Autor Wątek: Gra z wysoko rozwiniętym AI  (Przeczytany 4036 razy)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Sierpień 20, 2009, 20:44:04
Gdy tak ostatnio poczytałem o tych nowościach typu Milo (http://www.gametrailers.com/video/e3-09-lionhead-milo/50016) to doszedłem do takiej refleksji że jeżeli to jest prawdziwe pewnie za jakiś mniej lub bardziej odległy czas zaczną się kreacje naprawdę niesamowitych gier. No i pierwszy do głowy wpadł mi pomysł gry typu RPG w której ludzie z taką rozbudowaną sztuczną inteligencją żyją sobie swobodnie w tym sztucznym świecie, rozmawiają ze sobą ale także z tobą i to bezpośrednio, bez żadnych list dialogowych, po prostu rozumieją co do nich mówisz i masz wpływ na to co robią, wyobrażam sobie sytuacje w której targował bym się ze średniowiecznym kupcem, rozmawiał z przypadkowym przechodniem, czy rozkochiwał w sobie jakąś damę z królewskiego rodu ;D Już sobie wyobrażam reakcje tych sztucznych "ludzi" gdy z wysokim poziomem po pokonaniu strasznego potwora nękającego jakąś wieś został bym okrzyknięty bohaterem po czym piękne niewiasty rzucały by mi się na szyję :D Każda istota w grze miała by własne życie, i z każdą z nich mógłbyś uformować specyficzne wobec ciebie relację, mieć przyjaciół, wrogów, czy kochanki ;D. Można sobie tylko wyobrażać jakim niesamowitym doświadczeniem była by gra w coś takiego :) A jeżeli technologia pójdzie w dobrym kierunku coś takiego będzie na wyciągnięcie ręki... ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2009, 14:03:37 wysłana przez Mr.Protek »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2009, 20:52:44
Tak, tak, to jest prawdziwe ;)

myślisz, że gdyby to było prawdziwe to MS by tak cicho siedział?

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2009, 20:55:11
Każda gra jest z reguły interaktywna więc nie ma o czym dywagować ;)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Sierpień 20, 2009, 20:58:35
Każda gra jest z reguły interaktywna więc nie ma o czym dywagować ;)

Wiem że jest, ale chodzi mi o poziom tej interaktywności. ;) Nawet jeżeli nie teraz uważam że kiedyś będą gry takiego typu :)

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2009, 21:00:56
Zanim będą takie gry to o te niewiasty na razie będziesz musiał sam się zatroszczyć ;)

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2009, 21:27:28
Inna sprawa, jak głoszą niektóre komentarze, to "coś" jest "useless".
Nie lepiej poświęcić czas na wykreowanie złożonej fabuły, charakterów i świata ?

Offline Force

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 20, 2009, 21:31:36
Można by zrobić krzyżówkę gier strategicznej, ekonomicznej i rpg, ale nie, że każdy wypełnia te 3 funkcje, ale np. część graczy jest właścicielami miast/wiosek itp. tam żyją ich ludki komputerowe, które np. mają jakieś potrzeby złożone w stylu wybicia jakiegoś zwierzęcia, albo właściciela wiosek się nie lubią i chcą się ponawalać i zamiast wynajmować inne ludki komputerowe wynajmują innych graczy, którzy w grze biorą udział tylko w tej części rpg-owej. Czyli misje nie dają npc, ale prawdziwi gracze zmuszenie przez swoich komputerowych obywateli groźbą buntu i zbierają podatki od nich powoli wsie powiększają. Przynajmniej gra by nie obliczała by misji ani rozwoju miast. Trzeba by tylko ustalić odpowiedni poziom trudności dl każdej sekcji, a by nie każdy chciał być wojownikiem lub burmistrzem (choć przy dużej ilości wsi zaczną się podbijać, a przy małej ilości wojowników każdy kto dojdzie będzie mógł łatwo zdobyć zadanie). Wtedy na początku świat mógłby być mniej złożony, bo fabułe, zadania i sojusze tworzyliby inni gracze

Offline Nsuidara

  • Użytkownik
    • Site

# Sierpień 20, 2009, 21:32:19
Obecnie aż takiego potężnego AI nie ma... :P hmm ale jak już takie gry wymyślą ... to tylko patrzeć jak po mieście niedługo będą Roboty chodzić różnego rodzaju czy też ... auto kierowców... gorzej będzie jak Crakerzy to shakują i zamiast "dobre stosunki wobec ludzi" ... wystąpi takie coś jak w Matrixie czy Terminator ... no cóż... to też będzie ciekawe hehe

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2009, 21:34:42
to też będzie ciekawe hehe

Z pewnością ;) Jakoś nie wyobrażam sobie siebie w roli "akumlatora" dla robotów :)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Sierpień 20, 2009, 21:51:57
Akurat wydaje mi się że szybciej ludzie stworzą potężne AI niż mechanika pójdzie do przodu tak bardzo by stworzyć prawdziwie elastyczną i wrażliwą sztuczną rękę podobną do ludzkiej (By stworzyć cyborga) :D
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2009, 22:01:11 wysłana przez Mr.Protek »

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 20, 2009, 23:54:37
... wystąpi takie coś jak w Matrixie czy Terminator ... no cóż... to też będzie ciekawe hehe
http://pl.wikipedia.org/wiki/Etyka_Robotów

Offline matmis

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2009, 00:00:34
... a na razie to w dziedzinie interaktywności czekamy na więcej rpg w których równie często, co my zaczepiamy npc-ów, oni zaczepiają z sensem nas.

Offline Nsuidara

  • Użytkownik
    • Site

# Sierpień 21, 2009, 00:17:54
... wystąpi takie coś jak w Matrixie czy Terminator ... no cóż... to też będzie ciekawe hehe
http://pl.wikipedia.org/wiki/Etyka_Robotów
dlatego wspomniałem o chatowaniu urządzeń które maja si:P

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Sierpień 21, 2009, 03:22:03
Milo to kuglarstwo. Reaguje na określone słowa czy akcje.
Póki żaden komputer nie przejdzie testu Turinga, żadna postać z gry nie zbliży się do rzeczywistych zachowań. Co więcej, taka postać nie weźmie sobie charakteru, tekstu rozmów, zainteresowań. Maszyna musiałaby się uczyć, kojarzyć na sposób ludzki - każda postać musiałyby być indywidualną maszyną (choćby indywidualną w sensie logicznym, nie fizycznym).
Takie "postacie" musiałyby też znać wszystkie języki, w jakich wydana byłaby gra.

Maszyna bez znajomości rzeczywistej, ludzkiej psychiki nie stworzy ci ciekawego świata. Co najwyżej stworzy RPG ciekawe dla innych myślących, kojarzących i uczących się maszyn ;P
Zgadzam się z Deprecated, w RPG liczy się kreacja fabuły, świata. I musi być spójna! Świat wykreowany z postaci, na które designer nie ma 100% wpływu nie będzie spójny. Ja bym takiej hiperrealistycznej gry nie kupił. Po co? Realizm mam za darmo i w olbrzymich ilościach.

Offline matmis

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2009, 10:25:40
Nieciekawe są te rozważania o sztucznej inteligencji.

Na razie wystarczy, że do zwykłych RPG z listami dialogowymi dołączy się taki interfejs jak ma Milo/Natal, i gra będzie wyliczać na podstawie danych z kamerki i mikrofonu, czy postacie z którymi rozmawiamy nam ufają czy też wydaje im się, że kłamiemy lub wygłupiamy się, i jakie są nasze opinie o osobach obgadywanych - co będzie wpływać na rozmowę i jej efekty.

bez żadnych list dialogowych, po prostu rozumieją co do nich mówisz i masz wpływ na to co robią. (...)
Można sobie tylko wyobrażać jakim niesamowitym doświadczeniem była by gra w coś takiego :) A jeżeli technologia pójdzie w dobrym kierunku coś takiego będzie na wyciągnięcie ręki... ;)
A tymczasem poszukaj takich gier, w których nie ma list dialogowych, tylko swobodnie się wpisuje tekst wypowiedzi naszego bohatera. Może Cię zaciekawią.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2009, 10:35:55 wysłana przez matmis »