Autor Wątek: Oświetlenie per pixel w teorii  (Przeczytany 5295 razy)

Offline skalniak

  • Użytkownik
    • Home page

# Styczeń 22, 2006, 22:21:45
Spider100: Advence per pixel lighting znam - bardzo ladnie wyglada lecz wolno chodzi.
Ten drugi link to poprostu REWELACJA!!! - swietnie wyglada i wyciaga 14 fps w rozdzielczosci 640 X 480 przy trzech ruchomych swiatlach.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline skalniak

  • Użytkownik
    • Home page

# Styczeń 31, 2006, 19:37:13
Zdecydowanie lepiej w pierwszym przebiegu renderować lightmapę w drugim mape zasięgu dla wszystkich świateł, a w trzecim diffuse daje to gorsze efekty, ale działa szybciej i przy trzech światłach można jeszcze jakoś grać :D

na lightmapie przecierz mam zasieg swiatla (luminacje) wiec nie bardzo rozumiem czym wowczas jest lightmapa ?

PS: nie edytowalem gdyz duzo czasu minelo miedzy jednym a drugim postem

Offline Spider100

  • Użytkownik
    • Strona domowa

# Styczeń 31, 2006, 22:56:35
Witam!

Napisałem drugi przebieg, a dokładniej chodziło mi o to jest drugi etap wytłumaczę jeszcze raz.

1.Na początku zamiast renderowac scene tylko do Zbufora możesz sobie dodatkowo wyrenderować światła statyczne (tzn samą kolorową lightmapę bez diffuse).

2.Teraz dodajesz w każdym następnym przebiegu światło dynamiczne.

3. Na końcu nakładasz na to diffuse z odpowiednim blendingiem.

Ja to zrobiłem w ten sposób i jestem zadowolony z szybkości. Może później dam małe demko to zobaczysz jaki jest efekt ostateczny :).

Pozdrawiam!
Spider ^*^