Autor Wątek: Problem z nałożeniem tekstury  (Przeczytany 1783 razy)

Offline Buyuk

  • Użytkownik
    • Mój blog ;]

# Czerwiec 08, 2009, 21:16:48
Ojć, jakiś błąd w moim prawie genialnym pomyśle.

Mam taki troszke może dziwny pomysł, który polega na tym, że potraktowałem tę ścianę co mi problem wywala, jako bok trójkąta równobocznego. Nastepnie obliczyłem odległość kamery od wierzchołka tego trójkąta, tego który leży naprzeciw ściany. Skonstruowałem warunek, który sprawdzał, czy ta odległość jest większa od długości boku tego trójkąta, po czym jeśli nie była, to wysyłało wiadomość o kolizji.

Dołączam kod:

odl=sqrt(((wz*wz)+((5.831-wx)*(5.831-wx)))); //Obliczanie odległości kamery od wierzchołka


//warunek wykrywając kolizję
if((odl<5.831) && (wz<15.0 && wz>5.0) && (wx<8.0 && wx>2.0))
{

wx=wx_old;
}


wierzchołki ściany mają  współrzędne:
pierwszy wierzchołek: x= 5.0 z=5.0;
drugi:  x= 8.0 z= 15.0

czy mógłby mi ktoś powiezdieć czy tak da się wykryć kolizję, jeśli tak, to co mam źle?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Buyuk

  • Użytkownik
    • Mój blog ;]

# Czerwiec 08, 2009, 21:32:15
Wspomóżcie żółtodzioba;] Jak z tego kodu nie wiele da się wycisnąć, to jakiś inny pomysł. Wiem że to banalne zadanie dla was jest, żeby taką kolizję wykryć, ale ja jestem w pierwszej klasie gimnazjum. Zacząłem się dopiero douczać takiej matetmatyki która jest wymagana do programowania gier, i mi to jeszcze troche zajmie. Jestem tego świadom. Byłbym naprawdę wdzięczny jakbyście mi pomogli. Jak podałem kodu za mało i jest niezrozumiały, to powiedzcie, podam więcej.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2009, 22:09:29 wysłana przez Buyuk »

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Czerwiec 08, 2009, 22:20:51
nie altiwej by ci bylo liczyc odleglosć puktu kamery od danego wieszcholka sciany ? jak juz tak chcesz na nooba ? wtedy wystarczy tylko przeciecia promeni liczyc :) wiem znowu ktos ci opdisuje bez pokazania kodu ;]

Albo uber noob kod czyli np policz sobie normalna do danej powieszchni ktora ma jakas dlugosc i od niej licz promien :]

Offline Buyuk

  • Użytkownik
    • Mój blog ;]

# Czerwiec 08, 2009, 22:28:48
Wielkie dzięki, sprobuję, może się uda, powinno się udać. ;] W każdym razie dzieeki za odpowiedz;]