Autor Wątek: Jaki pomysł zostanie "przyjęty". Na jakie 'światy' dzielić grę?  (Przeczytany 1569 razy)

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2009, 12:07:21
Zacząłem pisać grę platformową 2D dla dzieci. Nie miałem grafiki więc powstawiałem jakąś zastępczą. Miałem ogólną wizję, jak chcę żeby ta wyglądała.
Teraz przyszło mi kupować grafikę, więc muszę wiedzieć dokładnie czego chcę, a tu nagle uświadamiam sobie, że nie wiem xD
Nie wiem co jest najlepiej "sprzedawane"... Chodzenie człowiekiem po mieście i zbieranie kasy, czy może chodzenie zwierzakiem i zbieranie jedzenia.
Ja osobiście myślałem nad pandą, która by ratowała dzieci porwane z "wioski pan" (lol), ale nie wiem czy to jest dobry pomysł ;P
Byłbym wdzięczny za jakieś opinie, uwagi...

Druga sprawa to światy.
Podzielić grę na 4 światy? (typu lodowy, wiosenny, mroczny itp. ) ? Tutaj też nie za bardzo wiem jak to podzielić ;| Chciałbym nie robić na razie lodowego świata bo chciałbym, żeby to pojawiło się w drugim wydaniu gry (świąteczny dodatek czy coś takiego).
Jakie jest wasze doświadczenie w tej sprawie?

Pozdrawiam
Moriquendi

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline BartMax

  • Użytkownik
    • Mobile Wings

# Lipiec 15, 2009, 15:03:46
Hmm platformowki. Nigdy zadnej nie wydalem. Jezeli chodzi o zwierzaki to moglbys podejrzec gre Jazz Jackrabit(o ile sie nie myle to gra ma kolorowe, jak i mroczne lokacje). Jesli chodzi o poruszanie sie chlopcem, to wzorowalbym sie na na Heart of Darkness. Bardzo podobaly mi sie mroczne klimaty z tej gry. W sumie nie wiem czy te gry sa targetowane do dzieci :) Ale zawsze mozesz szukac w nich inspiracji.

Offline dario

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2009, 18:00:23
Hej ;)

Jeżeli grę planujesz wydać, to sprawdź jaką ofertę mają wydawcy do których ewentualnie będziesz udeżał. Dowiesz się jakiej gry nie zrobić (np. nie o żabie bo już taką mają, a druga im nie potrzebna) i jakie gry preferują w swoim wydawnictwie.

Przeważnie, w grach dla dzieci, stawia się na zwierzęta, lub na znane (nie z żadnej bajki, tylko charakterystyczne) postacie np. mikołaj, elf, krasnolud.

Cytuj
Nie wiem co jest najlepiej "sprzedawane"...

To wie najlepiej wydawca, dlatego robienie gry w ciemno, może się nie opłacić.

Cytuj
Chodzenie człowiekiem po mieście i zbieranie kasy, czy może chodzenie zwierzakiem i zbieranie jedzenia.
Ja osobiście myślałem nad pandą, która by ratowała dzieci porwane z "wioski pan" (lol), ale nie wiem czy to jest dobry pomysł ;P

Zwierzak też może chodzić i zbierać monety ;) Panda to dobry pomysł, ale nazwy własne w stylu "wioska pan" możesz sobie darować. Na 99% będą chcieli żeby to usunąć, lub zmienić ;)

Cytuj
Podzielić grę na 4 światy? (typu lodowy, wiosenny, mroczny itp. ) ? Tutaj też nie za bardzo wiem jak to podzielić ;| Chciałbym nie robić na razie lodowego świata bo chciałbym, żeby to pojawiło się w drugim wydaniu gry (świąteczny dodatek czy coś takiego).

Na ile światów podzielisz grę, to już twoja sprawa. Myślę że w takich grach, absolutne minimum to 3. Wszystkie muszą być charakterystyczne, dlatego często stosuje się podziały zimowy/letni + coś jeszcze. Ale tak być nie musi. Możesz zrobić np. tropikalna wyspa, jezioro, bagna, las, pustynia, dżungla, jaskinia, księżyc, czy co tam Ci przyjdzie jeszcze do głowy;) Nie sądzę aby ktoś się przyczepił do wymyślonych światów, ale niech one ze sobą kontrastują.


Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2009, 19:33:43
Zwierzak też może chodzić i zbierać monety ;) Panda to dobry pomysł, ale nazwy własne w stylu "wioska pan" możesz sobie darować. Na 99% będą chcieli żeby to usunąć, lub zmienić ;)
Lol, literówka! Miało być "wioska pand"  ;D ;D ;D

A takie jeszcze pytanie.
Czy taka prosta gra dla dzieci wydawana np. w Play (chociaż z chęcią się też dowiem jak jest u innych wydawców, np. w USA) musi mieć jakąś fabułę? Wiadomo, że jakiś cel musi być - np. uratować wszystkie dzieciaki, ale czy musi to być jakoś rozwijane, przeplatane komiksami itp?
Czy po prostu wystarczy Menu - Nowa Gra - "...Porwał nasze dzieci. Wyruszam, żeby je odnaleźć...blablabla" - i reszta to gameplay.?

Edit:
A jeszcze takie pytanie.
Gdybym np. umieścił w grze pandę. Żywi się ona głównie bambusami, to roślinożerca. Czy wydawca czepiałby się gdyby taka panda zbierała np. owoce czy diamenty? ;P
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2009, 19:35:50 wysłana przez Moriquendi »

Offline dario

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2009, 20:55:09
Ale kombinujesz ;)

Cytuj
Czy taka prosta gra dla dzieci wydawana np. w Play (chociaż z chęcią się też dowiem jak jest u innych wydawców, np. w USA) musi mieć jakąś fabułę? Wiadomo, że jakiś cel musi być - np. uratować wszystkie dzieciaki, ale czy musi to być jakoś rozwijane, przeplatane komiksami itp?
Czy po prostu wystarczy Menu - Nowa Gra - "...Porwał nasze dzieci. Wyruszam, żeby je odnaleźć...blablabla" - i reszta to gameplay.?

Jak zrobisz, tak będzie. W takich grach nie ma miejsca na rozbudowaną fabułę, rodem z gier przygodowych ;) Krótki wstęp, po co i dlaczego gracz musi skakać po platformach, wystarczy.

Cytuj
Gdybym np. umieścił w grze pandę. Żywi się ona głównie bambusami, to roślinożerca. Czy wydawca czepiałby się gdyby taka panda zbierała np. owoce czy diamenty? ;P

A co to za różnica? Niech zbiera co Ci się podoba, tylko żeby to miało jakiś sens. Przecież nie dasz pandzie do zbierania kart z postaciami z Gwiezdnych Wojen ;P Wtedy wydawca mógłby się przyczepić. Owoce się do tego zadania jak najbardziej nadają ;)

Za dużo masz banalnych pytań, bez odpowiedzi. Lepiej było by chyba pogadać z wydawcą - niech on Ci podrzuci pomysł na grę. Wtedy w razie wątpliwości możesz pytać ich ;)

Offline Vx-x.

  • Użytkownik
    • Vx-x. Page

# Lipiec 16, 2009, 21:59:08
Czy ty nigdy w platformówkę nie grałeś? Fabuła jak fabuła gdzieś tam jest, ale nikt się w nią nie zagłębia. To co zbiera bohater jest też często bez związku z jego rasą (w grach już nieraz widziałem diamenty, monety, owoce czy nawet zwykłe napisy-punkty). A platformówka przede wszystkim nie może być toporna i drewniana (może głupi przykład, ale bardzo fajny styl graficzny i jakość [płynność] animacji jest w Czarnej Owcy Sven). Zresztą czy w grze w której 99% rozgrywki to skakanie po platformach i manewrowanie nad kolcami / przepaściami / lawą / wodą / kwasem było by dopuszczalne toporne sterowanie? Światów czym więcej tym lepiej, ale muszą się od siebie wyraźnie różnić (tak jak napisałeś - zima, lato, śnieg, słońce) bo sztuczne dorabianie 'różnych' lokacji, a co za tym idzie sztuczne wydłużanie gry też dobrych efektów nie daje  :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2009, 22:01:14 wysłana przez Vx-x. »