Autor Wątek: Pixel Perfect Collision  (Przeczytany 6331 razy)

Offline Rabbcio

  • Użytkownik

# Październik 12, 2009, 22:23:10
Ludzie..xd
Chciałbym się dowiedzieć na czym polega Pixel Perfect Collision?
I najlepiej jakiś kawałek kodu, lub jakiś algorytm. Xd

Z góry dzięki. Xd

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Październik 12, 2009, 22:28:21
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,13239.msg163280.html#msg163280
Co prawda o SDL'u, ale przynajmniej będziesz miał zabawę, żeby to sobie przepisać ;) No i przeczytaj ewentualne niżej poprawki w temacie (ja już tego nie aktualizuje)

Offline Rabbcio

  • Użytkownik

# Październik 12, 2009, 22:36:12
Hmmm... Ja z tego prawie nic nie czaje Xd
SDL'a nic nie umiem Xd
Dało by radę jakoś chociaż wytłumaczyć jak zrobić tą Perfect Pixel Collision(na allegro Xd)?

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Październik 12, 2009, 22:44:55
To musisz więcej czasu poświęcić na analizę tego kodu Xd
Wtedy zrozumiesz Xd
I przepiszesz sobie (na allegro Xd)!

Offline Rabbcio

  • Użytkownik

# Październik 12, 2009, 22:57:55
Prawie zrozumiałem xd
Ściągnełem ten projekt cybka.
bool set(SDL_Surface *srf);
To jak bool set(BITMAP *srf);??

#down
Sorry...
Jakoś tak zawsze mam...
Postaram się zmiejszyć ilość używania tego ciągu znaków...
Hmm... pisząc ten post napisałem te znaki już 4 razy, tylko usunełem..
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2009, 23:06:20 wysłana przez Rabbcio »

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Październik 12, 2009, 22:59:45
@Rabbcio: uprasza się o nienadużywanie "xd". Twoje posty dla niektórych mogą być przez to mniej czytelne.

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Październik 12, 2009, 23:05:18
Z tego co pamiętam, to wzorowałem się na tej bibliotece:
http://sourceforge.net/projects/pmask/
Ale... może i mój kod nie jest najoptymalniejszy, ale na pewno nauka czytania cudzego kodu ci nie zaszkodzi, także polecam jednak próbę własnej interpretacji mojego kodu. No i pozwoli ci na zrozumienie zasady, a nie po prostu użycie cudzego kodu.
Pozdrawiam

Offline Rabbcio

  • Użytkownik

# Październik 12, 2009, 23:08:07
Tylko że to na C jest...
Najlepiej byś mi pomogł zedytować twój projeskt z SDL'a na Allegro.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 12, 2009, 23:19:01
Tylko że to na C jest...
Najlepiej byś mi pomogł zedytować twój projeskt z SDL'a na Allegro.
Tak to nie działa. My ci pokazujemy drogę, ale ty musisz po niej przejść. Jeśli znasz zasady działania perpixel collision, to napisanie jej w SDL/Allegro/OpenGL/DirectX/GDI/SFML/... nie sprawi ci żadnych trudności. A prośby o gotowy kod są na tym forum niemile widziane.

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Październik 12, 2009, 23:19:11
Tylko że to na C jest...
Najlepiej byś mi pomogł zedytować twój projeskt z SDL'a na Allegro.
Bym nie mógł... nie przesadzaj, co? Zawsze na http://lazyfoo.net był tutorial też do SDL'a o kolizjach, ale z wytłumaczeniem.
A co z tego że w C? Aż tak full c++'owo piszesz, że biblioteka w C ci przeszkadza? Czy przypadkiem allegro też nie jest w c?

Offline Rabbcio

  • Użytkownik

# Październik 12, 2009, 23:26:02
Nie proszę o gotowy kod, nie miałem styczności z kolizją.
Chciałe mtylko byś mi kilka funkcjiz SDL'a na Allegro wytłumaczył.
I ja serio tak c++'owo piszę, nigdy c na oczy nie widziałem.
I to była prośba, nie musici jej przyjmować.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 12, 2009, 23:30:35
Allegro jest w stylu C. C++ był pisany ze zgodnością z kodem pisanym w C. W C++ jest trochę więcej bajerów i inne myślenie jest ale tu nie ma to znaczenia. Po prostu poszukaj sobie jak się dobrać do pikseli powierzchni w Allegro...

Offline Rabbcio

  • Użytkownik

# Październik 12, 2009, 23:38:33
Właśnie szukałem i nie znalazłem.
I dlatego napisałem tutaj. :P

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!


Offline Avaj

  • Użytkownik

# Październik 12, 2009, 23:46:20