Autor Wątek: Alternatywa dla gier we Flashu  (Przeczytany 7172 razy)

Offline grrr

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2009, 12:52:01
A kolejną alternatywą jest Java (a nawet prekursorem) i jej aplety.
Polecam Java+pulpcore
Problem w tym, że mało kto ma Javę w przeglądarce, a z tego, co pamiętam, instalacja nie jest w pełni automatyczna.

To jest właśnie problem z Javą. Jak dla mnie Sun pod tym względem dał d..., swego czasu aplety był niezwykle popularne ale wszedł Adobe ze swoim Flashem i pobił konkurencję na głowę.
Teraz dopiero Sun kombinuje coś z JavaFX ale to jak dla mnie chybiony pomysł (szczególnie wprowadzanie nowego języka skryptowego i brak dobrych narzędzi do tworzenia aplikacji).
A co do instalacji to aż dziwne, że sun nie zainteresuje się tym by wydać porządny plugin do najpopularniejszych przeglądarek (obecnie instalacja dla przeciętnego użytkownika to koszmar).
Próba zrobienia jakiejś stronki opartej na Javie (która nadaje się do tego IMHO lepiej niż Flash) to porażka od strony użytkowników :(
No ale czego wymagać od firmy, która nie przejmuje się 10cio letnimi bugami w swoim produkcie :(
Wcale nie jest tak źle... Wystarczy dać odpowiednie znaczniki (co prawda dla każdej przeglądarki inne) i wyskakuje okienko zapraszające do instalacji odpowiedniej javy. Nie wiem, w czym to się różni od instalacji flasha... Fakt, jest bug w operze, jeśli masz javę 1.6 i 1.5, usuniesz 1.6, to Opera wciąż myśli, że ma 1.6 i wywali puste okno, zamiast zaproponować instalację nowszej wersji. Ale to stary bug Opery i chyba już się z tym pogodzili.

A o jakich 10-cio letnich bugach javy piszesz (chyba że źle Cię zrozumiałem)?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 26, 2009, 13:11:29
Cytuj
Wcale nie jest tak źle... Wystarczy dać odpowiednie znaczniki (co prawda dla każdej przeglądarki inne) i wyskakuje okienko zapraszające do instalacji odpowiedniej javy. Nie wiem, w czym to się różni od instalacji flasha...
Nie wiem, czy tam znaczniki były odpowiednie, ale ilekroć właziłem Firefoxem na stronę z appletemw Javie cały proces wyglądał tak:
- pojawiał się pasek, że trzeba doinstalować brakujące składniki,
- po kliknięciu na pasek wyskakiwało okienko instalacyjne,
- po przeklikaniu się przez okienko Firefox stwierdzał, że nie można przeprowadzić automatycznej instalacji i kierował na stronę Suna na zasadzie "znajdź se sam",
- zamykałem stronę, bo nie chciało mi się w to bawić,

Instalacja Flasha różni się tym, że dwa ostatnie punkty wyglądają tam zupełnie inaczej. ;)

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2009, 13:15:28
Cytuj
Wcale nie jest tak źle... Wystarczy dać odpowiednie znaczniki (co prawda dla każdej przeglądarki inne) i wyskakuje okienko zapraszające do instalacji odpowiedniej javy. Nie wiem, w czym to się różni od instalacji flasha...
Nie wiem, czy tam znaczniki były odpowiednie, ale ilekroć właziłem Firefoxem na stronę z appletemw Javie cały proces wyglądał tak:
- pojawiał się pasek, że trzeba doinstalować brakujące składniki,
- po kliknięciu na pasek wyskakiwało okienko instalacyjne,
- po przeklikaniu się przez okienko Firefox stwierdzał, że nie można przeprowadzić automatycznej instalacji i kierował na stronę Suna na zasadzie "znajdź se sam",
- zamykałem stronę, bo nie chciało mi się w to bawić,

Instalacja Flasha różni się tym, że dwa ostatnie punkty wyglądają tam zupełnie inaczej. ;)

ja w firefoxie flasha muszę sobie zainstalować sam: tak samo jak Jave

poopa

  • Gość
# Czerwiec 26, 2009, 13:26:01
Ja to samo...

Offline Yarek

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2009, 14:12:34
A o jakich 10-cio letnich bugach javy piszesz (chyba że źle Cię zrozumiałem)?

Polecam przejrzeć http://bugs.sun.com/  ;D
albo też popracować dłużej z Javą (a najlepiej pobawić się SWINGiem) to same się znajdą ;)

Offline grrr

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2009, 14:45:05
Pytałem o jakie Ci dokładnie chodzi a w odpowiedzi otrzymałem, że mam sobie ich sam poszukać.... Sprytne :)
Rozumiem, że inne technologie nie posiadają bugów. Żeby nie było: bawię się tą technologią ładnych kilka lat i jakoś nie uważam, żeby była niesamowicie zabugowana. Nie mówię, że ich nie ma, bo sam kilka razy byłem zaskoczony, ale nie przesadzajmy.

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2009, 18:48:13
Cytuj
ale mnie od Silverlight odrzuciło to że na moim laptopie (core2duo 2.20 GHz, 2GB RAM, karta NVIDIA 8600 M GT) wszystkie gry jakie widziałem cięly się niemiłośiernie:/

Mam niemalże identyczny laptop (tylko ramu 4G - Dell XPS) i nie jak dla mnie to flash ma mniejszą lub porównywalną wydajność. Testowałem na tych demkach: http://www.shinedraw.com/flash-vs-silverlight-gallery/ ( W stress test musiałem wyklikać 70- 75 kwadracików, żeby zejść do 30 fps w Silverlight, tyle samo we Fleshu tylko w nim FPS spadał bardziej liniowo ;P )
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2009, 18:52:17 wysłana przez DJ_HappyHardCode »

Offline Yarek

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2009, 21:55:10
Pytałem o jakie Ci dokładnie chodzi a w odpowiedzi otrzymałem, że mam sobie ich sam poszukać.... Sprytne :)
Rozumiem, że inne technologie nie posiadają bugów. Żeby nie było: bawię się tą technologią ładnych kilka lat i jakoś nie uważam, żeby była niesamowicie zabugowana. Nie mówię, że ich nie ma, bo sam kilka razy byłem zaskoczony, ale nie przesadzajmy.

Proszę bardzo:
http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?bug_id=4426857
http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?bug_id=4523159

Dałem to na co ostatnio sam trafiłem. Fakt, nie 10cio letnie (a ośmioletnie).
Najlepsze, że nie są to jakieś trudne do poprawienia rzeczy lecz jakoś nikt z SUNa s nie kwapi się by to zmienić :(

Acha, żeby nie było wątpliwości - nie jestem przeciwnikiem Javy wręcz przeciwnie.
Po dość długim czasie pracy z tym językiem gdy znów siadłem do c++ to miałem wrażenie jakbym przerzucił się z C na assembler ;)

Offline stalek

  • Użytkownik
    • Evil Indie Games

# Czerwiec 26, 2009, 22:00:08

Mam niemalże identyczny laptop (tylko ramu 4G - Dell XPS) i nie jak dla mnie to flash ma mniejszą lub porównywalną wydajność. Testowałem na tych demkach: http://www.shinedraw.com/flash-vs-silverlight-gallery/ ( W stress test musiałem wyklikać 70- 75 kwadracików, żeby zejść do 30 fps w Silverlight, tyle samo we Fleshu tylko w nim FPS spadał bardziej liniowo ;P )

Sprawdziłem i faktycznie wszystkie dema działały niemal identycznie - zarówno we flashu jak i silverlight.
momentami flash miał tendencję do lekkich zaciachów (co jest dla niego zresztą dość charakterystyczne)

Ciekawe jest to, że dema flashowe zrobione są pod "stary" flash player 9,
obecny flash player 10 posiada w pewnym stopniu obsługę sprzętowej akceleracji dla grafiki,
"Visual Performance Improvements – Applications and videos will run smoother and faster with expanded use of hardware acceleration. 
By moving several visual processing tasks to the video card, the CPU is free to do more."
cytat za http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/

Cieszy mnie to, że Silverlight z przytupem wdziera się na www,
być może zmobilizuje to Adobe do dynamiczniejszej rozbudowy flash playera i dodania porządnej hardwarowej akceleracji 3d.

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2009, 02:02:03
Cieszy mnie to, że Silverlight z przytupem wdziera się na www,
być może zmobilizuje to Adobe do dynamiczniejszej rozbudowy flash playera i dodania porządnej hardwarowej akceleracji 3d.
Silverlight w 2 lata osiągnął to co Flash w 10 :) Ale śmieszne jest też to, że gdy wychodził pierwszy Silverlight to Microsoft się odgrażał "akceleracji nigdy nie będzie bo to nie jest przenośne"... i proszę, nie wiedzieli co wcisnąć w wersję 3.0 to wcisneli akceleracje :)

Ja liczę na to że Silverlight się jednak przyjmie, zwłaszcza jak będzie instalowany z defaulta w W7. Zwłaszcza że pisząc "silnik" dla Silverlight można sporą jego część wykorzystać też w XNA.

poopa

  • Gość
# Czerwiec 27, 2009, 04:23:17
Skoro ma nie byc media playera, ani Internet explorera w wersji europejskiej to jak ty sobie wyobrazasz umieszczenie silverlighta?

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Czerwiec 27, 2009, 13:00:00
Install Silverlight
Microsoft Silverlight may not be supported on your computer's hardware or operating system.

Google Chrome + Win XP ;p Ja np. nie bede instalowal FF tylko dla jednego pluginu.

Offline stalek

  • Użytkownik
    • Evil Indie Games

# Czerwiec 27, 2009, 16:08:23

Silverlight w 2 lata osiągnął to co Flash w 10 :) Ale śmieszne jest też to, że gdy wychodził pierwszy Silverlight to Microsoft się odgrażał "akceleracji nigdy nie będzie bo to nie jest przenośne"... i proszę, nie wiedzieli co wcisnąć w wersję 3.0 to wcisneli akceleracje :)

Ja liczę na to że Silverlight się jednak przyjmie, zwłaszcza jak będzie instalowany z defaulta w W7. Zwłaszcza że pisząc "silnik" dla Silverlight można sporą jego część wykorzystać też w XNA.


Możliwe, że ze wsparciem mirosoftu się przyjmie... Już w tej chwili widziałem kilka stron na których animowane headery były zrobione w Silverlight.
Ciekawe czy portale takie jak wp.pl, onet.pl, będą puszczały też w Silverlight bannery :D Przyda się wówczas jakiś Silverlight blocker:>
Owe "trochę" ponad 10 lat flash playera, daje mu chyba tyle, że jest rozpoznawalny i dostępny na większości komputerów osobistych.
Poza tym jakby nie patrzeć był jakimś tam wzorem, punktem wyjścia dla Silverlight (nie zrobimy takich błędów, głupot jak Macromedia/Adobe, zrobimy to lepiej, fajniej, tak aby przyciągnąć programistów:) )

A co do 3d osadzonego na www, to zarówno Silverlight jak i Flash mają już od dawna konkurencję która bije ich na głowę,
choćby stare doskonale znane Shockwave (obecnie też Adobe) przykład: http://www.shockwave.com/gamelanding/oversizexxl.jsp , z pełną sprzetową akceleracją 3D:> ,
dalej Quest3d, ston3d shiVa, czy choćby dobrze znane Unity3D (polecam demka na ich www:  http://unity3d.com/gallery/live-demos/index.html#tropical-paradise )

Także całkiem niezłą alternatywą dla flasha/silverlighta może okazać się web plugin dla własnego silnika 2d czy 3d :)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Czerwiec 27, 2009, 17:30:28
Ja bym się zapytał raczej "po co". Dla mnie cały pęd do robienia "aplikacji webowych" czy "gier webowych" to wielki crap. Ludzie stopniowo zaczęli abusować HTTP/HTML/JS/itd do robienia rzeczy, które 100x prościej i wydajniej można zrobić "normalnymi" technikami.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Czerwiec 27, 2009, 19:08:33
Ja bym się zapytał raczej "po co". Dla mnie cały pęd do robienia "aplikacji webowych" czy "gier webowych" to wielki crap. Ludzie stopniowo zaczęli abusować HTTP/HTML/JS/itd do robienia rzeczy, które 100x prościej i wydajniej można zrobić "normalnymi" technikami.

Zgadzam sie :)

Cieszy mnie to, że Silverlight z przytupem wdziera się na www,
być może zmobilizuje to Adobe do dynamiczniejszej rozbudowy flash playera i dodania porządnej hardwarowej akceleracji 3d.
Silverlight w 2 lata osiągnął to co Flash w 10 :) Ale śmieszne jest też to, że gdy wychodził pierwszy Silverlight to Microsoft się odgrażał "akceleracji nigdy nie będzie bo to nie jest przenośne"... i proszę, nie wiedzieli co wcisnąć w wersję 3.0 to wcisneli akceleracje :)

Ja liczę na to że Silverlight się jednak przyjmie, zwłaszcza jak będzie instalowany z defaulta w W7. Zwłaszcza że pisząc "silnik" dla Silverlight można sporą jego część wykorzystać też w XNA.

Jak to instalowany z Win 7 ? Jakies zrodlo ? :) Intryguje mnie tez "spora czesc mozna wykorzystac tez w XNA" :)

Silverlight na pewno jest ciekawy, choc malo znany jeszcze. Poza tym bardzo mnie odrzuca ten caly shit zwiazany z WPF z ktorego Silverlight sporo bierze ( xamle etc ), nie wiem moze jestem uprzedzony do tej technologii... ;) Poza tym tez jestem ciekaw jak dziala Silverlight, bo nie jest chyba do konca oparty na .NET, skoro istnieje wersja wtyczki dla OSX ?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2009, 19:14:32 wysłana przez vashpan »