Autor Wątek: Source Engine  (Przeczytany 3510 razy)

Offline Divus

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2009, 09:20:51
Witam, co sądzicie o silniku firmy Valve? Na którym powstał Half Life 2, lub Counter Strike Source.
Czy fizyka tego silnika jest wystarczająca na te czasy, porównując silnik użyty w GTA IV.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline głos

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2009, 10:30:57
Witam, co sądzicie o silniku firmy Valve? Na którym powstał Half Life 2, lub Counter Strike Source.
Czy fizyka tego silnika jest wystarczająca na te czasy, porównując silnik użyty w GTA IV.

silnik fizyki Havok to ścisła światowa czołówka, a to właśnie ten silnik użyty został w HL2 (w starszej wersji oczywiście)

GTA 4? tu mam zgryz, nigdzie nie mogę znaleźć informcji jakiego silnika fizyki używa ta gierka,
bo euphoria takim silnikiem nie jest cyt: "euphoria is physics-engine independent and works with all commercially available engines". Wynika stąd że obok euphorii musieli użyć jeszcze właściwego silnika z którego euphoria korzysta.
Może też Havoka :). Jeżeli tak by było to Twoje pytanie jest zabawne :) , ale może tak nie jest. Czy ktoś wie z jakiego silnika fizyki korzysta GTA 4?

Offline Riddlemaster

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa

# Wrzesień 18, 2009, 10:42:48
Havok.

// @EDIT: internet kłamie :P
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2009, 10:52:43 wysłana przez Riddlemaster »

Offline yorp

  • Użytkownik
    • ProfessionGG Project

# Wrzesień 18, 2009, 10:51:09
a moze w sklad ich rage'a cos wchodzi, chociaz moze euphorium jako motion engine sam w sobie moze byc tez fizycznym silnikiem (?)

Riddle: jestes pewien ze Havok, masz na to jakis proofment dowód? nigdzie nie moglem przeczytac na 100% ze to havok..
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2009, 17:59:51 wysłana przez Charibo »

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2009, 10:51:23
GTA IV uzywa zmodyfikowanego Bulleta.

Offline głos

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2009, 10:55:58
GTA IV uzywa zmodyfikowanego Bulleta.

To już wiem dlaczego się nie chwalą :)
Czyżby bullet był lepszy od havoka?, bo na pewno jest tańszy :)

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2009, 11:08:39
GTA IV uzywa zmodyfikowanego Bulleta.

To już wiem dlaczego się nie chwalą :)
Czyżby bullet był lepszy od havoka?, bo na pewno jest tańszy :)
Na pewno ma gorsze narzedzie (bo wlasciwie ich nie ma), natomiast sama symulacja jest b. dobra. Do wiekszosci gier nada sie jakikolwiek z nich.

Offline głos

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2009, 11:29:00
Na stronie bulleta znalazłem ciekawe zestawienie przygotowane przez GD Magazine z sierpnia 2009 dotyczące popularności silników fizyki. Wynika z niego że kolejność (popularność) silników fizyki jest następująca:
1. PhysX 26.8%
2. Havok 22.7%
3. Bullet  10.3%
4. Ode      4.1%

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Wrzesień 18, 2009, 12:13:57
A jak mierzono tą popularność? Na reprezentatywnej próbie 1000 przechodniów?

Offline głos

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2009, 12:23:00
A jak mierzono tą popularność? Na reprezentatywnej próbie 1000 przechodniów?

:)

cyt: "surveyed over 100 senior developers of various development houses, mainly working on PC, PlayStation 3 or XBox 360."

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2009, 12:36:52
A jak mierzono tą popularność? Na reprezentatywnej próbie 1000 przechodniów?
No tak, bo Game Developer Magazine ankietuje farmerów z Texasu. :P

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Wrzesień 18, 2009, 13:41:32
cyt: "surveyed over 100 senior developers of various development houses, mainly working on PC, PlayStation 3 or XBox 360."

Właśnie o to mi chodziło. Kto wie, może farmerzy w Teksasie po godzinach dorabiają w gamedevie. ;)
A pytałem, bo zaskoczyła mnie przewaga PhysXa nad Havokiem. Mimo wszystko ten ostatni miałby przewagę, gdyby popularność mierzono ilością tytułów AAA (obsługujących dany silnik fizyczny), w które grałem. ;)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2009, 13:44:55 wysłana przez Dab »

Offline ConayR

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2009, 15:23:28
No tak, tytuły AAA w które Ty grałeś są lepszą próbą niż 100 senior devów w USA. :D

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Wrzesień 18, 2009, 16:17:41
A pytałem, bo zaskoczyła mnie przewaga PhysXa nad Havokiem.
PhysX zyskał ostatnio popularność głównie na PC. Dla mnie wynik też jest co najmniej zaskakujący. Havok nadal wydaje się być najpopularniejszy na konsolach i w dużych tytułach. ALe ciągle pokutuje przekonanie (zwłaszcza wśród średnio zorientowanych) że PhysX jest darmowy a Havok płatny, więc automatycznie się wybiera PhysX dla tytułów na PC.
Najlepiej to widać tutaj http://developer.nvidia.com/object/physx_good_company.html . Prawie same PC i w grach o których nikt praktycznie nic nie słyszał (niektóre linki nawet nie działają i odsyłają do jakiegoś spamu).
PhysX ma jedną bardzo złą rzecz. Konieczność instalowania RunTime w systemie. To jest totalne nie porozumienie.

therealremi

  • Gość
# Wrzesień 18, 2009, 17:03:25