Autor Wątek: W czym napisac managera??  (Przeczytany 4566 razy)

Offline rgrieco

  • Użytkownik
    • Travian.YoYo.PL

# Lipiec 12, 2006, 14:18:55
W czym najlepiej napisać managera piłkarskiego?? Coś w stylu Ligi Polskiej Manager, lub Football Managera. W czym te gry zostały napisane?  ???

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Lipiec 12, 2006, 14:33:05
mozesz w pascalu nawet napisac ;->

osobiscie wybral bym C++ bo akurat go sie ucze, ale takie cosik to w wiekszosci jest kwestia dobrej symulacji niz grafiki ;->

aha... to wcale nie jest takie proste na jakie wyglada bo odwzorowanie menadzerskiej kariery jest poprostu trudne, a dokladniej.. nie mozliwe w pelni do odwzorowania

Offline rgrieco

  • Użytkownik
    • Travian.YoYo.PL

# Lipiec 12, 2006, 14:41:49
Właśnie...najbardziej sie rozchdzi o te symulacje..zeby sie je dalo zniesc  ;) nie wiem czy pascal sobie z tym poradzi a pozatym to chyba wypadalo by jakiejs biblioteki uzyc  ???  :-\ niestety za duzo o tym nie wiem  :'(

Offline fofoo

  • Użytkownik
    • WebLog

# Lipiec 12, 2006, 14:43:42
Pewnie wezmiecie mnie za "pajtonowego fanatyka" ale trudno. Ja bym to zrobił w pythonie + python-gtk2 (interfejs stworzony w glade2) + python-sqlite (spokojne wystarczy) dodatkowo możnabybyło zastanowić sie nad zastosowaniem tego modułu http://simpy.sourceforge.net/, ale nie daje głowy że sie do tego nadaje, bo jeszcze nic z tym nie robilem.

EDIT:
Cytuj
Właśnie...najbardziej sie rozchdzi o te symulacje..zeby sie je dalo zniesc  Wink nie wiem czy pascal sobie z tym poradzi

Daje głowe że pascal sobie z tym poradzi, praktycznie każdy język programowania sobie z tym poradzi, wszystko zależy od Twojej implementacji tego problemu.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2006, 14:47:58 wysłana przez fofoo »

Offline matyssek

  • Użytkownik

# Lipiec 12, 2006, 14:45:10
Nie kieruj się tym w czym najlepiej napisać, bo każdy powie coś innego. Napisz w tym, czego się uczysz, w czym jest Ci po prostu najłatwiej. W każdym języku napiszesz to samo, to tylko kwestia jego znajomości.

pozdrawiam

Offline rgrieco

  • Użytkownik
    • Travian.YoYo.PL

# Lipiec 12, 2006, 14:51:47
pewnie masz racje...najlepiej (czyli i tak kiepsko  :P ) znap pascala. zna moze ktos biblioteki ktore by mi sie najbardziej przydale do napisania takiej gierki, chodzi mi najbardziej o symulacje (meczów)

Offline PlayeRom

  • Użytkownik
    • PlayeRom

# Lipiec 12, 2006, 14:53:16
Dobra symulacja nie zalezy od jezyka, tylko od twoich umiejetnosci a pisac mozesz w czym chcesz (jak wspomial matyssek). Ja, np. pisze wszysto w C/C++ i swego czasu managera tez skodzilem własnie w C.

Offline rgrieco

  • Użytkownik
    • Travian.YoYo.PL

# Lipiec 12, 2006, 15:02:34
OK czyli biore sie za pascala  ;D A sa moze jakies pozyteczne do tego projektu i wogole do robienia gier w Pascalu biblioteki ( A moze widzial ktos dobry tutorial o robienu gierki pod Pascala - to tak na marginesie :) )

Offline PlayeRom

  • Użytkownik
    • PlayeRom

# Lipiec 12, 2006, 15:07:23
Moze zainteresuj sie Object Pascal - stron, tutoriali, bibliotek do Delphi jest az za duzo  ;)

Offline rgrieco

  • Użytkownik
    • Travian.YoYo.PL

# Lipiec 12, 2006, 15:18:48
OK! A zna ktos do Delphi biblioteki ktore mogly by mi sie przydac...i jeszcze moze jakis tutorialik o grach w delphi  ::)

Offline matyssek

  • Użytkownik

# Lipiec 12, 2006, 15:22:31
No właśnie, nie będziesz miał większych problemów z przesiadką, a Delphi (Object Pascal) ma dużo większe możliwości.

Cytuj
stron, tutoriali, bibliotek do Delphi jest az za duzo ;)
Jak jeszcze kodziłem w Delphi, to aż tak na to nie narzekałem... :P

// EDIT:
zobacz linkowisko na w2b. --> http://regedit.warsztat.gd/warsztat/links.php?x=view&id=5

Offline nilphilus

  • Użytkownik
    • wordpress

# Lipiec 12, 2006, 15:42:19
a napoczatku zacznij od koncepcji, im wiecej zaleznosci tym lepiej ;-)

do zawodnikow typowe sily strzalu, drybling, szybkosc itp. ii morale ;->
do tego umiejetnosci menadzera w podnoszeniu tych morali ktore powinny odgrywac kluczowa role, do tego zmecznie po ostatnich meczach, wkoncu jak sie gra kazdy mecz to mozna przy ktoryms poprostu juz nie wyrabiac, poprostu poswiec minimum tydzien na przemyslenie tego, ale takie intensywne przez ten tydzien ;->
to gdzie sie gra, to  jak wypadly ostatnie mecze (kibice moge nie przyjsc) co wplynie na morale, ale to tylko to co ja bym uwzgledil napewno, bo menadzera mam w planach, ale do tego zwerbuje jeszcze kumpla jako pomocnika bo interesuje sie pilka nozna (ale programowaniem juz nie)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2006, 15:44:06 wysłana przez nilphilus »

Offline TeMPOraL

  • Użytkownik
    • devBlog

# Lipiec 12, 2006, 16:01:49
Ogólnie, jak już tu słusznie zwrócono uwagę, pisać możesz praktycznie w czym chcesz - prawie każdy język programowania nadaje się w mniejszym lub większym stopniu do gier. Najpopularniejsze są oczywiście C/C++ oraz Object Pascal [btw. słyszałem, że podobno Delphi stał się już oficjalną nazwą języka OP w wersji Borlandowej..]. Które wybierzesz - zależy od Ciebie, jednak jak zauważono nie język się liczy, ale właśnie projekt i te wszystkie kwestje z nim związane, które będziesz musiał przemyśleć. Jak sobie nie ułożysz w głowie i na papierze projektu, to niezależnie od wybranego języka i tak nie skończysz.

Pewnie wezmiecie mnie za "pajtonowego fanatyka"
Widziałem niedawno, jak jedna osoba pisała grę z użyciem Pythona na pewnym konkursie i przyznam, że byłem pod wrażeniem - nie tylko pomysłów w gierce, ale i tego, że Python sobie w tej dziedzinie tak dobrze radzi ;).

Pozdrawiam.

Offline rgrieco

  • Użytkownik
    • Travian.YoYo.PL

# Lipiec 12, 2006, 19:29:48
A co myślicie o napisani managera w e Flashu ?? Moglby miec wtegy przyjazny wyglad, mozna by wtedy nawet stworzyc podglad meczu 2D ?? (Flesha znam jeszcze malo ale ten manager to moglby byc powod zeby to zmienic  :P  ;D )
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2006, 22:06:55 wysłana przez rGrieco »