Autor Wątek: Alternatywa dla gier we Flashu  (Przeczytany 6972 razy)

Offline ZenekNaHacie

  • Użytkownik

# Czerwiec 14, 2009, 13:32:58
Witam czy na programach alternatywnych do Adobe Flasha, korzystających z AS 3.0 takich jak na przykład KoolMoves, SWF Quicker (inne też mogą być byle tanie) można robić niczym nieróżniące się gry (np. korzystające z bibliotek fizyki as3) wyświetlane na stronach WWW za pomocą FlashPlayera. Bo nie widzi mi się płacić prawie dwóch tysięcy złotych za wersję Flasha cs4 ;)

Edit: I jeszcze jedno jak wygląda programowanie z FlashDevelop wygląda bardziej jak Visual c++ a nie jak Flash. Czy nadaje się do programowania gier, jeśli tak to chyba trzeba go łączyć z w/w programami
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2009, 15:29:30 wysłana przez ZenekNaHacie »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline stalek

  • Użytkownik
    • Evil Indie Games

# Czerwiec 25, 2009, 17:59:21


Edit: I jeszcze jedno jak wygląda programowanie z FlashDevelop wygląda bardziej jak Visual c++ a nie jak Flash. Czy nadaje się do programowania gier, jeśli tak to chyba trzeba go łączyć z w/w programami

Ogólnie to AS 3.0. jest taki sam czy we FlashDevelop, czy we Flash CS3 / CS4.
Więc programuje się tak samo.
Jedyna różnica, że we FlashDevelop nie masz dostępu do tych wszystkich flashowych narzędzi rysujących, ale nic nie stoi przecież na przeszkodzie by grafikę robić np. w paincie:>

* Zobacz prezentację: http://nucleart.net/resources/products/110/Flash_Game_with_Freeware_Presentation.swf - to o grach:>
* Demo prostego flashowego 3d w FlashDevelop popełnione: http://www.dehash.com/?p=48
* pierwszy z brzegu tutorial jak zacząć: http://abrahamyan.com/2008/11/28/how-to-setup-flashdevelop/


poopa

  • Gość
# Czerwiec 25, 2009, 18:10:12
Stary temat ale przypomnę i tak:
Kompilator Action Script jest dostępny w darmowym FlexSDK dostępnym na stronach Adobe. Pisać gry z tym można jak najbardziej...

Offline stalek

  • Użytkownik
    • Evil Indie Games

# Czerwiec 25, 2009, 18:12:38
Dokładnie. Pisać można nawet w notatniku.

poopa

  • Gość
# Czerwiec 25, 2009, 18:16:44
No osobiście uzywałem CodeBlocks z podświetlaniem składni ala Java/ECMAScript.

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Czerwiec 25, 2009, 19:52:25
Alternatywą dla gier we Flashu są gry w Silverlight :) Z punktu widzenia programisty, pisanie gier w SL jest łatwiejsze i przyjemniejsze. Flash zapewne jest lepszy w rysowaniu samochodu na wektorach, czy jakichś innych elementów gry, ale i tak większość gier się tworzy za pomocą zwykłych tekstur a nie grafiki wektorowej. A w rysowaniu linii, tekstu czy jakichś boxów SL też sobie bardzo dobrze radzi.


Offline Yarek

  • Użytkownik

# Czerwiec 25, 2009, 20:53:37
A kolejną alternatywą jest Java (a nawet prekursorem) i jej aplety.
Polecam Java+pulpcore

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 25, 2009, 21:04:09
A kolejną alternatywą jest Java (a nawet prekursorem) i jej aplety.
Polecam Java+pulpcore
Problem w tym, że mało kto ma Javę w przeglądarce, a z tego, co pamiętam, instalacja nie jest w pełni automatyczna.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Czerwiec 25, 2009, 21:26:25
A kto ma Silverlight w przegladarce ? Jave na pewno ma o wiele wiecej osob.

Offline stalek

  • Użytkownik
    • Evil Indie Games

# Czerwiec 26, 2009, 00:10:52
Alternatywą dla gier we Flashu są gry w Silverlight :) Z punktu widzenia programisty, pisanie gier w SL jest łatwiejsze i przyjemniejsze.

Nie bardzo wiem czemu pisanie gier w Silverlight jest łatwiejsze i przyjemniejsze z punktu widzenia programisty niż w AS3.0?

Ok można pisać w każdym języku obsługiwanym przez .NET,
ale mnie od Silverlight odrzuciło to że na moim laptopie (core2duo 2.20 GHz, 2GB RAM, karta NVIDIA 8600 M GT) wszystkie gry jakie widziałem cięly się niemiłośiernie:/
Poza tym jakoś nie widziałem choćby jednej fajnej gry w Silverlight zrobionej:>
Nie mówiąc o 3D...

Oczywiście ActionScript ma pewne swoje wady, podobnie jak sama maszyna wirtualna flasha,
ale to że powstają całe silniki 3D w AS3.0 (choćby papervision3d, away3d, sandy3d, alvernativa platform...)
pokazuje że programowanie w AS nie jest aż tak trudne i nieprzyjemne, dla programistów:>



Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Czerwiec 26, 2009, 00:19:01
ale mnie od Silverlight odrzuciło to że na moim laptopie (core2duo 2.20 GHz, 2GB RAM, karta NVIDIA 8600 M GT) wszystkie gry jakie widziałem cięly się niemiłośiernie:/

A flash to nie? Każdy przeciętny flashowy kulkozbijacz powyżej 20 obiektów klatkuje ;) (w przeciwieństwie do Crysisa na high)

Offline stalek

  • Użytkownik
    • Evil Indie Games

# Czerwiec 26, 2009, 00:26:52
ale mnie od Silverlight odrzuciło to że na moim laptopie (core2duo 2.20 GHz, 2GB RAM, karta NVIDIA 8600 M GT) wszystkie gry jakie widziałem cięly się niemiłośiernie:/

A flash to nie? Każdy przeciętny flashowy kulkozbijacz powyżej 20 obiektów klatkuje ;) (w przeciwieństwie do Crysisa na high)

:)
No właśnie ja mam ten problem, że u mnie Silverlight "klatkuje strasznie bardzo" w porównaniu z flashem:/
Ale być może mam coś nie tak z Silverlightowym Playerem (stara wersja czy cos) :>

Offline Yarek

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2009, 01:30:49
A kolejną alternatywą jest Java (a nawet prekursorem) i jej aplety.
Polecam Java+pulpcore
Problem w tym, że mało kto ma Javę w przeglądarce, a z tego, co pamiętam, instalacja nie jest w pełni automatyczna.

To jest właśnie problem z Javą. Jak dla mnie Sun pod tym względem dał d..., swego czasu aplety był niezwykle popularne ale wszedł Adobe ze swoim Flashem i pobił konkurencję na głowę.
Teraz dopiero Sun kombinuje coś z JavaFX ale to jak dla mnie chybiony pomysł (szczególnie wprowadzanie nowego języka skryptowego i brak dobrych narzędzi do tworzenia aplikacji).
A co do instalacji to aż dziwne, że sun nie zainteresuje się tym by wydać porządny plugin do najpopularniejszych przeglądarek (obecnie instalacja dla przeciętnego użytkownika to koszmar).
Próba zrobienia jakiejś stronki opartej na Javie (która nadaje się do tego IMHO lepiej niż Flash) to porażka od strony użytkowników :(
No ale czego wymagać od firmy, która nie przejmuje się 10cio letnimi bugami w swoim produkcie :(

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2009, 03:56:29
Alternatywą dla gier we Flashu są gry w Silverlight :) Z punktu widzenia programisty, pisanie gier w SL jest łatwiejsze i przyjemniejsze.
Nie bardzo wiem czemu pisanie gier w Silverlight jest łatwiejsze i przyjemniejsze z punktu widzenia programisty niż w AS3.0?
Dlatego że w Silverlight można pisać w C# i Visual Studio. To połączenie jest o niebo lepsze niż AS3.0 + ten notepad dołączany do Adobe Flash.


ale mnie od Silverlight odrzuciło to że na moim laptopie (core2duo 2.20 GHz, 2GB RAM, karta NVIDIA 8600 M GT) wszystkie gry jakie widziałem cięly się niemiłośiernie:/
Poza tym jakoś nie widziałem choćby jednej fajnej gry w Silverlight zrobionej:>
Nie mówiąc o 3D...
Nowy Silverlight 3.0 (jeszcze w fazie Beta) wykorzystuje akceleratory i jest dużo szybszy od Flash/Silverlight2.0. Ponadto pozwala na tworzenie nowych efektów za pomocą pixel shader'ów.

Offline misioslaw

  • Użytkownik
    • www.asmforce.eu

# Czerwiec 26, 2009, 10:15:00
Nowy Silverlight 3.0 (jeszcze w fazie Beta) wykorzystuje akceleratory i jest dużo szybszy od Flash/Silverlight2.0. Ponadto pozwala na tworzenie nowych efektów za pomocą pixel shader'ów.
A Flash to niby nie ?
http://www.pouet.net/prod.php?which=52458
Co prawda flash dopiero rozwija się w tym kierunku, ale postępy już widać.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2009, 10:24:16 wysłana przez misioslaw »