Autor Wątek: Porządny symulator jazdy samochodem  (Przeczytany 2636 razy)

Offline Koder1991

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 19:27:51
Witam! Jakiś czas temu wpadłem na pomysł stworzenia dość porządnego, profesjonalnego symulatora jazdy samochodem, nie tylko osobowym. Autobus i TIR też wchodzą w grę. Chciałbym zrealizować mój plan, ale potrzebuję ku temu kilka wytycznych. Przede wszystkim zaznaczę, że moim ulubionym językiem programowania jest C# (ze względu na wyeliminowanie kłopotliwego zarządzania pamięcią w porównaniu do C++). W tym języku gry programuje się z tego, co mi wiadomo przy użyciu XNA. Trafiłem na stronę:

http://omegateloch.spaces.live.com/blog/cns!9B7979B113A61E6D!170.entry

Teraz stoję przed poważnym dylematem związanym z wyborem odpowiednich Engine'ów. Potrzebuję pomocy w tej właśnie kwestii.
Chciałbym, aby mój symulator był na bardzo wysokim poziomie, do ładowania terenu był wykorzystywany heightmapping, a silnik fizyczny oferował dokładny detektor kolizji i detale typu zawieszenie pojazdu. Do tego porządne dźwięki (FMOD for C#?).

Mam też pytanie związane z Contentem: Czy istnieje taka możliwość, aby XNA Game Studio nie kompilowało mi modeli do swojego formatu i zostawał format pierwotny, np. 3DS? W moim założeniu każdy użytkownik sam powinien móc stwarzać dodatki do symulatora, stąd nie chciałbym tego komplikować potrzebą kompilacji do formatu XNA.

Proszę o fachową poradę w kwestii wyboru Engine'ów. Zastanawiałem się nad Axiomem, ale nie wiem, jakie macie doświadczenia. Co do fizyki: Kompletne nic. Proszę o pomoc i komentarz w kwestii wybranego przeze mnie środowiska pracy. Pragnę pisać przy użyciu gotowych Engine'ów, bo dzięki temu zaoszczędzę dość czasu. :)

Jeszcze jedno na koniec: Co sądzicie o samym projekcie?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2009, 22:13:53 wysłana przez Koder1991 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 19:36:07
Myślę że jest to porywanie się z motyką na słońce ale życzę powodzenia :)

Offline Invincible

  • Użytkownik
    • Invincible

# Sierpień 30, 2009, 19:45:51
Po poście wnoszę że brakuje ci dużo umiejętności żeby napisać coś takiego ;)
Właściwie to nawet pojęcia o tym co chcesz napisać.


Ale powodzenia ;)

Offline heavymental

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 19:47:14
Co do silnika - Ogre3d. Chyba najlepszy darmowy silnik, z niewyobrażalnymi wręcz możliwościami - do tego, pomimo tego co usłyszeć można, łatwy do opanowania. Szybko i przyjemnie.
Początkowo pod C++ tworzony, jednak powstała teraz masa wrapperów pod i inne jeżyki -  także i C# (MOGRE)

http://www.ogre3d.org/
http://www.ogre3d.org/wiki/index.php/MOGRE

Z fizyka problemu także być nie powinno - do Ogre są i biblioteki silników znanych, dobrych, choćby proste Ode, lub potężny PhysX.


Projekt sam - fajna sprawa. Roboty jednak by symulatorem to było zapewne masa będzie. Znajomość samych aut, całego tego babrania się w działanie. Jeśli jednak ktoś kto lubi - to pewnie radochę z tworzenia tego mieć będzie;]

Offline głos

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 21:11:46
Spis silników fizyki dla XNA:

http://www.ziggyware.com/weblinks.php?cat_id=18

tylko wybierać :)

EDIT:

W tym języku gry programuje się z tego, co mi wiadomo przy użyciu XNA

Programować możesz nie tylko z XNA.
Zapoznaj się z:
OpenTK   http://www.opentk.com
TAO       http://www.taoframework.com
SlimDX    http://www.slimdx.org
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2009, 21:45:18 wysłana przez głos »

Offline Koder1991

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 22:21:45
Cytat: Invincible
Właściwie to nawet pojęcia o tym co chcesz napisać.

Rozwiń wypowiedź. :) Jestem miłośnikiem szeroko pojętej motoryzacji i wiem, jak działają pojazdy oraz co należałoby zrobić. Prosiłem o fachową poradę, Twój post mi nie pomógł.

Cytat: heavymental
Znajomość samych aut, całego tego babrania się w działanie.
Od kilku lat używam VirtualBusa, znam Poldzera, symulator Morannona, ponadto ATS, Maszyna... Prywatnie posiadam prawo jazdy kat. B. :)

@Heavymental i @głos: Dziękuję za fachową poradę, proszę innych o więcej porad czy opinii.

@głos: Spis dość pokaźny, ale czy polecisz mi jakiś konkretny engine?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 30, 2009, 22:23:48 wysłana przez Koder1991 »

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 22:25:22
Cytat: Invincible
Właściwie to nawet pojęcia o tym co chcesz napisać.

Rozwiń wypowiedź. :) Jestem miłośnikiem szeroko pojętej motoryzacji i wiem, jak działają pojazdy oraz co należałoby zrobić. Prosiłem o fachową poradę, Twój post mi nie pomógł.

Cytat: heavymental
Znajomość samych aut, całego tego babrania się w działanie.
Od kilku lat używam VirtualBusa, znam Poldzera, symulator Morannona, ponadto ATS, Maszyna... Prywatnie posiadam prawo jazdy kat. B. :)

@Heavymental i @głos: Dziękuję za fachową poradę, proszę innych o więcej porad czy opinii.

@głos: Spis dość pokaźny, ale czy polecisz mi jakiś konkretny engine?

A zdajesz sobie sprawę, ile z tym roboty ?

Offline Koder1991

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 22:29:07
Owszem. Mam jednak nadzieję, że w odpowiednim czasie zbiorę team i nie będę tego sam tworzył. Roboty jest na kilka ładnych lat. Sama dokumentacja wstępna to mnóstwo pracy.

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 22:31:19
Jak już decydujesz się na poważny projekt, to nie lepiej użyć C++ ?

Offline Koder1991

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 22:36:13
A w czym mu C# ustępuje?

Offline głos

  • Użytkownik

# Sierpień 30, 2009, 22:53:12
Spis dość pokaźny, ale czy polecisz mi jakiś konkretny engine?

Większość silników fizyki 3D na wskazanej stronie ma szablony samochodu lub pokazuje w swoich demach że takie modele da się wykonać. Musisz sam przeglądnąć przykłady, kody źródłowe, etc i podjąć decyzję który nada się do symulatora.