Autor Wątek: Dla zaawansowanych- Wieeeeel obiektow na duuuuzej mapie - optymalny algorytm  (Przeczytany 3219 razy)

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Sierpień 14, 2009, 12:13:56
jarekKatowice: nikt nie odpowie ci na serio bo:
1. błędy...
2. błędy
3. zrobiłeś wcześniej jakiś inny projekt w 2d?
4. edytowanie postów

Rozumiem, że może ci się wydawać to frustrujące, ale żeby otrzymać odpowiedź na poziomie ludzkim trzeba na ten poziom się dostać.

Wladekprogramista: zacznij rozróżniać kafle i sektory mapy.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline jarekKatowice

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2009, 14:59:59
jarekKatowice: nikt nie odpowie ci na serio bo:
1. błędy...
2. błędy
3. zrobiłeś wcześniej jakiś inny projekt w 2d?
4. edytowanie postów

Rozumiem, że może ci się wydawać to frustrujące, ale żeby otrzymać odpowiedź na poziomie ludzkim trzeba na ten poziom się dostać.

Wladekprogramista: zacznij rozróżniać kafle i sektory mapy.

w zasadzie nie odpowiadam na takie durne posty jak twoj (specjalnie z małej) ale tym razem zrobie wyjątek.   
Błędy - moze i byly pisalem bardzio szybko bo sie spieszylem a polskie znaki mam gdzies.
Jak ktos chce merytorycznie podyskutowac nie zwaza uwagi na takie glupoty chyba ze jest taki wodoleja jak ty i Tobie podobni. Zreszta w kraju takich nie brakuje. Wazniejsze jest zrobic szum o pierdoly niz pogadac na temat. Podejrzewam, ze jest to jakis sposob na łatanie braku wiedzy ,kompetencji itd. ALe to temat na inny watek i inne forum
Programuje w c++ okolo 9 lat jednak sa to szczegonie bazodanowe aplikacje biznesowe. Napisalem kilka prostych gierek (ćwiczebnych) w ktorych nie wystepowalo wiele obiektow. Nie powiem spodobalo mi sie i to bardzo dlatego chce sie powazniej zajac tematem by napisac cos fajego i tu wystawic.
pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2009, 15:02:24 wysłana przez jarekKatowice »

Offline jarekKatowice

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2009, 15:03:26
jarekKatowice: nikt nie odpowie ci na serio bo:
1. błędy...
2. błędy
3. zrobiłeś wcześniej jakiś inny projekt w 2d?
4. edytowanie postów

Rozumiem, że może ci się wydawać to frustrujące, ale żeby otrzymać odpowiedź na poziomie ludzkim trzeba na ten poziom się dostać.

Wladekprogramista: zacznij rozróżniać kafle i sektory mapy.



na koniec....kilka osob odpowiedzialo mi merytorycznie dzeki czemu pomogly mi bardzo - za co oczywiscie bardzo dziekuje

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2009, 15:08:23
Mimo wszystko tekst z polskimi znakami, akapitami i  znakami interpunkcyjnymi się lepiej czyta ;)

poopa

  • Gość
# Sierpień 14, 2009, 15:31:35
Nie ma sensu dzielić plansze na cztery sektory jeśli koleś chce mieć tysiące jednostek.
Może jakbyś robił strzelankę "massive multiplayer" to mógłbyś podzielić planszę na 4 serwery
Lepiej spróbować podzielić mapę na stosunkowo małe sektory, zresztą wielkosć sektora zależy od specyfiki gry.
Nawet kolizje były by zwalone między sektorami , jeśli było by ich 4. Minimalna ilość sektorów powinna wynosić 9,jeśli chcemy mieć normalne kolizje. Wtedy jednostka z sektora [3,3] sprawdzała by jednostki z sektorów : [3,3],[3,2],[2,3] (+ ewentualnie [2,2]) - zakładając że plansza wynosi [3,3].
Żeby nie było że się wypowiadam nie na swój temat: http://www.warsztat.gd/projects.php?x=view&id=791 
hehe... 9! Skad ty te liczby bierzesz? Dla twoich 9 masz zonka bo kazda grupe powinienes porownac ze srodkowa. jezeliw  niej bedziesz mial wiekszosc elementow to masz zonka nr2.

Nie chodzi o zadna ilosc grup/wezlow/sektorow... a o rozklad elementow w poszczegolnych wezlach/grupach/czesciach. Dla dużej ilości elementów to i tak powinna być hierarchia.
Sam bym się trzymał podzialu binarnego (bo najprostszy)... czyli 2 grupy grup... wow, jak to sie ma w porownaniu do twoich 9?
Oraz bym trzymal to posortowane wszedzie po x-ie i regularnie pilnowal co sie dzieje przy pomocy quasi - plane sweeping.
Koncepcyjnie się z tego robi spory bajzel, ale efektywność wysoka.

poopa

  • Gość
# Sierpień 14, 2009, 17:52:21
hehe... 9! Skad ty te liczby bierzesz? Dla twoich 9 masz zonka bo kazda grupe powinienes porownac ze srodkowa. jezeliw  niej bedziesz mial wiekszosc elementow to masz zonka nr2.
zgadzam się że przy 9 , każda jednostka z każdego sektora(kafla) , sprawdzała by jednostki z środkowego sektora(kafla) ;D

Nie chodzi o zadna ilosc grup/wezlow/sektorow... a o rozklad elementow w poszczegolnych wezlach/grupach/czesciach. Dla dużej ilości elementów to i tak powinna być hierarchia.
Sam bym się trzymał podzialu binarnego (bo najprostszy)... czyli 2 grupy grup... wow, jak to sie ma w porownaniu do twoich 9?
Wiem że nie ma porównania(w wydajnosci) do moich 9,ale 9 to logiczne minimum :D

Oraz bym trzymal to posortowane wszedzie po x-ie i regularnie pilnowal co sie dzieje przy pomocy quasi - plane sweeping.
Koncepcyjnie się z tego robi spory bajzel, ale efektywność wysoka.
Ja tam wolę tablice,zresztą tego co napisałeś nie całkiem rozumiem ???

poopa

  • Gość
# Sierpień 14, 2009, 17:53:25

w zasadzie nie odpowiadam na takie durne posty jak twoj (specjalnie z małej) ale tym razem zrobie wyjątek.   
Błędy - moze i byly pisalem bardzio szybko bo sie spieszylem a polskie znaki mam gdzies.
Jak ktos chce merytorycznie podyskutowac nie zwaza uwagi na takie glupoty chyba ze jest taki wodoleja jak ty i Tobie podobni. Zreszta w kraju takich nie brakuje. Wazniejsze jest zrobic szum o pierdoly niz pogadac na temat. Podejrzewam, ze jest to jakis sposob na łatanie braku wiedzy ,kompetencji itd. ALe to temat na inny watek i inne forum
Programuje w c++ okolo 9 lat jednak sa to szczegonie bazodanowe aplikacje biznesowe. Napisalem kilka prostych gierek (ćwiczebnych) w ktorych nie wystepowalo wiele obiektow. Nie powiem spodobalo mi sie i to bardzo dlatego chce sie powazniej zajac tematem by napisac cos fajego i tu wystawic.
pozdrawiam


Ze względu na jakikolwiek brak kompetencji u mnie a także z tego powodu, że chciałbym połatać mój brak wiedzy stwierdzam, że straciłeś ostatnie swoje 9 lat. Człowieku, wydrukuj to co napisałeś wcześniej i przeczytaj to kilka razy zanim będziesz pluł na innych.
Pozdr.
Grzybol

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2009, 18:07:05

w zasadzie nie odpowiadam na takie durne posty jak twoj (specjalnie z małej) ale tym razem zrobie wyjątek.   
Błędy - moze i byly pisalem bardzio szybko bo sie spieszylem a polskie znaki mam gdzies.
Jak ktos chce merytorycznie podyskutowac nie zwaza uwagi na takie glupoty chyba ze jest taki wodoleja jak ty i Tobie podobni. Zreszta w kraju takich nie brakuje. Wazniejsze jest zrobic szum o pierdoly niz pogadac na temat. Podejrzewam, ze jest to jakis sposob na łatanie braku wiedzy ,kompetencji itd. ALe to temat na inny watek i inne forum
Programuje w c++ okolo 9 lat jednak sa to szczegonie bazodanowe aplikacje biznesowe. Napisalem kilka prostych gierek (ćwiczebnych) w ktorych nie wystepowalo wiele obiektow. Nie powiem spodobalo mi sie i to bardzo dlatego chce sie powazniej zajac tematem by napisac cos fajego i tu wystawic.
pozdrawiam


Ze względu na jakikolwiek brak kompetencji u mnie a także z tego powodu, że chciałbym połatać mój brak wiedzy stwierdzam, że straciłeś ostatnie swoje 9 lat. Człowieku, wydrukuj to co napisałeś wcześniej i przeczytaj to kilka razy zanim będziesz pluł na innych.
Pozdr.
Grzybol
Witamy Grzybola, domyślam się, że to jedyny post jaki będzie z tego konta?

Offline Nsuidara

  • Użytkownik
    • Site

# Sierpień 14, 2009, 18:21:39
w zasadzie nie odpowiadam na takie durne posty jak twoj (specjalnie z małej) ale tym razem zrobie wyjątek.   
Błędy - moze i byly pisalem bardzio szybko bo sie spieszylem a polskie znaki mam gdzies.
Stanowczo to nie jest poprawne podejście... ograniczasz się...

Jak ktos chce merytorycznie podyskutowac nie zwaza uwagi na takie glupoty chyba ze jest taki wodoleja jak ty i Tobie podobni. Zreszta w kraju takich nie brakuje.
Bardzo rzadko tutaj wypowiadam się, raczej jestem osobą obserwującą wydarzenia, ale człowiecze najpierw na Siebie spójrz a dopiero oceniaj innych...

Wazniejsze jest zrobic szum o pierdoly niz pogadac na temat. Podejrzewam, ze jest to jakis sposob na łatanie braku wiedzy ,kompetencji itd.
1. Celem tego założenie tematu przez Ciebie jest "PYTANIE". Pytania są zwięzłe i krótkie... a zobacz co tyś napisał...
Na dodatek jest wiele podobnych tematów. Wystarczy tylko odpowiednio znaleźć i ułożyć te puzzle.
2. Gdzie jest twoja forma grzecznościowa ? Treść / Ortografia / Składnia - pisanie czegoś na szybkiego jest nieperfekcyjne
3. Tworzysz problemy, ktoś upomniał się "Błędy Błędy..." a tu taki krzyk

ALe to temat na inny watek i inne forum
Niekoniecznie.

Programuje w c++ okolo 9 lat jednak sa to szczegonie bazodanowe aplikacje biznesowe.
Programista z stażem 9 letnim i nie ma toku i wyobraźni programisty...

Napisalem kilka prostych gierek (ćwiczebnych) w ktorych nie wystepowalo wiele obiektow. Nie powiem spodobalo mi sie i to bardzo dlatego chce sie powazniej zajac tematem by napisac cos fajego i tu wystawic.
Programowanie Strukturalne, masz wielki problem do rozwiązania ? Jak do niego pochodzisz ?
- bierzesz dzielisz ten duży problem na mniejsze problemy a potem idziesz ku górze (metaforycznie) - niektórzy umieją przeskoczyć pewien stopień problemów od razu...
To odnośnie "prostych gierek" a tego co chcesz zrobić.

ps. Nie będę odpowiadać na kontra ataki do mnie ^^ nie mam apetytu na takie dyskusje - bo nie mają sensu bo nikt nie wyciąga wnioski... przeważnie

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2009, 18:43:31
Do autora tego tematu: Kup sobie jakąś książkę o programowaniu gier (oczywiście poza słownikiem). Poczytasz to może nie będziesz wyskakiwał z takimi "problemami".

Po sposobie pisania (a raczej pseudopisania), formułowania pytań i definiowania problemów od razu widac że mamy do czynienia z osobą lekko mówiąc ************ więc nie dziw się że tak Cię tutaj traktują.

Offline matmis

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2009, 20:18:43
W regulaminie tego forum punkt 7 głosi m.in. "staraj się nie popełniać błędów ortograficznych".

poopa

  • Gość
# Sierpień 14, 2009, 20:49:59
Oraz bym trzymal to posortowane wszedzie po x-ie i regularnie pilnowal co sie dzieje przy pomocy quasi - plane sweeping.
Koncepcyjnie się z tego robi spory bajzel, ale efektywność wysoka.
Ja tam wolę tablice,zresztą tego co napisałeś nie całkiem rozumiem ???
Masz planszę podzieloną na pół... masz dwie (przyjmijmy równe) kolekcje obiektów. Obie kolekcje są posortowane po pozycji w osi x. Czyli czym dalszy element na liście, tym dalej na osi x stoi.

Porównanie tych dwóch kolekcji zacznę od porównania ostatniego elementu kolekcji A z pierwszym elementem kolekcji B. Jeżeli są odpowiednio daleko od siebie w osi X to mogę być pewien że wszystkie elementy obu zbiorów są od siebie wystarczająco daleko i nie wymagają żadnego porówania.

No wygooglaj po prostu "plane sweeping". Albo kup ode mnie książkę w dobrym stanie za 50 zł z przesyłką. Tam to jest wytłumaczone... kod co prawda jest w Javie ale algorytmy są tłumaczone po ludzku.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2009, 20:53:13 wysłana przez poopa »

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Sierpień 15, 2009, 11:25:18
Ale mi dopiekłeś, że napisałeś "twój" z małej, no ja nie mogę, przez cały dzień mnie ze złości targało.
Nie chodzi mi o polskie znaki, niektórzy przyzwyczaili się pisać bez, a wynika to z możliwości technologicznych internetu w zamierzchłych czasach(chociaż w twoim przypadku to pewnie nie to), ale chodzi mi o takie rzeczy(tylko z pierwszego postu):
Cytuj
oparcio(oparció -> oparciu?)
albo naj jedna(naj? z kontekstu wnioskuję, że to mają)
zycia teo swiata(może tylko literówka, ale można się długo nad sensem zastanawiać)
 
Oczywiście nie wypisze tu wszystkich błędów merytorycznych(musiał bym zacytować cały post...)
Ważna też jest umiejętność edycji postów. Nie powstała ona po to, aby utrudnić nam życie.
Co do wodolei, to zrozum, że jeśli nie zaczniesz pisać w naszym języku, a nie jakiejś gwarze(polsglish?), to nikt nie będzie traktował cię serio.

@down, skoro nie czytałeś, to po co podajesz rozwiązanie na chybił trafił?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2009, 17:09:28 wysłana przez ShadowDancer »

Offline yorp

  • Użytkownik
    • ProfessionGG Project

# Sierpień 15, 2009, 11:56:09
wy to sie jak zwykle bardziej produkujecie na opiepszaniu niz na pomocy...

QuadTree lub SAT, ale nie wiem o co dokladnie chodzi w temacie, bo nie czytalem i na pewno czytac nie bede dalej. Poszukaj sobie tych terminow i poczytaj o nich to Ci sie umysl rozjasni..