Autor Wątek: irrlicht rozróżnianie powierzchni  (Przeczytany 1450 razy)

Offline stalker

  • Użytkownik

# Lipiec 21, 2009, 14:59:23
witam potrzebuje wskazówek a najlepiej przykładów jak w irrlichcie rozróżniać powierzchnie. Chodzi mi o to aby pojazd po najechaniu na błoto zachowywał sie inaczej jak podczas jazdy po wodzie czy asfalcie. 

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline taki_tam

  • Użytkownik

# Lipiec 21, 2009, 16:02:09
Irrlitch wg. mnie nic do tego nie ma. Trzymaj informacje w poligonach np:

TGround = record
  ...
  iGrountType: Integer;
  ...
end;

Dla GroundType:
1 - trawa
2 - piach
3 - błoto
4 - śnieg

np. w jakiejś tablicy trzymasz wszystkie informacje i do silnika fizyki je przekazujesz.

Pozdrawiam! ;)

Offline bananu7

  • Użytkownik
    • komiks RFMN

# Lipiec 30, 2009, 12:34:46
Generalnie takie rzeczy najlepiej właśnie trzymać w silniku fizyki ...

Offline Patryk N.

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2009, 04:54:56
Irrlicht nie ma z tym nic wspólnego. Za właściwości materiału zwykle odpowiada tak jak już wspomiał bananu7 silnik fizyczny. Dla przykładu w Bullet'cie, z którego sam korzystam (przy okazji bardzo polecam ten silnik), do tego typu operacji służą mni. klasy btMultimaterialTriangleMeshShape oraz btMaterial. Podałem tą informację dlatego, że Bullet ma otwarte źródła, więc jeśli korzystasz z własnego silnika fizycznego możesz "podpatrzeć" jak to tam jest zaimplementowane.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2009, 05:00:42 wysłana przez Patryk N. »