Autor Wątek: mam pomysł na grę - gdzie szukać developera?  (Przeczytany 4427 razy)

Offline Dark Templar

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2009, 00:47:26
ponownie dzięki za odpowiedzi ( pomimo, że optymistycznie nie nastrajają za bardzo ;D )

Całkowicie się z wami wszystkimi zgadzam, jednak tak łatwo nie popuszczę  :D Za długo mi ta gra chodzi po głowie (jakieś dwa lata już będzie)
Cóż jak poradziliście: od czegoś trzeba zacząć, więc zacznę od tego :
http://realmcrafter.thegamecreators.com/index.php

Domyślam się, że w waszym środowisku twórców/programistów to zapewne herezja a na pewno droga na skróty, jednak jak sami powiedzieliście z samym pomysłem nic nie zrobię  :'(

Mój "prywatny budżet" pozwoliłby na zakup tego produktu, obecnie ściągam demo i czekam na odpowiedź z supportu na temat license agreement (dotyczący ilości maszyn na których mogę z softu korzystać)

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie jest to generator typu Click and play ( i bardzo dobrze bo z takich to same badziewia wychodzą) więc wcześniej czy później będę musiał zebrać ekipę ludzi chętnych do pomocy (szczególnie, że wszystkie gotowe modele są w klimacie fantasy a gra toczyła by się w naszych czasach) Mimo to pozwoliło by mi to na zaoszczędzenie czasu i środków które musiałbym przeznaczyć na tworzenie silnika od nowa itd.


Co o tym myślicie? (bo mam przeczucie jakieś że flame'y się posypią teraz)  :-[

Pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Lipiec 05, 2009, 01:13:17
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie jest to generator typu Click and play ( i bardzo dobrze bo z takich to same badziewia wychodzą)
Nie wiesz co mówisz.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 05, 2009, 04:08:29
@ Krzysiek K pesymizm jest największym wrogiem  ;) faktycznie mmo zalewają nas jak grzyby po deszczu, jednak takiego niestety (lub stety dla mnie) nie ma jeszcze. Co do drugiego pytania, tak była by to gra przeznaczona do sprzedaży (nie pytaj proszę na jakiej zasadzie bo sam jeszcze nie wymyśliłem)
Jakbyś ogłosił w pierwszym poście, że masz zamiar przebić głową ścianę, a ja bym odpowiedział, że głową muru nie przebijesz, to też byś mnie oskarżył o pesymizm? Bo tak to właśnie wygląda. :)

Offline nietopereek

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2009, 12:37:43
- Nie jestem programistą, jednak mogę zaręczyć że skrypty AI będą niesamowicie proste (cii, bo za dużo zdradzę) większość świata będą tworzyć gracze.
Nie jesteś programistą ba, pewnie nie widziałeś jak wygląda kod rozbudowanej gry, nie miałeś doczynienia z żadnym projektem kilko-osobowym, tym bardziej wtedy nie wiesz jak powinien wyglądać projekt takiej gry itp..
To tak jakby ktoś powiedział, panowie mam pomysł jak zrobić dom, jak ma wyglądać, kupię wam materiały, powiem gdzie ma być łazienka itp, jaka wielkość, wy go zbudujcie i wszyscy będą zadowoleni.
tak to się nie da, sam pisząc małe programiki, małe projekty, od razu nie dam rady zarządzać, bądź pisać w większym teamie, a co dopiero zaczynając od zera na wysokim szczeblu, bo tu potrzeba doświadczenia po prostu

Offline BrutalComputer

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2009, 14:55:17
@ Krzysiek K pesymizm jest największym wrogiem  ;)

To nie jest pesymizm, tylko doświadczenie.
Osobiście uważam, że powinieneś napisać design doc i poszukać osób, które znasz osobiście. Dopiero jak już będzie coś, to możesz zacząć zbierać ludzi w internecie.

A co do clicków, to jeżeli umożliwia on programowanie, to można w nim zrobić bardzo fajne gry. ( np. Magi )

Offline Jack Flower

  • Użytkownik

# Lipiec 05, 2009, 15:01:38
Witam,

Parę przemyśleń, wątków itp, umieściłem na Twoim priv (możesz odebrać).
Co do tematu, tutaj, który poruszasz na public. Jest wiele "dróg" wyboru. Jeśli nadal jesteś zainteresowany to chętnie podejmę temat. W kontekście pesymizm vs optymizm - temat rzeka.
Moje zdanie. Bez znaczenia jaki typ gry. Liczy się team. Ale musi być bardzo wyraźna, jednoznaczna, kompletna, nieźle opracowana wizja (dokumentacja). Nie licz na "zasadę" jakoś to pójdzie, "na zapas nie warto się martwić. Jeśli masz pomysł, nowatorski, wiedzę, co chcesz osiągnąć, podzielić się nią, to już początek dobry drogi.

Pozdrawiam,

Offline BartMax

  • Użytkownik
    • Mobile Wings

# Lipiec 05, 2009, 15:10:08
hmm ja bym proponowal zatrudnienie sie w jakiejs firmie tworzacej gry, nawet jako tester, gdy nie masz zadnyc innych skilli. Wtedy znajac realia mozesz zdecydowac, czy chcesz w to brnac, czy te wrzucisz sobie na luuuzzz.
Szczerze mowiac nie znajdziesz zespolu nie oferujac nic poza pomyslem. Chyba, ze masz w cv prace jako game designer przy Gothicu, Wiedzminie, lub przy czymkolwiek :)
Wtedy ja zglaszam swoja kandydature.

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Lipiec 05, 2009, 20:25:48
Czesc,

1. Nikt Ci nie da kasy na stworzenie MMORPG jesli nie masz teamu 100 doswiadczonych osob (= zrobiony razem mmorpg, ktory w jakims tam stopniu dal zyski)
2. Co do zdobywania doswiadczenia przeczytaj sobie to. Praca jako tester w ID da Ci znacznie mniej doswiadczenia niz pisanie gier samodzielnie.
3. Co do enginu ktory analizujesz:
- MMORPG = Mechanika gry, ktorej nie zbudujesz nie zaglebiajac sie i modyfikujac (znacznie) kod tego silnika.  Oczywiscie mozesz isc inna droga, ktora pozwoli Ci na 'wykozystanie' enginu, ale w koncu masz swoj wlasny pomysl, ktory chcialbys implementowac - taka droga tak czy siak bardzo uzaleznia a koordynacja takiego projektu jest znacznie trudniejsza niz implementacja fearture needsow.
- MMORPG = Zabezpieczenia, musialbys znalezc programistow ktorzy beda mieli sporo czasu na analize silnika i dostosowanie zabezpieczen
- Daje sobie reke uciac za to stwierdzenie: engine za 100$ Ci nie pomoze, a może Ci zaszkodzic, wiem z autopcji.
4. Masz pomysl? Porozmawiaj z Tworcami "Ether Fields"
5.
Cytuj
Rozumiem, że można by znaleźć kilku zapaleńców, zrobić website i przy jakiś konkretnych efektach znalazł by się może jakiś sponsor w końcu, dzięki któremu można by zapłacić teamowi za zaległą pracę i ruszyć pełną parą? (coś jak Afterfall)
Gdy tworzona byla Burzuazja/Afterfall rynek gier w polsce byl troche inny i znacznie latwiej bylo o 'zdolnych mlodych ludzi'. Nie bylo tyle malych firm tworzacych gry komputerowe, bardzo duzo ludzi pracowalo pod wlasnym dachem. Teraz jest inaczej; jak jest jakis talent - dostaje prace, albo samemu potrafi zapracowac sobie na wlasne folio by taka prace zdobyc. Jesli znalazlbys 10ciu takich zapalencow jak Ty i mialbys osobe ktora miala by jakies pojecie o tworzeniu gier, ktora moglaby takim projektem zarzadzac - mialbys szanse na stworzenie PROTOTYPU swojej gry, ktora moglaby Ci pozwolic na dalszy rozwoj. Nikt tak czy siak nie da Ci pieniazkow na pelna produkcje gry. Jesli masz kontakty wsrod inwestorow - duzo jest takich ktorzy mowia 'dam Ci milion bys mogl to zrobic', a po tygodniu powiedza Ci 'rozmyslilem sie'. Chcesz zrobic gre zacznij konkretnie, chcesz zarabiac na tym pieniadze - tymbardziej zacznij konkretnie, nie marnuj cennego czasu.

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Lipiec 08, 2009, 23:55:04
Ha, nieprawda!

Na pewnym forum napisałem "mam pomysł na MMO". Pierwsze odpowiedzi to były "Co to jest MMO?". Ale potem jakoś poszło. I sobie idzie. 4500 graczy ;)

A teraz w czym haczyk? Ano gra jest w PHPie. Ale dumny jestem z tego, że ja się tym gatunkiem zainteresowałem sam (grę zacząłem pisać na pół roku, zanim pojawił się WoW, wtedy MMO było gatunkiem bardzo niszowym), a nie na fali popularności setek tysięcy mmo-like. Aha, grę piszę od ponad 5 lat, a jeszcze jest w stadium beta. Mówiłem już, że to przez przeglądarkę? Nie rozwiewam twoich marzeń o "Create Next WoW" (jak to przeczytałem w reklamie Truespace'a), ale przedstawiam ci doświadczenie kogoś, kto w tym siedzi. Nie masz najmniejszych szans zrealizować tak spektakularnej gry, o jakiej marzysz...

Aha, i jeszcze jedno - załóżmy, że zbierzesz fajny team przyjaciół. Załóżmy, że team się rozrośnie, że osiągnie sukces. Załóżmy że przez trzy lata ciężkiej pracy wszyscy będą zgodnie pracować. Załóżmy, że spełnią się twoje marzenia i zrealizujesz swój projekt. Sądzisz, że to koniec drogi? Teraz musisz utrzymać serwery za grę. Aa tam utrzymywać, można przecież abonament czy mikrotransakcje, nie? Około 2h od wprowadzenia takiego rozwiązania twoja drużyna z grupki przyjaciół zmieni się w sforę wściekłych wilków krzyczących jeden przez drugiego "Ja wszystko zrobiłem, a ty leżałeś do góry brzuchem, mnie się należy 80% zysków!!!". A skomercjalizować będziesz musiał wcześniej czy później, jeżeli nie chcesz dokładać do tego interesu. I to dużo.
Chcesz się zabezpieczyć? Proszę bardzo, spisz umowę o współpracy. Wynajmij prawnika, bo ręcznie pisany dokument nic ci nie daje (niestety, wnioskowane na własnym doświadczeniu) Gwarantuję, że będziesz miał przynajmniej szansę w procesie sądowym, do którego pewnie dojdzie i skonsumuje twój budżet na grę, oraz samochód taty.

Dalej jesteś zainteresowany?

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 09, 2009, 00:01:38
Zainteresuj się gotowymi engine'ami MMO: http://www.devmaster.net/wiki/MMORPG_Creation_Packages
np taki realmcrafter kosztuje zaledwie 100$, ma też dostępne 10-dniowe demo. Zawsze to bliżej do spełnienia swoich marzeń, ale i tak utkniesz z powodu braku contentu (modele) moim zdaniem. Spisz ten pomysł na kartce i schowaj pod poduszkę, jak dorobisz się fortuny to wskrzesisz swój projekt :P