Autor Wątek: [JavaApplet]Animacje  (Przeczytany 1372 razy)

Offline krzyfn

  • Użytkownik

# Wrzesień 13, 2009, 23:59:38
Tworzę dość prostą grę 2D w technologii JavaApplet. Interesuje mnie w jaki sposób wstawić do gry animacje. Sposoby które przychodzą mi do głowy to:

pliki *.png zawierające osobne klatki animacji
pliki *.gif zawierające kluczowe kawałki animacji

Jakie są inne sposoby na wstawianie animacji do gry?
Czy istnieje jakiś sposób aby sparametryzować animacje? Chodzi mi o to, żeby w trakcie gry np. zmieniać któryś kolor animowanego gifa na inny.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Wrzesień 14, 2009, 00:39:40
Czy istnieje jakiś sposób aby sparametryzować animacje? Chodzi mi o to, żeby w trakcie gry np. zmieniać któryś kolor animowanego gifa na inny.

Jeżeli wczytujesz obrazy (np. serie pngów), to dalej możesz z nimi zrobic co ci się podoba. Np. pozamieniac wszystkie czerwone piksele na niebieskie w danej klatce. Powiem szczerze nie wiem jak to działa z animowanym gifem.

Z tego co słyszałem to animowane gify są dośc toporne w obsłudze, są animowane na osobnym wątku, przez co źle się synchronizują z resztą gry. Mój kumpel kiedyś użył gifa i miał właśnie takie problemy.

Offline krzyfn

  • Użytkownik

# Wrzesień 14, 2009, 11:18:58
I nie ma innego sposobu na animacje?

Offline hubo

  • Użytkownik

# Wrzesień 14, 2009, 15:20:16
Chyba nikomu sie nie chce opisywac sposobu tworzenia animacji, na to sa cale tutoriale i rozdzialy w ksiazkach. Dla mnie to pytanie jest tak malo konkretne, ze roznie dobrze moglbys zapytac jak tworzyc gry w javie.

Zrob pierwszym sposobem, czyli png, wyswietlane w zaleznosci od stanu animacji. Albo skorzystaj z jakiegos silnika 2d, np pulpcore. Tam masz specjane klasy do odtwarzania animacji: http://www.interactivepulp.com/pulpcore/api/pulpcore/animation/Animation.html. Albo sciagnij sobie zrodla pulpcore i zobacz jak to zrobil ktos doswiadczony.

Offline krajew4

  • Użytkownik

# Wrzesień 14, 2009, 15:35:57
Kolega w pracy robił animacje na gifach, dobrze się temu nie przyglądałem, ale chyba działa to tak, że co repaint Twojej aplikacji rysuje się kolejna klatka animacji ;) Oczywiscie na .png tez mozna to zrobic, ale jezeli sprawdziłyby się gify to chyba lepiej pozostać przy tym ;)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Wrzesień 14, 2009, 15:55:45
Jeśli Ci nie przeszkadza paleta 256 kolorów... ;)