Autor Wątek: Czego muszę się nauczyć aby umieć robić gry?  (Przeczytany 1702 razy)

Offline Pyotreck

  • Użytkownik

# Czerwiec 28, 2009, 15:55:58
Na prawdę nie mogę znaleźć takiego tematu. Chce robić gry i nie wiem co czytać. Oglądałem stronę Z czego się uczyć, ale i tak nie wiem w jakiej kolejności co mam czytać, a myślę że java i c# nie będą mi potrzebne. Mam książkę C++ dla każdego i jestem w trakcie czytania. Ostatnio bawiłem się biblioteką allegro, rozumiałem w miarę o co chodzi, ale nie wiem co powinienem wiedzieć żeby umieć programować. Planowałem po przeczytaniu C++ dla każdego kupić sobie "C++ dla programistów gier. Tom II". Najlepiej jakby ktoś podał mi artykuł z zagadnieniami jakie trzeba znać, bo tak czytam i widzę: "Poznaj podstawy a później naucz się jakieś biblioteki", a takie teksty nie dużo mi mówią. Naprawdę chciałbym nie lamić, ale nie wiem jakie zagadnienia muszę znać, aby wiedzieć czego szukać. Z górę dzięki za pomoc i przepraszam jeżeli taki temat był (prosiłbym o link do tematu na PW, jeżeli ktoś ma taki pod ręką). Tylko prosiłbym o pomoc a nie posty w stylu "kolejny chłopiec ze słomianym zapałem".

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Czerwiec 28, 2009, 15:58:50

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Czerwiec 28, 2009, 16:42:35
Ja też dorzucę parę linków:
http://www.warsztat.gd/articles.php?x=view&id=185  czego się uczyć
http://www.gamedev.net/reference/design/features/makegames/  po co się tego uczyć
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,8761.0.html  wątek o tym jak ludzie zaczynali

Od siebie dodam, że jeśli chodzi o naukę programowania to jest wiele prostszych języków od C++.
Myślę, że nawet Xion (autor doskonałego Megatutoriala) czy Reg (autor wspomnianego SkillTree) kiedyś swą programistyczną przygodę zaczynali od Basica lub Pascala ;)

Wymyśl też jakąś grę / program na miarę swoich aktualnych programistycznych umiejętności i pisz.
A potem z każdym następnym projektem podnoś sobie poprzeczkę.

Pozdrawiam i życzę powodzenia
artpoz


Offline dys129

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2009, 17:19:28
Jeżeli chcesz nauczyć się pisać w C++ i to dobrze to najlepszym wyjściem jest Thinking in C++ B. Eckela. Przerobisz zadania z obu tomów i będziesz wiedział naprawde dużo o działaniu języka. IMHO jest to najlepsza książka o samym C++.

Do nauki DX, warto także przeczytać Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0c Shader Approach. Gdzie również zadania do każdego z rozdziałów. Po której ukończeniu będziesz miał już nieźle opanowane podstawy DXa i będziesz mógł spokojnie analizować kod z SDK dostarczonego do DXa (tak też autor radzi ).