Autor Wątek: mam pomysł na grę - gdzie szukać developera?  (Przeczytany 4506 razy)

Offline Dark Templar

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2009, 18:58:56
Witam Forumowiczów

Jako że to mój pierwszy post wypadało by się przedstawić.
Mam na imię Marek. Wiek 29 lat (wiem, wiem, dziadek już jestem jeśli chodzi o gry - można by pomyśleć że w tym wieku powinno się zajmować "poważniejszymi sprawami już  ;) ) Karierę gracza zacząłem w wieku 10 lat (wcześniej były problemy z komputerami: atari w pewex'ie kosztowało paręset dolców - takie info dla młodszych użytkowników  ;D) więc uważam że mam pewną wiedzę w temacie gier.  Hobbistycznie zajmuję się psychologią i socjologią oraz badaniem rynku gier, (zapotrzebowania itd)

Od dłuższego czasu chodził mi po głowie projekt gry mmo. Wpierw były to marzenia typu "chciałbym przed zestarzeniem się w takie coś pograć", później zacząłem przeglądać różne fora i odkryłem, ze nie jestem jedynym, który chciałby zobaczyć "takiego tworka"  :D
Zacząłem głębiej drążyć temat i uznałem, że jest to naprawdę niezły pomysł: świeży, niewykorzystany (nie rozumiem czemu nikt na to nie wpadł jeszcze?) i imho mający spore szanse powodzenia.
Ok, pora zdradzić parę szczegółów (niewiele jak na razie, bo na prawdę mam nadzieję, że ktoś się w końcu tą tematyką zainteresuje i pojawi się jakaś sensowna propozycja współpracy)

Typ gry: mmorpg
gatunek:survival horror
klimat: postapokaliptyczny ( uwaga: trochę myląca nazwa, bo kojarzy się z klimatem Fallouta)
silnik gry 2D izo (Fallouty, Ultima) preferowane 3D izo z możliwością zooma ( NWN2)

Cóż mogę więcej zdradzić nie podsuwając pomysłu komuś innemu ?  8)

- Ogromna rzesza fanów tego klimatu z całego świata czeka z utęsknieniem na grę tego typu -  na razie bezowocnie.

- Gra powinna być definitywnie typu hardcore. Panuje błędne przekonanie że tylko gry casualowe mają szansę na powodzenie i spore zainteresowanie, jednak imho to błędne przekonanie gdyż w tym wypadku zabija to połowę klimatu gry, poza tym nie martwię się liczbą odbiorców, którzy dzięki hardcorowemu stylowi gry i totalnej niszy rynkowej w tym gatunku poczują się wręcz elitą społeczności mmo.

- Nie jestem programistą, jednak mogę zaręczyć że skrypty AI będą niesamowicie proste (cii, bo za dużo zdradzę) większość świata będą tworzyć gracze.

- Wstępnie mogę powiedzieć, że istnieje realna szansa (jeszcze) by grę zareklamować legendarnym wręcz nazwiskiem w temacie jaki gra będzie przedstawiać (z wywiadów z tą osobą wyczytałem, że żaden producent nie zgłosił jeszcze zainteresowania podpisania gry jego nazwiskiem, chociaż sam twórca chętnie by się tym zainteresował). Oczywiście dochodzi tu kwestia budżetu (ile mógłby żądać za taką akcję) jednakowoż posiada on dziesiątki tysięcy fanów na całym świecie, co według mnie znacznie zwiększyło by liczbę odbiorców tejże produkcji.

Teraz pytanie do was drodzy forumowicze.
Do kogo taki nieznany szaraczek jak ja, który posiada tylko pomysł, mógłby się zgłosić by jego (i tysięcy innych ludzi) marzenia na grę ktoś potraktował poważnie i zainteresował się projektem?

Jeśli ktoś poważny miałby jakieś pytania proszę pisać tutaj, co do konkretnych propozycji proszę kontaktować się ze mną drogą mailową: pariahsoul@googlemail.com

Dziękuje za uwagę, sorry za przydługi post i pozdrawiam
Dark Templar

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 04, 2009, 19:06:15
Cytuj
Typ gry: mmorpg
Prosta odpowiedź: nie szukać. Na MMORPG nikt przy zdrowych zmysłach nie pójdzie, jeżeli nie masz udanych mniejszych projektów na koncie.


Offline Knopi

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2009, 19:10:39
Chyba, że odwalisz jakiegoś sensownego, rubego i tłustego  Design Doca

Raczej idąc napalonym i komuś nawijając to wątpię. Poza tym nie sądzę aby jakieś profesjonalne studio Cię wysłuchało... Musiałbyś sobie pozbierać team.

Tak swoją drogą każdy na tym forum ma genialne pomysły na grę :) I każdy jest cudowny i wyjątkowy ;)

IMHO :)

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2009, 19:11:23
Cytuj
Typ gry: mmorpg
Prosta odpowiedź: nie szukać. Na MMORPG nikt przy zdrowych zmysłach nie pójdzie, jeżeli nie masz udanych mniejszych projektów na koncie.

MMORPG jest jednym z trudniejszych gatunków i ciężko sklecić amatorsko coś, co będzie można nazwać grą i jeszcze
sprzedać...
zaraz - to ma być "z przeznaczeniem na sprzedaż" czy wydane jako darmowe ?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2009, 19:14:41 wysłana przez Akarek »

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Lipiec 04, 2009, 19:37:00
Do kogo taki nieznany szaraczek jak ja, który posiada tylko pomysł, mógłby się zgłosić by jego (i tysięcy innych ludzi) marzenia na grę ktoś potraktował poważnie i zainteresował się projektem?

Jaki masz budżet?

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 04, 2009, 19:52:28
Generalnie, obojętnie czy to MMO czy nie, masz 2 opcje:

a) Ty płacisz i robią Ci grę,
b) Robią grę i Ci płacą.

Szczegóły:
a) Spisujesz wymagania, wynajmujesz grupę developerów, dajesz im wymagania, robią, płacisz, grasz :)
b) Tworzysz kompletny design doc (rysunki, tabele, opisy, kilkaset do kilku tysięcy stron tekstu), reklamujesz, sprzedajesz/licencjonujesz własność intelektualną wydawcy lub grupie developerów, robią, sprzedają (i ew dzielą się zyskiem - co podpiszesz, to będziesz miał).

Drugi wariant nie jest taki trudny, jeśli po pierwsze nie zaśniesz robiąc DD i po drugie przyłożysz się do punktu "reklamujesz". :)

Offline Dark Templar

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2009, 19:54:13
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i wszystkie odpowiedzi  :)

@ Krzysiek K pesymizm jest największym wrogiem  ;) faktycznie mmo zalewają nas jak grzyby po deszczu, jednak takiego niestety (lub stety dla mnie) nie ma jeszcze. Co do drugiego pytania, tak była by to gra przeznaczona do sprzedaży (nie pytaj proszę na jakiej zasadzie bo sam jeszcze nie wymyśliłem)
 
@therealremi dzięki za linka, konstruktywne, lecz trochę krótkie :)

@Knopi zgadzam się, pomysłów jest wiele i każdy uważa że jego jest IMBA, niektórzy się mylą, nie twierdzę oczywiście że mam całkowitą rację itd. po prostu popieram tą tezę moimi badaniami rynku gier.

@Dab Cóż... gdybym miał budżet to już bym teamu szukał  i studio zakładał, a tak sprowadza się to do jednego: dysponuję tylko pomysłem

@Kos dzięki, pokazałeś mi alternatywę. Też myślę że drugi punkt nie jest taki niemożliwy, cóż trzeba będzie pomyśleć i zabrać się do pracy jakoś. Może ktoś się znajdzie chętny wtedy  :D


Cóż, nie siedzę w gamedevie, jednak zauważam że samym pomysłem niewiele się wskóra.
Wszystko sprowadza się do jednego : własny team
I tu pojawia się problem... Kto w tych czasach będzie coś robił za darmo? No bo wychodzi na to żeby coś zrobić to trzeba by własne studio założyć, a to niestety wymaga sporej ilości $$$$$$ (ilość $ celowa, być może za mała)  
Rozumiem, że można by znaleźć kilku zapaleńców, zrobić website i przy jakiś konkretnych efektach znalazł by się może jakiś sponsor w końcu, dzięki któremu można by zapłacić teamowi za zaległą pracę i ruszyć pełną parą? (coś jak Afterfall)


Pozdrawiam


« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2009, 19:58:10 wysłana przez Dark Templar »

Offline Adde

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2009, 19:59:58
Masz może gg? Chętnie bym z tobą pomówił ;)

EDIT: Przez E-mail nie chcę rozmawiać ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2009, 20:02:41 wysłana przez Adde »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 04, 2009, 20:05:03
Własny team, własny team. Celowo pominąłem opcję "własny team" przy grze tej skali, bo nawet jeśli znajdziesz grupkę zapaleńców, to trzeba będzie jeszcze koordynować ich pracę, i trzymać przy projekcie (jeśli nie będą czuli, że robią coś ciekawego i się rozwijają pracując w swojej grupie, to sobie po prostu pójdą).

Cały czas się zapomina, że zarządzanie ludźmi i nadzorowanie teamu to jest skill nie łatwiejszy oraz bardziej odpowiedzialny od np. programowania czy robienia grafiki :)

Offline toxic

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2009, 20:07:49
Kto w tych czasach będzie coś robił za darmo?
Jacyś sami frajerzy zapewne.



Sprawdź może autorów (współautorów) poniższych produkcji jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś:
The Dead Never Die: The Chronicles of Survivors <-- tutaj jest temat survival horroru (i do tego brutalny!)
Faerie Quest <-- tutaj jest ładne (ładne?) izo 3d, czy przypadkiem to nie jest to co sobie życzysz w kwestii silnika?
docelowo postapo crpg;) <-- tutaj jest temat postapo/Fallout, mimo to może być konwergentny z tym co chcesz osiągnąć.

Być może ktoreś z osób związanych z tymi projektami mogłoby Ci pomóc wytworzyć prototypy Twojej gry. Alternatywnie - być może te osoby miałyby wartościowe informacje od czego warto zacząć, a czego unikać.

Offline really

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2009, 20:40:14
Nie ma rzeczy niemożliwych w tej branży, ale największy problem, jaki tu widzę, to gatunek, który sobie wybrałeś.
Nie mam tutaj dużego doświadczenia, ale konkretna dokumentacja (także techniczna), to chyba podstawa do tego, żeby ktoś w ogóle się zainteresował.

Cytuj
Cóż mogę więcej zdradzić nie podsuwając pomysłu komuś innemu ?
Oj, nie wydaje mi się, żeby wszyscy tylko czekali na informacje, które mogą podkraść.
Jeśli będziesz miał dokładny opis, czy jakieś proste prototypy - wtedy ok, możesz chronić te dane, ale jak na razie nie wiem o grze prawie nic.

Offline Dark Templar

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2009, 22:33:13
Jeszcze raz dzięki wszystkim za odpowiedzi i pomoc jaką mi udzieliliście  :)

Wiedziałem, że to nie będzie takie "hop-siup" jednak po waszych wypowiedziach stwierdzam, że to o wiele trudniejsze niż myślałem, być może wręcz niewykonalne dla mnie  :-\ jako że JA osobiście nie znam się na programowaniu/grafice itd. więc ze swojej strony nie mogę przedstawić nic, nad czym bym pracował  :-[

Kolega Kos ma całkowitą rację co do teamu i zarządzania ofcoz. Chyba zatem zastosuję się do jego rady i napiszę grubaśnego design doc'a i potem się zobaczy, czy ktoś będzie chciał na to spojrzeć w ogóle.

@toxic wielkie dzięki za podesłanie linków, najbliższy mojemu pomysłowi jest projekt The Dead Never Die: The Chronicles of Survivors, (cóż za niespodzianka ;))  jednak silnik graficzny jak i typ rozgrywki trochę odbiega od mojej "wizji".
Pozdrawiam

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Lipiec 04, 2009, 23:01:38
jako że JA osobiście nie znam się na programowaniu/grafice itd. więc ze swojej strony nie mogę przedstawić nic, nad czym bym pracował  :-[

Bez kasy i jakichkolwiek umiejętności praktycznych niestety Twoje szanse wynoszą dokładnie 0.
Jeżeli byś miał chociaż jakiś gotowy produkt (silnik+toolset, prototyp gry, nawet modele, itd) to miałbyś szansę na pozyskanie współpracowników. Sam DD, nawet gdyby miał 5000 stron nic nie da -- przynajmniej nie wyobrażam sobie, żeby jakiś polski producent (CDPR, PCF, Techland -- nie sądzę, by reszta była w stanie zabrać się za MMO) rzucił w diabły swoje własne projekty. ;)

Poleciłbym raczej opisać swoje doświadczenia jeżeli chodzi o projektowanie gier i poszukać pracy/propozycji współpracy jako designer przy jakimś istniejącym projekcie.

Offline Knopi

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2009, 23:50:14
Ogólnie zabieranie się do MMO przez grupę amatorów się skończy jak zawsze :)

Jeżeli interesuje Cię projektowanie gier to może zacznij od czegoś mniejszego. Zbierz sobie dwóch, trzech zapaleńców i zróbcie jakiś mniejszy projekt ;)
I tak krok po kroku :)

Bo zabieranie się w kompletnie amatorskiej grupie za przełomowe MMO się skończy jak zawsze ; D
Tak samo myślę, że pisanie jakiegoś "rubego" DDoca bez żadnego światełka na końcu tunelu też umrze :)
Ogólnie trzeba wszystko powoli bo się rozpier...

Nie ma takiej opcji, żebyś na chwilę obecną to ukończył :)