Autor Wątek: Cry Engine 3  (Przeczytany 18673 razy)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 22, 2009, 19:55:23
Błąd. Gra AAA to nie produkt który chowasz w szafie na 3 piętrze.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Październik 22, 2009, 22:51:12
Myślę, że obawiają się skopiowania konkretnych rozwiązań algorytmicznych, albo całych obiektów. Jak ktoś użyje cały silnik, to można jakoś udowodnić, jednak jak wykorzysta silnik przebudowany, może być trudniej.
Da się udowodnić kradziony kod bez jakiegoś kolosalnego problemu. Ale i tak nikt tego nie robi - potencjalne straty z wtopy są nieporównywalnie większe niż inwestycja w legalny kod (R&D własnego albo zakup).

Cytuj
Piszecie, że żadna poważna firma nie używała by silnika bez licencji. Błąd. Szpiegostwo przemysłowe jest powszechne.
Szpiegostwo przemysłowe czego - pomysłów? To jak wyjaśnisz dobrowolne dzielenie się pomysłami na konferencjach? Publikacje książkowe? :)

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Październik 23, 2009, 20:56:46
Twórcy nowatorskich technologii w grach publikują zwykle swoje wynalazki dopiero po premierze danej gry :) Ale to bardzo fajnie że w tej branży przyjęło się to robić, tak samo jak fajnie że naukowcy często po konferencji publikują swoje artykuły do pobrania za darmo na swoich stronach WWW, coraz częściej opatrzone atrakcyjnym wstępem w postaci galerii czy filmiku na YouTube.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Październik 24, 2009, 16:16:32
A są w ogóle kody silników takich jak CryEngine czy Unreal Engine "wycieknięte" do sieci P2P? Nie żebym chciał piracić ale... ciekaw jestem. Wiem tylko, że kiedyś dawno temu wycieknął kod HalfLife 2 no i fragment kodu Windows 2000 :)

Czy żaden producent komercyjnego silnika nie udostępnia kodu źródłowego publicznie? Przecież teoretycznie mógłby, tak samo jak może udostępniać binarkę swojej biblioteki do ściągnięcia za darmo i tylko licencją ograniczać jej wykorzystanie w okreśłonych, np. komercyjnych zastosowaniach (tak robi m.in. biblioteka FMOD).
Ostatnio szukajac zupelnie czegos innego, trafilem na ruskie forum na ktrym byly kody silnikow. Byl nawet rzeczony UE3 ale linki szybko padły. Tak czy inaczej mozna tam znalesc i inne nieco mniej znane.

Swoja droga myslalem, ze sobie poczytam o CE3 tutaj, a tu w sumie o wszystkim tylko nie o tym co zugeruje nazwa tematu :D