Autor Wątek: blender  (Przeczytany 5711 razy)

Offline Divus

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2009, 23:37:09
Cześć, ostatnio zacząłem interesować się blenderem, mam parę pytań do osób obeznanych w tym programie.
Czy można stworzyć dobrą grę w tym programie. Tak żeby wycisnęła parę niezłych FPS'ów.
Żeby nie było tak że gram a tu nagle zawiecha itp. Jakie są gry w blenderze (znane) jeśli takie są proszę napisać. Czy można stworzyć grę na pozór Gothica?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2009, 23:38:09
eee...
gry na miarę gothica się pisze, a nie kilka ;)

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2009, 23:39:28
Ale zależy którego Gothica ? Bo ten ostatni był tak skopany że w notatniku lepiej byś napisał :P

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2009, 23:40:18
Ale zależy którego Gothica ? Bo ten ostatni był tak skopany że w notatniku lepiej byś napisał :P
Na patchu CP 1.71 dało się ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2009, 14:40:21 wysłana przez Deprecated »

Offline Divus

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2009, 23:40:56
chodziło mi o II, i tak mam w planach zrobienie gry  ::) z niewymagającą grafiką. Bo przecież w grach RPG nie liczy się grafa tylko fabuła. Proste modele coś jak WoW.

Offline skoti

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2009, 23:41:31
eee...
gry na miarę gothica się pisze, a nie kilka ;)
W blenderze się piszę gry - tylko, że w pythonie uruchamia się funkcje z silnika napisanego w C/C++.

Offline Divus

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2009, 23:43:54
#up
można proście napisać?
z tego co tutaj widać http://www.youtube.com/watch?v=_V-p_v68plg&feature=related blender nie jest taki zły, ale pewnie nie wytrzyma takiego obciążenia. Jak gra nad którą będzie siedzieć się z 60h



.
Jaki możecie polecić silnik, dla początkujących (zero wiedzy nabytej)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2009, 23:54:12 wysłana przez Divus »

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2009, 23:53:33
yhy...
powodzenia ;)


Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2009, 23:56:58
Wiesz... na tym filmiku jest plansza 5x5m, z paroma bardzo słabymi meshami, słabymi efektami, brak fpsów ... Jednym słowem po prostu weź się za pisanie własnego silnika ;)

Offline Buyuk

  • Użytkownik
    • Mój blog ;]

# Sierpień 03, 2009, 23:59:10
dla początkujących mogę polecić tąhttp://www.blender.pl/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=2&id=8&Itemid=9 stronę. Poczytaj sobie, może coś ci da, ja sie obsługi blendera uczyłem z tutkow na tej stronie, i uważam że są całkiem niezłe;]

Offline Tomcat

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2009, 00:03:11
Blender ma w sobie Game Engine, może i ma możliwości, kwestia gustu. Ale niestety komercyjne tytuły w nim powstają co mówi samo za siebie. Blender jest bardzo dobry jako program graficzny, do tworzenia modeli scen i obiektów, animacji itd do gry. Jeżeli chodzi o jakiś silnik to lepiej poszukaj i poczytaj trochę na forum o tym. Poza tym skorzystaj z tego Link

Offline Buyuk

  • Użytkownik
    • Mój blog ;]

# Sierpień 04, 2009, 00:05:38
@up: zgadzam się, komercyjne projekty w blenderze... troszke za mało możliwości, ale oczywiście program dobry jak już powiedziałeś do modelowania i animacji.

A co do jakiegoś projektu, to był takowy na warsztacie jakiś pisany całkowicie w blenderze. Jak sobie przypomne tytuł to podam.

Offline Tomcat

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2009, 00:11:59
Nie wiem jak na Warsztacie, ale w Sieci można znaleźć kilka poważnych projektów stworzonych w Blender Game Engine, który dodatkowo ma być doszlifowany w wersji 2.50, pożyjemy zobaczymy. Jeżeli autor posta chce, to niech spróbuje coś w nim stworzyć. Zawsze zdobędziesz jakąś wiedzę ;) pytanie o jej użyteczność może być sporne, ale biegłość w obsłudze samego programu na pewno się przyda :) ale zdecydowanie w taki sposób nie stworzysz nic podobnego do Gothica :P

Offline Vuler

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2009, 00:22:47
Jest nawet polskojęzyczna strona poświęcona tworzeniu w Blender Game Engine - http://troman.pl/

Offline skoti

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2009, 01:24:21
BGE zyskał ostatnio duże możliwości dzięki obsłudze shaderów GLSL (http://www.youtube.com/watch?v=f8SZEmETxp0), jednak póki co wszystkie shadery trzeba pisać ręcznie, z tego co pamiętam nie ma dostępu do fbo (tylko stare powolne kopiowanie do tekstury), nie wyświetla siatki za pomocą vbo (tylko tryb bezpośredni - jest to teraz przepisywane w projekcie GSoC, ale póki co korzysta z najpowolniejszego dostarczania karcie graficznej wierzchołków, dodatkowo wszystko w pythonie (no poza kostkami logiki). Do bardzo prostych gierek czy prezentacji multimedialnych się nadaje, ale do poważniejszych rzeczy musi dorosnąć (na co jednak za bardzo się nie zanosi, bo mało osób jest zainteresowanych jego rozwojem).