Autor Wątek: Co myślicie o takiej grze?  (Przeczytany 8889 razy)

Offline yorp

  • Użytkownik
    • ProfessionGG Project

# Lipiec 23, 2006, 19:09:40
czy ktos oprocz mnie zauwazyl, ze autor zarzucil temat i sobie poszedl ? :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Lipiec 23, 2006, 20:09:36
czy ktos oprocz mnie zauwazyl, ze autor zarzucil temat i sobie poszedl ? :)

Klasyczny słomiany zapał? Jeżeli ktoś nie ma na koncie dużej (jak na warunki domowe) gry to wszelkie przedstawianie pomysłów zawsze mnie śmieszy. Liczą się tylko czyny. Chociaż pogadać zawsze można... :) Przy okazji tego typu gadek można wpaść na jakiś fajny pomysł, dowiedzieć się czegoś ciekawego, uśmiadomić sobie czasem coś istotnego... Jednak nie ma się co podniecać, bo dzisiaj duża gra na dzisiejsze pecety to niewyobrażalny ogrom roboty wymagającej doświadczenia umiejętności i sporej wiedzy. Dzisiaj w warunkach domowych można coś pokazać na platformach mobilnych (np. komórkach), a i tutaj trzeba sporo wiedzieć, mieć duże doświadczenie w portowaniu na różne modele i być przygotowanym na zakup kilku(nastu) telefonów do testów.

maxest

  • Gość
# Lipiec 23, 2006, 20:22:41
Cytuj
być przygotowanym na zakup kilku(nastu) telefonów do testów
teraz plus (czy ktos tam :P) sprzedaje telefony po 1 zeta :D ("pytaja panstwo jak to jest ze sprzedajemy za zlotowke...")

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Lipiec 23, 2006, 21:35:42
teraz plus (czy ktos tam :P) sprzedaje telefony po 1 zeta :D ("pytaja panstwo jak to jest ze sprzedajemy za zlotowke...")

Mhmmmm... I trzeba chyba podpisac umowe na 2 lata. Jak sie podpisze 20 umow na 2 lata to chyb sie srednio oplaci. Poza tym co to sa za telefony. Niestety trzeba kupowac takie telefony jak sa potrzebne, a nie taki jakie akurat ktos ma w promocji. No i te promocje najczesciej obejmuja dosyc srednie modele. No ale i tak uwazam, ze kupno kilkunastu telefonow to najmniejszy problem w calym procesie tworzenia gier na telefony. :)

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Lipiec 23, 2006, 21:52:06
teraz plus (czy ktos tam :P) sprzedaje telefony po 1 zeta :D ("pytaja panstwo jak to jest ze sprzedajemy za zlotowke...")

Mhmmmm... I trzeba chyba podpisac umowe na 2 lata. Jak sie podpisze 20 umow na 2 lata to chyb sie srednio oplaci. Poza tym co to sa za telefony. Niestety trzeba kupowac takie telefony jak sa potrzebne, a nie taki jakie akurat ktos ma w promocji. No i te promocje najczesciej obejmuja dosyc srednie modele. No ale i tak uwazam, ze kupno kilkunastu telefonow to najmniejszy problem w calym procesie tworzenia gier na telefony. :)
Amatorsko to można testować na emulatorach - a jeśli chodzi o parametry typu ilosć pamięci, to przecież takie rzeczy też można chyba emulować - piszę chyba, bo nigdy gry na komórkę nie pisałem ;]Pozdro,
Kurak
btw jak dla mnie to kupno telefonów TO byłby największy problem :)

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Lipiec 23, 2006, 22:41:26
Cytuj
Amatorsko to można testować na emulatorach - a jeśli chodzi o parametry typu ilosć pamięci, to przecież takie rzeczy też można chyba emulować - piszę chyba, bo nigdy gry na komórkę nie pisałem ;]Pozdro,
Kurak
btw jak dla mnie to kupno telefonów TO byłby największy problem :)
Cytuj

Teoretycznie. Dziesiątki razy miałem tak, że na emulatorze chodziło, a na prawdziwym telefonie nie. Zresztą odwrotnie też. :) Wydawca wymaga przetestowanego programu. Poza tym emulatory nie emulują błędów jakich jest bardzo dużo w różnych wersjach oprogramowania instalowanego w telefonach. :)

Ja już miałem sytuacje w których zapłaciłbym 10 razy tyle ile kosztuje dany telefon żeby ktoś za mnie rozwiązał problem. Problem braku telefonu można rozwiązać stosunkowo niewielkimi pieniędzmi. Problemu czysto programistycznego pieniądze nie rozwiążą niestety. Po 3 dniach bezskutecznych prób, dyskusjach na kilku forach, testach najbardziej dziwnych pomysłów chciałem zapłacić 10 razy tyle ile telefon kosztuje żeby w końcu rozwiązać problem. Jeżeli robi się dla siebie to pół biedy - można czasem coś olać, zmienić, wywalić z programu, olać dany model telefonu. Jednak jeżeli wydawca absolutnie koniecznie chce mieć support dla tego modelu i daną opcję w grze to zrobić to trzeba. Pół biedy jeżeli jest to błąd w moim algorytmie - prędzej czy później go znadję. Jednak jak to jest byk telefonu to nic tylko się powiesić. :( No a termin goni i "szefostwo" co chwilę pyta "jak leci? kiedy koniec?". Czasem chce sie ryczeć. :) Jak sie robi którąś z kolei grę to bierze się pod uwagę większosć znanych problemów i pisze sie tak program żeby było ok na każdej platformie. Jednak pierwsza, druga gra to jest koszmar. Z tym, że ten koszmar ujawnia się dopiero podczas portowania na inne modele. Człowiek zaczyna wątpić w to czy java jest przenośna. :) Żadnych zasad, żadnego trzymania się wyznaczonych standardów. Każdy telefon ma swoje schizy, jeden bez czegoś nie może się obejść, inny absolutnie tego nie może mieć. Można oszaleć...

maxest

  • Gość
# Lipiec 23, 2006, 22:51:39
:D a my czasem marudzimy ze czasami cos dziala pod NVIDIE a na ATI qpa :D:D:D

Offline Bronx

  • Użytkownik

# Lipiec 24, 2006, 10:57:52
To mulyiplayer na dzikim zachodzie?

Offline fofoo

  • Użytkownik
    • WebLog

# Lipiec 24, 2006, 11:22:56
Mam dwa pytania:
Co już masz/macie zrobione jeśli chodzi o tą gre? Czy już kiedyś napisałeś/napisaliście jakąś gre?
Tak z czystej ciekawości pytam ;)
Jeśli już chcesz wiedzieć jaki klimat by mi najbardziej pasował to cyberpunk (deusex1), albo kilmat horrorowaty (residen evil, silent hill).

Powodzenia