pingwina.  :D
Jeśli to nie Ubuntu, to nie sądzę ;).

A, no tak, mój błąd. Nie liby a pliki nagłówkowe ;) przepraszam za pomyłkę.
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2009, 20:52:46 wysłana przez civis »

Offline Moriturius

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2009, 10:00:43
-lopengl32 jest jako parametr linkera, libów w folderze /usr/include/GL nie znalazłem ;) dzieki za pomoc, teraz jak można ustawić w code::blocks żeby w Windzie dołączało opengl32 zamiast GL?

Stwórz sobie targety Release - Linux, Release - Windows, Debug - Linux i Debug Windows - każdym odpowiednio ustal liby i załatwione ;)

Offline Cataclysm

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2009, 12:07:31
@up: Dzięki, ale jak już pisałem, poradziłem sobie z tym ;)