Autor Wątek: Cry Engine 3  (Przeczytany 20156 razy)

Offline dario

  • Użytkownik

# Październik 16, 2009, 00:48:23
Ktoś z Was już się z tym zapoznał?

http://mycryengine.com

Nowe dziecko Crytek'a. Kompletne narzędzie do tworzenia gier. Najnowsze technologie. Rendering, dźwięk, AI, fizyka, edytor - no i w końcu, multiplatformowy. Screeny prezentują się świetnie. Jak zwykle woda oraz oświetlenie na najwyższym poziomie. Póki co nie ma za wiele materiałów, ale na stronie można trochę obejrzeć i przeczytać.

Co o tym myślicie? Jak Wam się podoba? Ciekaw jestem, jaki jest koszt licencji. Na stronie nie znalazłem żadnej informacji. Tylko tyle, żeby się kontaktować.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Nazar

  • Użytkownik

# Październik 16, 2009, 00:54:50
UE3 swojego czasu chyba 2 bańki $ kosztował, więc CE3 raczej dużo tańsze nie będzie ;D

Offline siso

  • Użytkownik

# Październik 16, 2009, 01:16:01
Robi wrażenie.
Niezła jest ta fala uderzeniowa :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 16, 2009, 01:26:18
Niby wygląda fajnie, ale wiesz, z silnikami jest jak z potrawami - ugotowane własnoręcznie smakują najlepiej. ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 16, 2009, 01:39:09
Na CE2 nie zrobiono żadnej gry poza Crysisem. Ciekawe jak na tym tle wypadnie CE3.

Offline siso

  • Użytkownik

# Październik 16, 2009, 02:10:44
Niby wygląda fajnie, ale wiesz, z silnikami jest jak z potrawami - ugotowane własnoręcznie smakują najlepiej. ;)
Żeby tylko nie przypalić;)

Offline Nazar

  • Użytkownik

# Październik 16, 2009, 02:13:11
Na CE2 nie zrobiono żadnej gry poza Crysisem. Ciekawe jak na tym tle wypadnie CE3.
Jeśli miałyby mieć wymagania, jak pierwowzór (który nadal jest ograniczany przez typowy sprzęt) - może i lepiej, że nie powstały ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 16, 2009, 03:36:50
Wiesz, wymagania sprzętowe to akurat pół biedy. Gorzej*, jeżeli cały silnik był pisany pod konkretną grę (a skoro nie wyszło nic poza Crysisem to bardzo prawdopodobne, że tak było).

Zabawny jest też marketingowy bełkot. Przy CE2 twierdzili że "konsole są za słabe żeby pociągnąć ich engine". Teraz, CE3 jest 10x "bardziej i lepiej" i jakoś na konsolach działa. Ot, kuriozum. ;)

* gorzej jak gorzej, dla tej gry to lepiej

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 16, 2009, 03:54:14
Cytuj
Zabawny jest też marketingowy bełkot. Przy CE2 twierdzili że "konsole są za słabe żeby pociągnąć ich engine". Teraz, CE3 jest 10x "bardziej i lepiej" i jakoś na konsolach działa. Ot, kuriozum. ;)
W wersjach konsolowych poobcinali 95% featurów. Ot co. ;) Było nie było, konsole są w tej chwili jakieś 4 generacje wstecz, a prawo Moore'a nie śpi. :)

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Październik 16, 2009, 03:59:39
UE3 swojego czasu chyba 2 bańki $ kosztował, więc CE3 raczej dużo tańsze nie będzie ;D
UE3 ma elastyczną cenę - inaczej Undertow by na nim nie powstał. :)

Na CE2 nie zrobiono żadnej gry poza Crysisem. Ciekawe jak na tym tle wypadnie CE3.
Bo kto dzisiaj kupi silnik, który działa wyłącznie na PC? :)

Offline dragomir

  • fish killer
  • Użytkownik

# Październik 16, 2009, 04:01:47
Jakies pojdeyncze tytuly na Cryengine 2 wyszly (ot http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine_2 sekcja games using the cryengine 2) ale fakt faktem wszystko wyglada na to ze cryengine 2 byl pisany pod crysisa i tworcy chyba nawet nie mieli zamiary go licencjonowac... Cryengine 3 natomiast jest nastawiony na licencjonowanie, zapewne zawiera duzo technologii i rozwiazan z poprzednikow ale jest bardziej elastyczny i stanowi kompletny zbior narzedzi do tworzenia na wszystkie platformy.

Dab: co do belkotu to nie jestem pewien czy to faktycznie belkot ;) CryEngine3 zostal mocno zubozony aby mogl pociagnac rowniez konsole - polecam obejrzec to: http://www.youtube.com/watch?v=2WJG14uLA3k i samemu zobaczyc jak bardzo musieli ten silnik okroic zeby konsole dawaly rade :p

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 16, 2009, 04:32:13
Jakies pojdeyncze tytuly na Cryengine 2 wyszly (ot http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine_2 sekcja games using the cryengine 2)
Widział ktokolwiek którąś z tych gier na oczy? ;) Screenshoty z tego Drug Wars raczej reklamą nie są. :)

A co do porównania CE2/3... to po co wmawiać wszystkim, że nowy silnik jest lepszy? :P

Offline dario

  • Użytkownik

# Październik 16, 2009, 09:49:07
Cytuj
Dab: co do belkotu to nie jestem pewien czy to faktycznie belkot  CryEngine3 zostal mocno zubozony aby mogl pociagnac rowniez konsole - polecam obejrzec to: http://www.youtube.com/watch?v=2WJG14uLA3k i samemu zobaczyc jak bardzo musieli ten silnik okroic zeby konsole dawaly rade :p

Można by powiedzieć, że dla konsol CE3 jest innowacyjnym rozwiązaniem. Ciekawe, jak wygląda CE3 w akcji na PC. Trzyma ten sam poziom co na konsolach, czy też uruchomiony na lepszym sprzęcie, wygląda lepiej.

Swoją drogą, to konsole trochę hamują rozwój sprzętu (procesorów, kart graficznych). Przez kilka/kilkanaście lat mamy te same konsole, z tą samą mocą obliczeniową. Nawet najlepsze optymalizacje kodu nie są w stanie pomóc. Developerzy tworzą w większości gry na konsole i robią konwersje gier na PC. Jeżeli im się chce, to dodadzą kilka nowych efektów w trakcie konwersji, które teoretycznie polepszą wygląd gry (z tym akurat bywa różnie). Ale szału nie ma. To jak sprzęt ma się rozwijać, skoro nawet w dniu premiery, nowa konsola co najwyżej dorównuje mocnym (nie najmocniejszym) konfiguracjom pecetowym. Po co producenci mają tworzyć mocniejszy sprzęt? Nie ma takiego parcia na rynku. Wystarczy sobie przypomnieć rozwój sprzętu w czasach, gdy niepodzielnie królowały blaszaki (pomijam też kwestię tego, że teraz jest trudniej, bo osiągamy powoli granicę obecnego sprzętu oraz technologii).

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Październik 16, 2009, 10:03:42
Polecam zagrac w Uncharted 2 i powtorzyc, ze konsole hamuja rozwoj.

Offline really

  • Użytkownik

# Październik 16, 2009, 10:46:48

Swoją drogą, to konsole trochę hamują rozwój sprzętu (procesorów, kart graficznych). Przez kilka/kilkanaście lat mamy te same konsole, z tą samą mocą obliczeniową. Nawet najlepsze optymalizacje kodu nie są w stanie pomóc. Developerzy tworzą w większości gry na konsole i robią konwersje gier na PC. Jeżeli im się chce, to dodadzą kilka nowych efektów w trakcie konwersji, które teoretycznie polepszą wygląd gry (z tym akurat bywa różnie). Ale szału nie ma. To jak sprzęt ma się rozwijać, skoro nawet w dniu premiery, nowa konsola co najwyżej dorównuje mocnym (nie najmocniejszym) konfiguracjom pecetowym. Po co producenci mają tworzyć mocniejszy sprzęt? Nie ma takiego parcia na rynku. Wystarczy sobie przypomnieć rozwój sprzętu w czasach, gdy niepodzielnie królowały blaszaki (pomijam też kwestię tego, że teraz jest trudniej, bo osiągamy powoli granicę obecnego sprzętu oraz technologii).
To gracze hamują rozwój sprzętu - kupują więcej gier na konsole ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2009, 11:47:21 wysłana przez really »