Autor Wątek: art Tworzymy Prostą Grę / Novashell  (Przeczytany 2855 razy)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Czerwiec 11, 2009, 20:45:52
Witam,

Napisałem prostego arta pokazującego krytyczne fazy produkcji gier.

Cytuj
Napisałem tego arta by jakoś zmusić ludzi, którzy chcą zacząć 'pisać gry' do zaczynania od czegos prostego. (proste gry 2d na gotowym rozwiązaniu, które można rozwijać) I tak naprawde do szybszego uczenia się. Pewnie i tak nic z tego nie wyjdzie, bo w końcu większą motywacje ma się wtedy gdy developuje się swoją wymażoną grę.

Może komuś się przyda. (nie wiem do jakiego działu będzie pasowało więc wrzucam tu)

Pozdr!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline progX

  • Użytkownik

# Czerwiec 11, 2009, 20:52:52
No nawet fajny ten art  :).Ten temat powinien raczej trafić do działu literatura ponieważ zamieszcza się tam strony WWW,artykuły itp. z których można się uczyć.Zresztą ten tekst to literatura.Więc definitywnie powinien trafić do działu literatura.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Czerwiec 11, 2009, 22:53:23
No nawet fajny ten art  :).Ten temat powinien raczej trafić do działu literatura ponieważ zamieszcza się tam strony WWW,artykuły itp. z których można się uczyć.Zresztą ten tekst to literatura.Więc definitywnie powinien trafić do działu literatura.
Myślę, że gdyby poza tym trafił do działu literatura, gdzie znaduje się literatura, to tej literaturze wcale nie zaszkodziło. :)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Sierpień 17, 2009, 22:43:57
Jak dla mnie ten dokument sprawia wrażenie napisanego na szybko, nawet bez sprawdzenia tekstu.  Jeśli ktoś w życiu nie dotykał tematu gier, to skąd ma wiedzieć, że termin "IP" oznacza Intellectual Property?
Wrzucanie Mantisa i Bugzilli (issue trackerów) do jednego wora z MS Project i DotProject (zarządzanie projektem) jest, moim zdaniem, błędem.

Całość napisana po polskiemu. Nie ma choćby czegoś takiego jak gra "fantazy".

Tekst spoko dla tych o game devie pierwszy raz pomyśleli parę godzin temu - daje jakieś pojęcie i tyle. Czyli dokładnie tak jak autor napisał  ;D

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Listopad 16, 2009, 17:24:07
Cytuj
Wrzucanie Mantisa i Bugzilli (issue trackerów) do jednego wora z MS Project i DotProject (zarządzanie projektem) jest, moim zdaniem, błędem.
dlaczego tak myslisz?

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Listopad 16, 2009, 17:44:54
Mantis nie jest wymarzonym narzędziem do planowania pracy (choć fajnie mi się sprawdza jako taki scheduler pomniejszych rzeczy do zrobienia), a dotProject nie nadaje się zupełnie do adresowania baboli.
Choć tu można zawsze polemizować. Jak się ktoś uprze, to można użyć mantisa to zlecenia zadań. Technicznie da się jak najbardziej, ale traci się na przejrzystości i specyficznych funkcjach softu PM, jak np. autorysowanie Gantta, kalendarz, listy kontaktów.

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Listopad 17, 2009, 09:30:52
Flyspray i mantis jest idealnym rozwiązaniem dla QA. (testtrack pro oczywiście jest lepszy, ale wszystko zależy od projektów jakie się prowadzi)
dotproject jest idealnym rozwiązaniem do rozpisywania timeline'ow projektow gier komputerowych.

Wszystko zależy od osoby która odpowiedzialna jest za organizację pracy i zadań. Może nawet używać excela przecież, ważne by wszyscy rozkładali efektywnie swoje 8 godzin w pracy, szefowie i wydawca wiedział co się dzieje, a milestone'y były robione na czas - to jest ważne, nie system, którym się posługuje.

Dotproject ma dodatkowo super wsparcie do planowania spotkań, burzy mózgów, informacji nt pracowników etc etc

Oczywiście, każda firma używa oprogramowania, które im się podoba, ale zdziwił byś się ile firm pracujących nad AAA i AA (nie tylko polskich) kożysta z dota i flyspraya. Więc stwierdzenie, że używanie tego oprogramowania jest błędem nie jest uzasadnione. W końcu firma która ma ogromny budżet i profesionalistów w produkcji gier nie używała by babola...

Cytuj
Technicznie da się jak najbardziej, ale traci się na przejrzystości i specyficznych funkcjach softu PM, jak np. autorysowanie Gantta, kalendarz, listy kontaktów.
Typowe dla project managerów - tylko nasz szef chce by wszystkie projekty były robione tak by wywiązać się z kontraktu, autorysowanie gantta w tym akurat nie pomoże. Oczywiście, tak jak mówiłem wcześniej - to zależy od umiejętności osoby zarządzającej projektem. Niby im więcej pomocy informacyjnej, tym lepiej - ale najwięcej informacji uzyska się z własnego doświadczenia. Jeśli pojawia się problem wystawienie klientowi bądź licensorowi (który może akurat nie zna się na grach) wykresu gantta nic nie da, trzeba przejrzyście tworzyć odpowiednią dokumentacje i znać się na swojej pracy, by nie dać się zrobić w jajo i samemu przez swój błąd, bądź nie czytelną dokumentację zabić projekt przez oczekiwania klienta. Co do samej przejrzystości QA - zainstaluj sobie na lokalu flyspray i sam zobacz jaki jest przejrzysty, czego o mantisie akurat powiedzieć nie można, ale gdy ktoś się przyzwyczai to i mantis będzie dla niego przejrzysty. (gdy stopniowo rozplanuje się QA i nie znajdzie się tam 2k issues)

To jest tak samo jak wojna co jest lepsze OGL czy DX - zależy od punktu widzenia, od prowadzonych projektów, od planowania, od infrastruktury informacyjnej w firmie etc. Nie ma co się kłucić na ten temat ;)

Ja np prawdopodobnie w przeciwieństwie do Ciebie uważam, iż MsProject nie jest efektywny w prowadzeniu projektów gier komputerowych, albowiem więcej czasu spędza się nad tabelkami, wykresami, analizą, niż samą produkcją gry.

*produkcja gry pod kątem producenta, PM etc
- efektywne rozłożenie pracy pracowników
- pilnowanie pracy pracowników
- ewaluacja buildów
- feedback nt poprawności działania buildów (czy jest tak jak w kontrakcie)
- kontakt z wydawcą, klientem, licensorem etc
- raportowanie
- meetingi
- sporządzanie proponowanych pipeline'ów
- rozmowy z teamem developerskim
- motywacja teamu developerskiego
- zdobycie zaufania klienta, wydawcy, licensora
- wywiązywanie się z terminów
- wstępne planowanie QA
- prioryteryzacja preprodukcji, produkcji, QA
- tworzenie risk planów i odpowiednia motywacja ich osobą 'ponad nami'
- więcej już mi się pisać nie chce, tak samo jak w przypadku pisania tego Arta - Art jest po to by ktoś mógł zacząć robić gry, albowiem nie ma na świecie żadnego arta, który powie Ci jak gry robić - taką wiedzę zdobywa się przez doświadczenie, każdy projekt jest inny, każdy rynek jest inny (mobile, ds, psp, xbox, PC, app store) i do każdego inaczej podchodzi się do projektów, używa się innych devkitów, zarządzanie projektem wygląda inaczej, tak samo jak praca nad takimi projektami.

I gdzie tu teraz czas na tworzenie tabelek, przestawianie zadań w MsProject? Ja osobiście wolę skupić się na tym co ważne, a dotproject w raz z mantisem, bądź flyspray sprawdza się znakomicie w rozpisywaniu zadań/problemów QA
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2009, 09:49:16 wysłana przez intoxicate »

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Listopad 17, 2009, 10:20:21
Spoko, nigdzie nie kłóciłem się o jakość dotProjecta/MS Projecta ;)
Sam cenię dotProjecta, choć korzystam z jego forka i łączę to z mantisem. I faktycznie nie wydaje mi się, by więcej do szczęścia było potrzeba :)