Autor Wątek: Silnik 2d  (Przeczytany 11740 razy)

fallcoon

  • Gość
# Sierpień 17, 2009, 01:36:24
Witam!

Mam jedno małe pytanko, z czego składa się silnik do gry 2d i co minimalnie muszę wiedzieć żeby taki silnik napisać. A dodam, że zacząłem się uczyć języka c++, ale tylko od niecałego miesiąca, więc dużo o nim nie wiem, ale jakoś dobrze wchodzi do głowy, więc chce dalej pogłębiać swoją wiedzę na ten temat i przy okazji poznać coś nowego :)

Dziękuje Wszystkim z góry za pomoc i pozdrawiam!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline nikon69

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 02:54:22
hmm..

ogolnie tez chce napisac silnik tylko ze do 3d..

a co do Twojego pytania to odsylam do http://en.wikipedia.org/wiki/Game_engine a zwlaszcza do linijkek:
"
The core functionality typically provided by a game engine includes a rendering engine (“renderer”) for 2D or 3D graphics, a physics engine or collision detection (and collision response), sound, scripting, animation, artificial intelligence, networking, streaming, memory management, threading, and a scene graph.

"
Pozdrawiam,
n.

Offline Nazar

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 03:13:16
Wszyscy teraz po kilku tygodniach nauki C++ chcą już silniki pisać, najlepiej od razu w 3D. Ależ mamy ambitną młodzież :)

fallcoon

  • Gość
# Sierpień 17, 2009, 03:30:45
dzięki za odpowiedź - tylko troszkę angielski trzeba podszkolić :) ale tłumacz google nawet nie jest zły przynajmniej już mi to troszkę rozjaśniło :)

i życzę powodzenia w pisaniu silnika 3d, ja na razie się za te silniki nie zabieram, bo to dla mnie czarna magia, ale za silnik 2d bym mógł się zabrać i spróbować, nawet jak nie wyjdzie na razie to nic się przecież nie stanie, a nóż się uda i potem gra jakaś fajna wyjdzie, zwłaszcza że wczoraj mi się przyśniło kilka fajnych pomysłów i chciałbym je zrealizować :) tylko mam mały problem, że nie wiem zupełnie od czego zacząć, fajnie by było jak by ktoś mnie nakierował i powiedział zacznij od tego, poczytaj o tym, a potem już będzie z górki :)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Sierpień 17, 2009, 03:34:10

tylko mam mały problem, że nie wiem zupełnie od czego zacząć, fajnie by było jak by ktoś mnie nakierował i powiedział zacznij od tego, poczytaj o tym, a potem już będzie z górki :)
Nie uważasz że jak nie wiesz od czego zacząć, ba nawet nie wiedziałeś co chcesz robić, to nie powinieneś tego robić?

fallcoon

  • Gość
# Sierpień 17, 2009, 03:43:06
Nazar - no ambicja to podstawa mnie popycha do przodu i to właśnie dzięki niej zacząłem się uczyć c++ :)

rm-f - właśnie uważam, że chcę to robić, a początki są zawsze bardzo trudne, czasem długie, ale grunt to się nie poddawać :)

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 09:22:56
Ja bym do tego polecił nauczyć się podstaw opengl, zwykła grafika np. z SDL, winapi będzie za wolna chociaż czasami dobrze nadaje się do prostych gierek.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Sierpień 17, 2009, 10:20:39
if(exp!=true)fail();

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 10:36:23
Nie ma się czym przejmować że niewiele umiesz. Nauczysz się wszystkiego co trzeba w trakcie pisania silnika. Potem porzucisz projekt bo będą złe główne założenia i rozwiązania ale za to potem napiszesz od początku już dobry silnik. Oczywiście trochę to potrwa ale cóż. Nikt nie mówił że będzie łatwo.
A i czemu zaczynasz od silnika 2D ? W 3D masz praktycznie te same zagadnienia i problemy.

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 11:51:28
Krótko: polecam zacząć od pisania prostych gierek. Bez napisania co najmniej kilku ja sam nie bardzo bym sobie potrafił wyobrazić, jak powinien wyglądać taki silniczek 2D. Pomysły na gry na początek: klon ponga, bombermana, diggera, arkanoida, gomoku, top down shooter, etc.

fallcoon

  • Gość
# Sierpień 17, 2009, 12:46:12
Dzięki Wszystkim za odpowiedzi.

A chciałem zacząć od silnika 2d bo pomyślałem, że jest on łatwiejszy i że na pierwszy raz będzie lepiej zacząć od takiego silnika.
A co do klonów ponga i innych to właśnie też myślałem żeby na początek napisać takie gry, jakby mi się udało to taka gra podniosła by mnie bardzo na duchu :)

No to teraz dodatkowo zacznę naukę podstaw openGL`a :)

Offline Nazar

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 14:37:04
Bo często jest łatwiejszy. Najlepiej dla Ciebie chyba będzie skorzystać z jakiegoś gotowego silniczka - pokodzisz sobie trochę i zobaczysz, z czym to się je :)

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Sierpień 17, 2009, 16:04:14
fajnie by było jak by ktoś mnie nakierował i powiedział zacznij od tego, poczytaj o tym, a potem już będzie z górki :)

Zacznij od tego, poczytaj o tym, a potem już będzie pod górkę ;)

fallcoon

  • Gość
# Sierpień 17, 2009, 16:11:39
No właśnie mam gotowe silniki 3d na kompie (irrlicht i  ogre) ale na razie nie umiem z nich korzystać. Teraz zacząłem naukę SDL'a i nauka idzie do przodu :) Mimo, że same podstawy, w końcu to pierwszy dzień nauki, ale już mi się to podoba :) A silników 2d nie mogłem znaleźć - nawet nie znam ani jednej nazwy takiego silnika, a zawsze większą ochotę miałem napisać go sam :) zwłaszcza że teraz mam jeszcze wakacje to więcej czasu wolnego jest i można kodzić na okrągło :)

hehe ok poczytam o tym, tylko szkoda, że później pod górkę :) ale dam radę :)

Offline C'mons

  • Użytkownik

# Sierpień 17, 2009, 19:20:40
To może i ja coś od siebie dopowiem. ;]

Nie wyobrażaj sobie silnika do gier 2D jako jakiegoś boskiego kodu(narzędzia) do tworzenia gier. To po prostu kod( różne funkcję, klasy, metody, własne typy danych ) który ma Ci ułatwić tworzenie gier. Innymi słowy silnik to kod ułatwiający pisać inny kod.

Przykładowo pewnie wiesz jak się wyświetla jakiś tekst w konsoli w c++. Załóżmy że nie pasuje Ci taki sposób że jest on dla Ciebie niewygodny ale masz pomysł jak byłoby lepiej i wygodniej wtedy właśnie piszesz swoją funkcję do wyświetlania tekstu w konsoli która Ci odpowiada.