Autor Wątek: Pytanie o wydajność JME  (Przeczytany 3391 razy)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Czerwiec 29, 2009, 21:28:05
renderer, interfejs, kolizje i chyba można łatwo podczepić fizykę, więc jest to już game engine


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kamykadze

  • Użytkownik

# Lipiec 01, 2009, 10:50:18
Fizyka kiedyś była w osobnym projekcie "jME physics", nie wiem jak jest teraz.

Wydajność jME jest chyba średnia, bo niedawno widziałem testy, w których silnik jPCT (pisany przez jednego człowieka) wygrał wydajnościowo z jME, tworzonym przez sporą społeczność ;)


Offline grrr

  • Użytkownik

# Lipiec 01, 2009, 11:18:15
Wiarygodność tego testu jest niestety bardzo niska...
http://www.jmonkeyengine.com/jmeforum/index.php?topic=10879.0

Równie łatwo znaleźć testy, które mówią zupełnie co innego, bo punkt widzenia zależy od pounktu siedzenia :)

Offline kamykadze

  • Użytkownik

# Lipiec 06, 2009, 10:42:08
Wiarygodność tego testu jest niestety bardzo niska...
http://www.jmonkeyengine.com/jmeforum/index.php?topic=10879.0

Równie łatwo znaleźć testy, które mówią zupełnie co innego, bo punkt widzenia zależy od pounktu siedzenia :)

Nie wchodzę zbyt regularnie na forum jME, ale czy twórcy tego silnika próbowali przeprowadzić jakieś alternatywne testy? Miałem wrażenie, że sprawę ignorują. Stwierdzili, że test jest stronniczy i tyle...

Natomiast sam EgonOlsen, twórca jPCT, siedział nad jME i jego optymalizacją (głównie mesh lock). jME podciągnęło się mocno w testach, ale nadal nieznacznie przegrywa z jPCT.

http://www.jpct.net/forum2/index.php/topic,809.60.html

Offline grrr

  • Użytkownik

# Lipiec 06, 2009, 11:07:39
Cytuj
- I get around 20FPS with jME just loading the car and dumping it in the scene.
- Just by doing model.lockMeshes(), that jumps to about 250FPS
Sam test to wczytanie siatki samochodziku i wyświetlenie go. Autor tych benchmarków mógłby zastanowić się, czy poprawnie używa tych silników, bo różnice wyszły (nie tylko w moim mniemaniu) przesadnie zróżnicowane. Nie mówiąc już o tym, co taki test mówi? Że da się napisać test dopasowany do tezy :). Gdyby była skomplikowana scena, dużo obiektów itp, tam, gdzie silnik może sobie poszaleć, to test miałby większą wiarygodność, niż proste wysyłania ciężkich batch'ów w pętli...

Co do różnic między jPCT a jME ciężko mi mówić. Wiarygodnych testów porównujących wydajność osobiście nie widziałem.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2009, 11:26:06 wysłana przez grrr »