Autor Wątek: Havok - problem z animacją + ragdoll.  (Przeczytany 904 razy)

Offline bananu7

  • Użytkownik
    • komiks RFMN

# Lipiec 30, 2009, 12:32:35
Ech... tydzień walki, szukania, pisania na ichnim forum - nic.
Jestem padnięty, wykończony i zrezygnowany, więc ten wątek to moja ostatnia nadzieja. Jeśli jest tu ktoś znający Havok Physics+Animation, bardzo proszę o pomoc.

Sprawa przedstawia się następująco - Najprostsza możliwa konstrukcja animowanej postaci, która jednocześnie będzie ragdollem. Jest coś takiego w demach - hkRig.hkx i hkRagdol.hkx, do tego dali parę animacji typu WalkLoop i RunLoop. Po przeklepaniu i lekkim pozmienianiu kodu z podręcznika wszystko zadziałało pięknie.
Więc w czym problem? Zrobiliśmy swojego ragdola i szkielet do niego. Po niedługim czasie udało nam się naprawić wszystkie błędy wyrzucane przez silnik. Niestety w tym momencie pojawił się ZONK. Krótko mówiąc, postać zachowuje się, jakby była totalnie sztywna - nie pomaga zmiana siły na wiązaniach (Powered Constraints), zmiana MotionState ciał - czym w niego nie rzucić, jest idealnie statyczny. W przykładowych modelach kości zwisają luźno, a u niego są idealnie w reference pose. Co ciekawe, działa na niego grawitacja...

Nie mam już pomysłu, co może być nie tak. Wszystkie pliki z animacjami wydają się poprawne, i są dobrze ładowane. Rig pasuje do szkieletu ragdolla, mappery działają w porządku.

Będę naprawdę niesamowicie wdzięczny za pomoc.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych