Autor Wątek: Wiedźmin (The Witcher)  (Przeczytany 2388 razy)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 10, 2009, 05:20:29
Pierwszy post przeznaczam na podstawowe informacje dotyczące moddingu gry. Planuję stworzyć szablon informacji, które powinien zawierać każdy watek o grze tutaj.
Drugi na informację o istniejącej społeczności i jej tworach.
Informacje, początkowo skąpe i pobieżne, będą uzupełniane. Uwagi bardzo mile widziane :)

Info
Gatunek: RPG, wyłącznie Single Player
Developer: CD Projekt RED
Wydana: w 2007 r. przez CD Projekt, Atari, Novyj Disk
Platformy: PC, produkcja wersji konsolowej zawieszona
Silnik: Aurora Engine 2007 - prawie całkowicie przepisany silnik NWN, ostał się menedżer zasobów i niewiele więcej.
Strona: www.thewitcher.com
Społeczność: http://www.thewitcher.com/forum/

Modding
Narzędzia oficjalne: Edytor D'jinni. Eksporter 3ds Max --> format gry (nie wspiera eksportu roślinności).
Narzędzia społeczności: Importer format gry --> 3ds Max. Wiemdźmin.
Dokumentacja oficjalna: Poradnik wprowadzający w obsługę edytora. Opisuje podstawy skryptów. Osoby mające doświadczenie z grami RPG zjedzą ten poradnik na śniadanie.
Dokumentacja społeczności: www.djinni.wikia.com - miejsce obowiązkowe dla każdego zainteresowanego modowaniem Wiedźmina.
Miejsce, w którym można uzyskać pomoc: http://www.thewitcher.com/forum/index.php?board=124.0
Wsparcie developera/wydawcy: Obecnie wsparcie techniczne mało prawdopodobne, studio jest skupione nad produkcją drugiej części gry. Ukończona modyfikacja może zostać wrzucona na stronę gry, po wcześniejszym sprawdzeniu - i to jest miejsce, w którym notuje się najwięcej pobrań. Do patchu 1.5 zostały dołączone najciekawsze przygody i mody, a także mnóstwo bonusowych materiałów fanowskich.
Języki skryptowe: LUA i NSS.
Uwagi: wszystkie modyfikacje powstają pod wersję 1.4 (Edycja Rozszerzona), od której dostępny jest edytor. Mody i przygody wrzucone do starszej wersji mają pełne prawo posypać się.

Tworzenie własnego contentu
Grafika 3D: [do uzupełnienia]
Grafika 2D: charakterystycznym elementem są flashbacki (ilustracje podsumowujące ważne momenty narracji uzupełnione narracją), karty kolekcjonerskie.
Format filmów: BIK
Format dźwięków: OGG Vorbis

Potencjał. Gra nie była projektowana z myślą o moddingu. Należy liczyć się z wieloma utrudnieniami. Ale i Redzi* czasem pomagają - udało nam się wyciągnąć część istotnych źródeł skryptów pozwalających zmienić parę ciekawych rzeczy, choć nie było łatwo.

*tak określa ludzi z  CDP RED

« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2009, 14:04:30 wysłana przez 0xCAFE »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 10, 2009, 05:20:38
Linki i opisy dodam potem ;)

Zespoły i samotne wilki
1. IFRIT Creative Group (Polska)
2. Muzykanci (Polska)
3. Sword of The Witcher (Polska)

Przygody - ukończone
Deception
Duma poety
Evil Decisions
Haracz
Pamiętnik Janka
Podstępy
Prawo do Tronu
Red Silk
Stan wyjątkowy
Szlag by trafił te bagna
Sztywna atmosfera
Upiory w Cichej Wólce
Wesele
Wiedźminkołaj
W potrzasku

Przygody - powstające
Droga ku chwale
Królewskie rozrywki
Maskarada
Ostatnie Miejsce
Rozdroża
Zemsta wilka

Mody - ukończone
Flash Mod
Full Combat Rebalance

Mody - powstające
Scabbard Mod
The Doppler's Essence
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2009, 14:10:52 wysłana przez 0xCAFE »

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Październik 10, 2009, 11:23:56
Jak już wymieniasz warte uwagi mody to powinieneś wrzucić do nich linki. Co prawda mnie i myślę wielu innych mniej interesuje jakie mody są dostępne (to sobie łatwo można wygooglać...) lecz jak mody tworzyć. Szczególnie cenne jest to przy okazji gier, które nie mają takiego wsparcia dla modderów jak Wiedźmin, Neverwinter czy F3.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 10, 2009, 14:08:46
Uzupełniłem część linków - planuje dopisać krótkie opisy, a czas na to będę miał najwcześniej dziś wieczorem. Przepraszam, że robię to nieco na raty.

Uzupełniłem nieco ten suchy opis
Cytuj
Dokumentacja społeczności: www.djinni.wikia.com - miejsce obowiązkowe dla każdego zainteresowanego modowaniem Wiedźmina.
Miejsce, w którym można uzyskać pomoc: http://www.thewitcher.com/forum/index.php?board=124.0
Jeśli nie znajdziecie odpowiedzi na jakieś podstawowe pytania na D'jinni Wiki lub podanym forum, to piszcie. Do tej pory nikt nie prosił o konkretny tekst "chcę zacząć modowanie Wiedźmina, jak się mam zabrać?". Jeśli czegoś takiego brakuje, to dopiszę - m.in. dla takich rzeczy wypraszałem ten dział. Ale potrzebuję na to chwili czasu. I waszych pytań ;)