Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2009  (Przeczytany 16538 razy)

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Czerwiec 16, 2009, 21:25:15
Czym jest Warsztat Summer of Code? Jest to jedyna w swoim rodzaju edycja compo, która trwa całe wakacje (te dłuższe, 3-miesięczne).
Temat jest dowolny, byle to była gra.
Specjalnie dla tej edycji zmienione są też zasady compo:
-Gry mogą być pisane zespołowo
-Uczestnicy (zespoły) mają prawo zgłosić więcej niż jedną pracę
-Dozwolone są różne technologie i silniki (np. Flash czy Irrlicht czy Ogre3d itp.), "Clicki" i Gamemakery wszelkiej maści nadal są zabronione.
-Maksymalny rozmiar paczki wysyłanej na e-mail to 20mb, jeśli praca jest większa trzeba zorganizować sobie jakiś hosting.
-Po zakończeniu terminu wysyłania prac i wgraniu na serwer przez organizatora wszystkich gier odbywa się tradycyjne głosowanie trwające tydzień, oraz sonda na forum, która ma wytypować najlepszą wg. forumowiczów grę edycji.
Jeśli zacząłeś pisać grę przed rozpoczęciem konkursu nic nie szkodzi, ważne by gra była ukończona (lub przynajmniej dość grywalna) w terminie.
Termin, który proponuję to: 19 czerwca - 30 września
Tak więc zgodnie z tym terminem wysyłka ostatnich prac to godzina 20:00 dnia 30 września 2009 roku.
Adres mailowy organizatora: [email protected]
Strony ostatnich dwóch edycji:
http://www.warsztat.gd/compo/summer2007/index.html
http://www.warsztat.gd/compo/summer2008/index.html

Pozdrawiam
-Anonim
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2009, 22:29:39 wysłana przez Anonim »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 16, 2009, 21:59:58
Zabrakło jednego dość ważnego punktu:
- Temat dowolny, byle to była gra. :)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Czerwiec 16, 2009, 22:11:56
Jedna osoba może startować w 2 zespołach (lub w zespole + pojedynczo, jako oddzielne prace), czy tak jak w poprzednich latach - tylko jeden start na osobę?

Liosan

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 16, 2009, 22:18:40
Jedna osoba może startować w 2 zespołach (lub w zespole + pojedynczo, jako oddzielne prace), czy tak jak w poprzednich latach - tylko jeden start na osobę?
Każda osoba tylko w jednym zespole, to tego zespoły max czteroosobowe - to się chyba nie zmieni, bo inaczej najprawdopodobniej Reg nie będzie w stanie dodać wpisu do bazy compo. ;)

Offline Capad

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2009, 08:44:36
Domyślam się, że platformą docelową będzie stara, dobra Winda? ;)

I mam nadzieję, że nie obowiązuje jakaś lista zgłoszeń - po prostu kto bierze udział, to oddaje prace w terminie i nie ogłasza tego całemu światu? :D

Offline nietopereek

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2009, 09:50:55
Domyślam się, że platformą docelową będzie stara, dobra Winda? ;)

I mam nadzieję, że nie obowiązuje jakaś lista zgłoszeń - po prostu kto bierze udział, to oddaje prace w terminie i nie ogłasza tego całemu światu? :D

zrobisz wersje na win i na linux masz sporo głosów więcej na koniec;p


powinna być lista chętnych która np.  szuka 2członka do teamu, zawierająca np gg i krótki opis co umie, i tak by mogło się więcej chętnych uzbierać, co może nie umieją  samemu wiele lecz w małych grupach 2-3 osobowych mogą coś ciekawego napisać,
bo rozumiem, że gry 2d i 3d będą traktowane tak samo, jeśli np ktoś napisze bardzo dobrą grę 2d.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2009, 09:55:45 wysłana przez nietoperek »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 17, 2009, 10:12:54
Cytuj
zrobisz wersje na win i na linux masz sporo głosów więcej na koniec;p
W praktyce niekoniecznie. 90% prac nadsyłanych na kompoty zawiera wyłacznie binarki Windowsowe, więc linuksowcy i tak muszą się na chwilę przerzucić pod Windę żeby ocenić wystarczająco prac na ważny głos.

Tak, czy inaczej, we WSoC z tego co pamiętam zwykle głosowanie było publiczne przez ankietę, więc raczej nikt nie będzie przykładał ekstremalnej wagi do przenośności, a oceniana jest głównie "fajność" i staranność wykonania. :)

Prawdą jest jednak, że jak nie zamieścisz działającej binarki Windowsowej, to na głosy ogółu nie masz raczej co liczyć. Dotyczy to także binarek wymagających dziwnych runtimów (.NET, Java, exeki z Visual Studio z zewnętrznymi zaleznościami), które użytkownik niekoniecznie będzie miał. :)

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2009, 11:33:43
Jak pokazuje moje doświadczenie, dotyczy to również kodu pythonowego, który nie został przerobiony na windowsową binarkę (wtedy trzeba instalować 18MB interpreter) ;)

Co do regulaminu:
Cytuj
Uczestnicząca osoba lub zespół może zgłosić wiele gier. (Liczą się one jednak jako jedna praca konkursowa.)
Ten zapis jest dalej aktualny?


Co do zespołów - @nietoperek:
Więcej osób w zespole zdecydowanie NIE oznacza lepszej gry. W szczególności 4 zebranych razem noobków moim zdaniem stworzy grę gorszą niż jeden, któremu google nie straszne.


Co do noobków ;)
Dla osób, które chciałyby wystartować a nie wiedzą czy podołają ze względu na nikłą wiedzę programistyczną polecam właśnie zestaw Python + PyGame (a potem przerobienie gotowej gry na binarkę za pomocą py2exe). Przykład prostego kodu w PyGame: http://www.python.rk.edu.pl/w/p/podstawy-pygame/

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 17, 2009, 11:40:55
Cytuj
Jak pokazuje moje doświadczenie, dotyczy to również kodu pythonowego, który nie został przerobiony na windowsową binarkę (wtedy trzeba instalować 18MB interpreter) ;)
Z drugiej strony pojawiały się prace Pythonowe przerobione na binarki (jest jakiś tool do tego) i były one jednymi z najbardziej bezproblemowych prac. :)

Cytuj
Uczestnicząca osoba lub zespół może zgłosić wiele gier. (Liczą się one jednak jako jedna praca konkursowa.)
Ten zapis jest dalej aktualny?
Nie widzę powodu, dlaczego miałby nie być. Tak, czy inaczej, zrobienie nawet jednej dobrej gry to sporo zachodu i nie widziałem dotychczas, żeby ktos na WSoC zgłosił ich kilka. :)

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2009, 12:33:19
Cytuj
bla, bla...
Z drugiej strony pojawiały się prace Pythonowe przerobione na binarki (jest jakiś tool do tego) i były one jednymi z najbardziej bezproblemowych prac. :)

Jak napisałem w poście powyżej - py2exe

Offline Oti

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2009, 14:19:00
Jedna osoba może startować w 2 zespołach (lub w zespole + pojedynczo, jako oddzielne prace), czy tak jak w poprzednich latach - tylko jeden start na osobę?
Każda osoba tylko w jednym zespole, to tego zespoły max czteroosobowe - to się chyba nie zmieni, bo inaczej najprawdopodobniej Reg nie będzie w stanie dodać wpisu do bazy compo. ;)
W sensie, że w jednym zespole+może jeszcze startowac pojedyńczo, czy jeden start na osobę?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 17, 2009, 14:22:32
Cytuj
W sensie, że w jednym zespole+może jeszcze startowac pojedyńczo, czy jeden start na osobę?
Jeden start na osobę.

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Czerwiec 17, 2009, 14:28:40
Co do organizacji to proponuję by założyciele grup zgłaszali projekty np. 2d/3d, typ. fpp/rts/... , krótki opis, technika: ogl/dx, sdl/winapi... kompilator, wymagania co do ekipy. Wtedy będzie można wybrać do jakiej grupy wstąpić ewentualnie jak nic nie pasuje założyć własną.

Offline Anonim

  • Użytkownik
    • Anonim's Page!

# Czerwiec 17, 2009, 14:57:29
Co do zgłaszania to nie ma sensu. Jakie prace nadejdą, takie będą. Nie mam zamiaru zamieniać WSoC'a w coś typu ostatniego niewypału - projektu 3 miesiące. Zostańmy przy tradycyjnych zasadach WSoC'a, wszystko najlepiej załatwiać między sobą.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2009, 15:01:23 wysłana przez Anonim »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 17, 2009, 15:28:40
Co do organizacji to proponuję by założyciele grup zgłaszali projekty np. 2d/3d, typ. fpp/rts/... , krótki opis, technika: ogl/dx, sdl/winapi... kompilator, wymagania co do ekipy. Wtedy będzie można wybrać do jakiej grupy wstąpić ewentualnie jak nic nie pasuje założyć własną.
Jeżeli mają ochotę, zawsze mogą założyć wątek w rekrutacji. Taki projekt nie różni się od innych niczym, poza tym że idzie na WSoC. :)