Autor Wątek: Edycja stanów gry zapisanych w pliku .save?  (Przeczytany 8605 razy)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 07, 2009, 10:23:07
Zdaję się, że Risen nie będzie taką złą grą dla moddingu. Chłopcy z Piranhy pozostawili konsolę skryptów testowych. Lista 30 poleceń, a wśród nich:
- set
- god
- goto
- kill
- FirstPersonCamera
- give
- teach
- edit

Po wklepania "edit PC_Hero" przeglądamy całość parametrów postaci. Wystarczy poznać nazwę zmiennej i możemy wszystko przestawiać. To idę się pobawić ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline RedHot

  • Użytkownik

# Październik 07, 2009, 13:04:47
A co gdy save'y są kompresowane? Szukanie zwykłym hexem nic nie da.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 07, 2009, 21:54:25
To byłaby lipa.
Ale w tym momencie edycja samych save'ów nie jest konieczna. Polecenie "edit PC_Hero" pozwala na zmianę wszystkich parametrów postaci. Od statystyk, przedmiotów ekwipunku, flag oznaczających ukończenie questa do przypisania animacji, kolizji, własności fizycznych. Można edytować każdą postać, jeśli tylko zna się tylko jej nazwę w bazie.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Październik 07, 2009, 22:29:15
Polecenie "edit PC_Hero" pozwala na zmianę wszystkich parametrów postaci. Od statystyk, przedmiotów ekwipunku, flag oznaczających ukończenie questa do przypisania animacji, kolizji, własności fizycznych. Można edytować każdą postać, jeśli tylko zna się tylko jej nazwę w bazie.
Naprawdę to takie ekscytujące ? Bo mi się jakoś średnią zabawą wydaje ;)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 07, 2009, 23:38:06
Samo "edit PC_Hero" faktycznie niczym niesamowitych nie jest. Ale przez to polecenie można edytować wszystkie postacie gry. Jest też jakieś możliwość edycji lokacji. Ale to byłoby dobre tylko na początek.
Jeśli nie będzie możliwości odpalenia własnego skryptu dla gry, to niewiele to da. Ale jeśli będzie możliwość (i da się dobrać do dialogów i questów), to można przerobić nieco elementy scenariusza. To bardzo mało prawdopodobne, ale nie takie cuda się zdarzały...
Póki co czekam na chłopaka, który kończy pisanie narzędzia działającego na VFS gry. Zobaczy co tam siedzi. Bardzo interesuje mnie to, że istnieją dwa zasadnicze katalogi archiwów: Common i Compiled. W obydwu znajduję się library.pak - prawdopodobnie skrypty ;)

Zastrzegam, że w tej kwestii bujam w obłokach i dopasowują domysły do pragnień ;)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 09, 2009, 05:22:55
Marzenia po części spełniają, a ten temat jest już niepotrzebny.
Pewien uprzejmy pan rozpracował już kilka formatów. A już miałem poświęcać na to weekend ;)
http://www.bendlins.de/nico/risen/

Proszę o zamknięcie tematu. Wkrótce rozpocznę ogólny temat o Risen w świeżo upieczonym dziale Modding.

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Październik 09, 2009, 14:56:25
Proszę o zamknięcie tematu.
Żarcik, prawda? :)

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Październik 09, 2009, 15:27:59
Nie widzę powodu, aby zamykać temat (może ktoś jeszcze ma tu coś do powiedzenia). Przeniosłem go też do działu modding.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Październik 09, 2009, 16:18:54
Proszę o zamknięcie tematu.
Żarcik, prawda? :)
Szczerze mówiąc: nie. Problem się rozwiązał, a mam nadzieję pociągnąć temat Risen w dziale moddingu nieco obszerniej.
Mam nawyk kłódkować zamknięte tematy  8)

No ale skoro nie lubicie tu niczego zamykać, niech sobie wisi ;)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Październik 09, 2009, 17:28:41
Ja czasem też modyfikowałem pliki zapisu gry hex edytorem, bo w niektórych grach to proste zadanie. Dlatego też w PP wprowadziłem szyfrowanie danych na zasadzie przestawiania bitów w każdym bajcie :D Wprowadziłem też pewien czynnik losowości żeby 2 zapisy gry przedstawiające to samo w kodzie wyglądały całkiem inaczej :) W sumie to tak z nudów to powstało ;)