Autor Wątek: Silnik 2d  (Przeczytany 11715 razy)

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 19:30:19
To może i ja coś od siebie dopowiem. ;]

Nie wyobrażaj sobie silnika do gier 2D jako jakiegoś boskiego kodu(narzędzia) do tworzenia gier. To po prostu kod( różne funkcję, klasy, metody, własne typy danych ) który ma Ci ułatwić tworzenie gier. Innymi słowy silnik to kod ułatwiający pisać inny kod.
A to ciekawe co piszesz... Ja myślałem że to co opisałeś to framework ale co ja tam wiem.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline C'mons

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 21:28:18
No przykład jaki podałem może nie był trafny ale to choćby dlatego, że dla mnie jest tutaj cienka granica. Coś co napędza coś można nazwać silnikiem. Gdzie słowo "napędza" można pojmować w różny sposób - głównie metaforycznie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_%28informatyka%29
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_graficzny
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2009, 21:30:04 wysłana przez C'mons »

Offline sobol

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 21:34:26
Chodzi tylko o poziom abstrakcji. Jeśli tylko opakujemy funkcje OGLa w ten sposób, żeby zamiast glBegin / glEnd pisać drawRect to będzie framework, bo poziom abstrakcji się nie zmienia. Jeśli natomiast zamiast trójkątami zaczniemy się posługiwać modelami np. (tak MEGA uogólniając ;p) to będzie to silnik (aczkolwiek silnik silnikowi nie równy).

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 22:34:18
Mając silnik gry możemy stworzyć grę praktycznie bez modyfikacji czy nawet zaglądania do kodu korzystając z dołączonych narzędzi czy edytorów. Aczkolwiek tak jak sobol napisał: "silnik silnikowi nierówny".

Offline sobol

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 22:54:39
Oj nie nie absolutnie to co mówisz nie jest prawdą. Żeby jakiś twór był silnikiem, nie musi w nim być zawartych żadnych edytorów ;> Jak grę można zrobić bez kodu to mamy do czynienia z klikiem :D

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Sierpień 17, 2009, 22:55:23
Mając silnik gry możemy stworzyć grę praktycznie bez modyfikacji czy nawet zaglądania do kodu korzystając z dołączonych narzędzi czy edytorów. Aczkolwiek tak jak sobol napisał: "silnik silnikowi nierówny".
yyyy.. To co ty opisałeś to raczej modyfikowanie modeli i tworzenie etapów do gry, a nie tworzenie gry o.O
Silnik raczej nie posiada głównej pętli gry o.O

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 23:14:19
yyyy.. To co ty opisałeś to raczej modyfikowanie modeli i tworzenie etapów do gry, a nie tworzenie gry o.O
Silnik raczej nie posiada głównej pętli gry o.O
A czy gra bez żadnych etapów jest grą ? Tworzenie etapów to też tworzenie gry.

I wątpię żeby gotowe silniki były bez żadnych narzędzi. Nie kupuje się chyba silnika bez żadnych narzędzi. A poza tym nie napisałem że silnik gry = edytor/klik jak mi tu koledzy zasugerowali ;)

wine

  • Gość
# Sierpień 18, 2009, 16:01:42
Dzięki wszystkim za pomoc teraz już wiem co muszę zrobić żeby napisać silnik :) Pozdrawiam

Offline Nazar

  • Użytkownik

# Sierpień 19, 2009, 20:02:14
O ile dobrze pamiętam - Haaf'a Game Engine jest chyba sprzętowo wspomaganym silnikiem 2D.

wine

  • Gość
# Sierpień 19, 2009, 22:46:39
No to jest silnik 2d

Dzięki może się kiedyś przyda :)

Offline helghast15

  • Użytkownik

# Sierpień 31, 2009, 21:36:17
WITAM!

Chce z trzema kolegami zrobić na początek grę platformową... Tylko że jest problem, ponieważ nic nie wiemy na temat silnika graficznego... Pomożecie?? Nie wiemy czy mamy napisać i jak się za to zabrać...

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 31, 2009, 21:41:41
ponieważ nic nie wiemy na temat silnika graficznego... Pomożecie?? Nie wiemy czy mamy napisać i jak się za to zabrać...
1. Myślenie
2. Kombinowanie
3. Wyszukiwarka
4. Encyklopedie
5. Artykuły

Offline RedHot

  • Użytkownik

# Wrzesień 01, 2009, 17:21:18
Zapewne Warsztatowe Wiki to miejsce gdzie powinniście się wybrać.

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Wrzesień 01, 2009, 17:33:34
Chce z trzema kolegami zrobić na początek grę platformową... Tylko że jest problem, ponieważ nic nie wiemy na temat silnika graficznego... Pomożecie?? Nie wiemy czy mamy napisać i jak się za to zabrać...

To piszcie grę, a nie silnik :)

wine

  • Gość
# Wrzesień 01, 2009, 17:41:11
WITAM!

Chce z trzema kolegami zrobić na początek grę platformową... Tylko że jest problem, ponieważ nic nie wiemy na temat silnika graficznego... Pomożecie?? Nie wiemy czy mamy napisać i jak się za to zabrać...
:o Projekt nie doczeka stadium gdzie ilość linii kodu będzie liczbą trzycyfrową. Lepiej przeczytaj megatoutarial i jeżeli zapał nie znikinie to jakieś kursy C'Mon'a nt. Allegro5. I możesz pisać grę... za ok. 6 miesięcy  :)