Autor Wątek: Programowanie PSP  (Przeczytany 4391 razy)

Offline Bronx

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 23:02:30
Jest tu ktoś kto pisze coś na PSP? Mam kilka pytań którą z bibliotek 2D polecacie, wiem że OSLib jest bardzo łatwy ale czy w związku z tym jest wydajny? Istnieje też port SDL'a na PSP ale jak wiadomo SDL korzysta tylko z procesora do renderowania więc szybki to on nie będzie? Trafiłem też na port HGE który to nazywa się JGE++ przejrzałem kilka demek i jestem pod wrażeniem a z tego co pamiętam to HGE jest naprawdę szybkim silnikiem jeśli mówimy o PC. ::)

W SDL'u jak i w HGE pisałem trochę na PC więc można powiedzieć że podstawy znam.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline zielok

  • Użytkownik
    • Games for android

# Sierpień 30, 2009, 23:26:57
Ja używam SDL głownie ze względu, że dzięki niemu wszystko co robiłem na inne platformy szybko i sprawnie przeniosłem na psp. Co do wydajności SDL to ja nie narzekam.

Offline Bronx

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 23:58:31
Jest tak jak napisałem, SDL nie korzysta z karty graficznej więc nie mogę zdecydować czy załadować plik do VRamu by przyśpieszyć renderowanie lub nie? :(

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Sierpień 31, 2009, 00:15:29
Ja używam SDL głownie ze względu, że dzięki niemu wszystko co robiłem na inne platformy szybko i sprawnie przeniosłem na psp. Co do wydajności SDL to ja nie narzekam.

A jakaś prosta implementacja OpenGL (OpenGL ES) zintegrowana z SDL jest na PSP?

Offline bojkar

  • Użytkownik
    • Profesjonalne aplikacje i strony internetowe

# Sierpień 31, 2009, 01:16:28
OpenglES jest rowniez softwarowy na PSP. Jedynie sprzetowe rysowanie z tego co sie orientuje jest dostepne tylko z api sonego.

Offline MDW

  • Użytkownik
    • www.encore-games.com

# Sierpień 31, 2009, 01:20:22
OpenglES jest rowniez softwarowy na PSP. Jedynie sprzetowe rysowanie z tego co sie orientuje jest dostepne tylko z api sonego.

Fuj. Wobec tego nie pytam więcej... :)

Dzięki za odpowiedź. :)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 31, 2009, 02:14:26
Fuj. Wobec tego nie pytam więcej... :)

Dzięki za odpowiedź. :)
Napisz, wiele ludzi będzie Ci wdzięcznych (i nic więcej...) :]

Offline Drakon

  • Użytkownik
    • Drakon place

# Sierpień 31, 2009, 12:28:20
OpenglES jest rowniez softwarowy na PSP. Jedynie sprzetowe rysowanie z tego co sie orientuje jest dostepne tylko z api sonego.

Fuj. Wobec tego nie pytam więcej... :)

Dzięki za odpowiedź. :)

Fuj Fuj:p Nawet nie zobaczył jak api wygląda a już wybrzydza :p A tak na poważnie to api sony wygląda prawie identycznie jak opengl... przynajmniej jeżeli chodzi o sprzętowy rendering.
http://downloads.sourceforge.net/minpspw/pspsdk-setup-0.9.5.exe - nieoficjalne sdk dla psp razem z kompilatorem,dokumentacją i przykładami (samples/gu).

Offline SirPrzymek

  • Użytkownik
    • ERROR Freeware Studio

# Grudzień 21, 2009, 19:51:36
Cytuj
Fuj Fuj:p Nawet nie zobaczył jak api wygląda a już wybrzydza :p A tak na poważnie to api sony wygląda prawie identycznie jak opengl... przynajmniej jeżeli chodzi o sprzętowy rendering.
http://downloads.sourceforge.net/minpspw/pspsdk-setup-0.9.5.exe - nieoficjalne sdk dla psp razem z kompilatorem,dokumentacją i przykładami (samples/gu).

api od sony .. ma sie rozumieć Devkit oryginalny ???? w jaki sposób można nabyć taki Devkit ?

Offline mi-ku

  • Użytkownik
    • miku DevBlog

# Grudzień 22, 2009, 02:41:33
Oryginalny DevKit mogą nabyć jedynie oficjalni developerzy Sony, a żeby takim zostać trzeba spełnić kilka konkretnych warunków. Do homebrew najlepiej zainteresować się tym co zrobiła społeczność zgromadzona wokół www.ps2dev.org (polecam forum tej witryny), czyli zmontowany homebrew DevKit do którego linka podal Drakon.

Offline SirPrzymek

  • Użytkownik
    • ERROR Freeware Studio

# Grudzień 22, 2009, 10:00:00
Oryginalny DevKit mogą nabyć jedynie oficjalni developerzy Sony, a żeby takim zostać trzeba spełnić kilka konkretnych warunków. Do homebrew najlepiej zainteresować się tym co zrobiła społeczność zgromadzona wokół www.ps2dev.org (polecam forum tej witryny), czyli zmontowany homebrew DevKit do którego linka podal Drakon.
Ja pisałem już homebrew na PSP ... ale zainteresowało mnie właśnie to jak zostać oficjalnym developerem Sony ( Na PSP store powstał dział gier PSP MINIS , mają one do 100mb i można te gry tylko z neta ściągać , nie da sie ich kupić na nośniku UMD )... Zainteresowało mnie właśnie tworzenie gier pod tym kątem . Próbowałem sie dowiadywać już w tej sprawie dzwoniłem na różne infolinie sony entertaiment i za każdym razem byłem odsyłany pod jakiś inny numer telefonu bądź mail , i nie mogłem sie nic konkretnego dowiedzieć . Szperając w googlach dowiedziałem sie że można niby nabyć taki DevKit za (tylko !!! ) 800 euro , ale do wyprodukowanej gry potrzeba wykupić jakiś PG ( nie wiem czy dobrze zapamiętałem ) od Sony za 4000 $ ( potrzebne to niby jest żeby oni zamieścili zrobioną gre na PSP Store ). Powiedzmy że mam kase na to wszystko ... tylko że no właśnie nie wiem już z kim sie kontaktować w tej sprawie, może ktoś z forumowiczów wie coś więcej na ten temat.

Offline KriS

  • Użytkownik
    • KriS

# Grudzień 22, 2009, 10:37:10
Ja pisałem już homebrew na PSP ... ale zainteresowało mnie właśnie to jak zostać oficjalnym developerem Sony ( Na PSP store powstał dział gier PSP MINIS , mają one do 100mb i można te gry tylko z neta ściągać , nie da sie ich kupić na nośniku UMD )... Zainteresowało mnie właśnie tworzenie gier pod tym kątem . Próbowałem sie dowiadywać już w tej sprawie dzwoniłem na różne infolinie sony entertaiment i za każdym razem byłem odsyłany pod jakiś inny numer telefonu bądź mail , i nie mogłem sie nic konkretnego dowiedzieć . Szperając w googlach dowiedziałem sie że można niby nabyć taki DevKit za (tylko !!! ) 800 euro , ale do wyprodukowanej gry potrzeba wykupić jakiś PG ( nie wiem czy dobrze zapamiętałem ) od Sony za 4000 $ ( potrzebne to niby jest żeby oni zamieścili zrobioną gre na PSP Store ). Powiedzmy że mam kase na to wszystko ... tylko że no właśnie nie wiem już z kim sie kontaktować w tej sprawie, może ktoś z forumowiczów wie coś więcej na ten temat.

Wszystko jest na scedev.

Offline pi1er

  • antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Maj 22, 2010, 00:27:07
Nie będę zakładał nowego tematu i śmiecił na forum, więc napiszę tutaj.
Czy jest ktoś kto używał wrapa biblioteki Allegro na PSP i udało mu się coś skompilować?

Sony jako korporacja swoje SDK upublicznia za grube dolary, zamiast iść śladami Apple czy Microshitsoftu i dać coś za darmo chociaż dla prywatnego użytku.
Chciałbym przekompilować kilka moich starych gier na PSP lub napisać coś nowego, jeżeli mógłby mi ktoś pomóc z którymś z SDK (obojętne mi czy minimalist czy toolchain, czy nawet SDL) to proszę o PW.
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2010, 00:32:35 wysłana przez pi1er1 »

bs.mechanik

  • Gość
# Maj 22, 2010, 14:04:32
Sony jako korporacja swoje SDK upublicznia za grube dolary, zamiast iść śladami Apple czy Microshitsoftu i dać coś za darmo chociaż dla prywatnego użytku.

Logicznym jest, ze sony tak nie robi. Konsola to nie telefon, a jesli mieliby cos udostepnic, to z pewnoscia nie byloby to sdk oparte o natywny jezyk.
I tak na prawde, nie trzeba byc nie wiadomo jakim developerem, zeby dostac devkita. 

Offline pi1er

  • antyspam
  • Użytkownik
    • Mój devblog!

# Maj 22, 2010, 18:23:27
Sony jako korporacja swoje SDK upublicznia za grube dolary, zamiast iść śladami Apple czy Microshitsoftu i dać coś za darmo chociaż dla prywatnego użytku.

Logicznym jest, ze sony tak nie robi. Konsola to nie telefon, a jesli mieliby cos udostepnic, to z pewnoscia nie byloby to sdk oparte o natywny jezyk.
I tak na prawde, nie trzeba byc nie wiadomo jakim developerem, zeby dostac devkita. 
No niby nie, ale 1,5k dolarów(!!) za devkita do jednej gry to ciut za dużo dla biednego pasjonata-zjadacza chleba.