Autor Wątek: Gra z wysoko rozwiniętym AI  (Przeczytany 3906 razy)

Offline Pawlox

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2009, 12:00:42
@Do autora: już dawno są takie gry: MMORPG ;P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Sierpień 21, 2009, 16:13:06
Świat wykreowany z postaci, na które designer nie ma 100% wpływu nie będzie spójny. Ja bym takiej hiperrealistycznej gry nie kupił. Po co? Realizm mam za darmo i w olbrzymich ilościach.

No ale raczej chodzi tu o realistyczne zachowania postaci w nierealistycznym świecie, raczej na żywo nie spotkasz smoka, nie pomachasz magicznym mieczem, nie znajdziesz się w średniowiecznej osadzie i nie będziesz umiał podpalać swoich wrogów mrugnięciem oka. W takiej grze chodzi o to że znajdziesz się w sztucznym świecie objętym pewnymi spójnymi prawami. W takiej grze fabułę tworzył byś sam jako gracz! Dowiedział byś się np co mówią chłopi w osadzie i okazało by się że spiskują przeciwko królowi i masz do wyboru czy wydasz ich strażnikowi i dostaniesz nagrodę, czy przyłączysz się do tego spisku czy też nic nie zrobisz i poczekasz na to jak się losy gry same potoczą. W grze mógłbyś zająć się sprawami istotnymi dla wszystkich mieszkańców tego świata czy pomagać w kółko jednej osobie i widzieć jak układa ona swoje życie w świecie gry. Jeżeli AI było by naprawdę potężne gra była by niesamowicie ciekawa, grając nigdy byś nie wiedział co się dzieje i co się stanie, czy ktoś jest naprawdę dobry czy tylko udaje i sam musiał byś walczyć o zaufanie innych NPC w grze. Ja np jestem ogromnym fanem gier o wampirach, z chęcią wcielił bym się w takiego w grze i widział jak inni przemijają, królestwa upadają a inne się rodzą, widzieć historię pisaną przez grę w której na bieżąco uczestniczyłem i znają ją mieszkańcy świata gry :D

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2009, 16:25:27
Czy Ty aby nie żądasz zbyt wiele ?

   Popatrz na to z innej strony. Gdyby istniała sztuczna inteligencja która jest w stanie się nauczyć ludzkich zachowań to wyobraźmy sobie następującą sytuację. Jeśli sztuczna inteligencja musi się czegoś nauczyć to znaczy że musi na to poświęcić jakiś czas. Np. jak się rodzi człowiek to od razu nie mówi i nie biega tytlko uczy się wszystkiego od zera. Tak samo ta AI (ofc gdyby miała naśladować człowieka). Gdyby przyspieszyć proces uczenia się to może okazać się że grając w grę której akcja dzieje się w średniowieczu zobaczysz np. samolot bo jakiś NPC go wymyślił bo będąc genialnym przeszedł na inny poziom rozwoju. I tak po pierwszym queście zamiast machać mieczem będziesz uciekał przed "wieśniakami" w egzoszkieletach :D Nie o to chyba chodzi mając na myśli fabułę "pełną zwrotów akcji i trzymającą w napięciu" ? :D

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Sierpień 21, 2009, 16:54:51
@Mr.Protek
Gracz w takiej nie grze nie tworzyłby fabuły. Podobnie jak nie tworzysz fabuły w real life, byłbyś jeszcze bardziej zdany na łaskę i niełaskę NPCów niż w "klasycznych" grach.
Ogólnie rzecz biorąc, zakładasz grę, które będzie niczym innym jak Matrixem Wachowskich - myślące istoty uwięzione wewnątrz systemu, istniejące tylko dla niego. Gra okaże się klapą, to wyciągną wtyczkę?

Zresztą, do stworzenia takiej gry nie potrzeba AI - wystarczy Second Life w realiach fantasy ;) Przynajmniej wiedziałbym, że rozmawiam z prawdziwym człowiekiem. Uważam, że mam tylko jedno życie. I często brakuje mi w nim czasu rozmowę z ludźmi - rozmowa ze sztucznymi wytworami jest ostatnia rzeczą jaką pragnę :P
Ale system będący swoistym miksem Quake Live i Facebook API mógłby być ciekawy ;)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Sierpień 21, 2009, 17:14:58
Czy Ty aby nie żądasz zbyt wiele ?

Mnie się wydaję że nie, i raczej myślę że dało by się stworzyć mocne AI które korzystało by tylko z tego co oferuję świat gry więc nigdy nie zobaczysz w takiej grze samolotu i innych tego typu rzeczy. Nie mówię o tym żeby istoty w grze były idealne jak my, tylko po prostu niesamowicie rozumne, ale jednak ograniczone przez ten świat w którym są stworzone.

Gracz w takiej nie grze nie tworzyłby fabuły. Podobnie jak nie tworzysz fabuły w real life, byłbyś jeszcze bardziej zdany na łaskę i niełaskę NPCów niż w "klasycznych" grach

I właśnie o to chodzi, chcę takiej swobody i wielu graczy na pewno też :) Zresztą widać to po grach MMORPG w której nawet jak fabuła jest to gracze często nawet nic o niej nie wiedzą i nic ich ona nie obchodzi (niestety) :D Gra z prawdziwymi ludźmi ma wiele zalet, jednak gra z inteligentnymi NPC pozwoliła by wczuć się bardziej w klimat gry. Zresztą zawsze można było by narzucić jakąś startową fabułę, co to za problem?

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2009, 17:22:06
Efektem takiego AI byłoby całkowite załamanie stosunków towarzyskich w real-life. ( z powodów wiadomych )
Dziękuję, postoje.

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Sierpień 21, 2009, 17:31:56
Nawet dzisiejsze gry mogą doprowadzić do takich rzeczy co nie oznacza że trzeba się cofać przed postępem jeżeli do niego kiedyś dojdzie ;)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Sierpień 21, 2009, 17:32:42
Kwestia, czy urealnienie AI to jest postęp, czy ślepa uliczka. ;)

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Sierpień 21, 2009, 17:34:19
Efektem takiego AI byłoby całkowite załamanie stosunków towarzyskich w real-life. ( z powodów wiadomych )
Dziękuję, postoje.
I to niby coś złego?

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Sierpień 21, 2009, 17:37:35
Ja powiem tak, gry które dają nam największą swobodę są najbardziej popularne i są tylko 2 satysfakcjonujące rozwiązania, MMO albo AI.

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2009, 18:26:44
Efektem takiego AI byłoby całkowite załamanie stosunków towarzyskich w real-life. ( z powodów wiadomych )
Dziękuję, postoje.
I to niby coś złego?
Dla ciebie może nie. Dla części - tak.
Po prostu taka "interaktywność" o wątpliwej przydatności mnie nie rusza. Szkoda czasu, który można zmarnować na co innego, co bardziej wpływałoby na grywalność.

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Sierpień 21, 2009, 18:35:22
Efektem takiego AI byłoby całkowite załamanie stosunków towarzyskich w real-life. ( z powodów wiadomych )
Dziękuję, postoje.
I to niby coś złego?
Dla ciebie może nie. Dla części - tak.
Po prostu taka "interaktywność" o wątpliwej przydatności mnie nie rusza. Szkoda czasu, który można zmarnować na co innego, co bardziej wpływałoby na grywalność.

Przeczysz sam sobie, skoro mówisz że taka interaktywność cie nie rusza, to czemu uważasz że gra będzie przykuwać do ekranu tak bardzo że zapomnisz o realnym życiu?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 21, 2009, 19:52:47
Cytuj
Interaktywna gra RPG
Gry siłą rzeczy są interaktywne. ;) Jeśli nie były by interaktywne, to nie były by grami. ;)

Offline matmis

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2009, 20:47:10
Gdyby przyspieszyć proces uczenia się to może okazać się że grając w grę której akcja dzieje się w średniowieczu zobaczysz np. samolot bo jakiś NPC go wymyślił bo będąc genialnym przeszedł na inny poziom rozwoju.
A jak zostałbyś Mistrzem Gry tradycyjnego, papierowego rpg, którego akcja się dzieje w średniowieczu, to czy też by genialni NPCe tam zaraz wymyślali i konstruowali samoloty...?

Ogólnie rzecz biorąc, zakładasz grę, które będzie niczym innym jak Matrixem Wachowskich - myślące istoty uwięzione wewnątrz systemu, istniejące tylko dla niego. Gra okaże się klapą, to wyciągną wtyczkę?
Nie tak. W Matrixie Wachowskich inteligencja istot w symulowanej rzeczywistości nie jest sztuczna, opiera się na mózgach prawdziwych ludzi, włączonych do sieci przez fizyczne kabelki. A w tym wątku dyskutujemy wykorzystanie technik sztucznej inteligencji do symulowania zachowań i interakcji istot. Wyciąganie wtyczki takim nie zaszkodzi, zwłaszcza jeśli wcześniej zapiszemy ich stan na twardy dysk.

Nie mówię o tym żeby istoty w grze były idealne jak my, tylko po prostu niesamowicie rozumne
Rzeczywiście - tak *idealne* jak *my* to nigdy nie będą  ;D

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Sierpień 21, 2009, 21:07:17
Efektem takiego AI byłoby całkowite załamanie stosunków towarzyskich w real-life. ( z powodów wiadomych )
Dziękuję, postoje.
I to niby coś złego?
Dla ciebie może nie. Dla części - tak.
Po prostu taka "interaktywność" o wątpliwej przydatności mnie nie rusza. Szkoda czasu, który można zmarnować na co innego, co bardziej wpływałoby na grywalność.
Źle mnie zrozumiałeś... Napisałeś, że to byłoby całkowite załamanie stosunków towarzyskich, a teraz mi tu piszesz, że Ciebie to nie rusza. Skoro Twoim zdaniem to byłoby załamanie stosunków towarzyskich to znaczy, że Ciebie by to ruszyło :D


A tak BTW. jako twórców gier powinno nam zależeć na uzależnianiu graczy od naszych produkcji i sprawienie, że dużo ludzi będzie grało, co nam zapewni dobrobyt :D