Autor Wątek: Kolizja i wektory wypadkowe  (Przeczytany 1217 razy)

Offline gmpro

  • Użytkownik

# Maj 26, 2009, 22:49:53
Chciałbym najpierw wszystkich przywitać!

Mam mały problem związany z jak już wspomniałem w temacie wykrywaniem kolizji oraz następnie wektorach wypadkowych.
1. Wykrywanie kolizji prostokątów lub kuli jest łatwe ale co zrobić gdy mam doczytywania z kształtem nieregularnym.
2. Tutaj chodzi mi konkretnie o przypadek kolizji 2 kul. Myślę, że warto pokazać to na obrazku


Gdyby ktoś by mi pomógł był bym wdzięczny!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Capad

  • Użytkownik

# Maj 26, 2009, 23:11:05
Wyobraź sobie stół billardowy... Grywasz może?

Mniejsza o to zresztą...

Tu masz co nieco o zderzeniach: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zderzenie

Im bardziej wektory są zbliżone do środków kul, tym mniejszy jest kąt odbicia (oczywiście najmniejszy kąt odbicia będzie przy uderzeniu bezpośrednim)[olać wektory na rysunku]


Teraz, jak policzyć dla innych przypadków? Ano na chłopski rozum - im bliżej ku krawędzi, tym większy kąt odbicia.
W którą stronę będą lecieć kulki? Liczysz wartość wektorów i wypadkową

Jak chcesz policzyć wartości wektorów końcowych, to masz zasadę zachowania pędu ( lub momentu pędu, w zależności jak ugryziesz zadanie)

Offline gmpro

  • Użytkownik

# Maj 27, 2009, 12:44:54
Chodzi mi jedynie o wyliczenie wartości predkości poziomej i pionowej (x,y)

Nie uwzględniając tarcia, absorbancji energii ani nic innego tylko o przekształcenie wektora po odbiciu

Offline Liosan

  • Redaktor

# Maj 27, 2009, 12:51:55
Wyznacz styczną w punkcie zderzenia i oblicz dwa kierunki prędkości wypadkowej - dla każdej kuli oddzielnie - względem tej osi kolizji. Wartości wektorów prędkości możesz policzyć z zasady zachowania pędu (przy założeniach które chyba masz ;))

Liosan